Sikkerhedsveste

User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Sikkerhedsveste

Post by Nina »

Hvor mange herinde "gider" at ride med sikkerhedsvest?

Jeg har aldrig brudt mig om at have et "kakkelovnsrør" på, og har derfor aldrig ejet en sikkerhedsvest.

Men nu er jeg blevet ældre og måske mere gebrækkelig og fandt så denne type:
http://www.bikebone.com/page/BBSC/CTGY/Equestrian

Sådan een er nu blevet indkøbt. :askepot:
Den hæmmer slet ikke kroppens bevægelser og føles nærmest som en alm. vest. :heidio:

Hvad har I andre, hvis I rider med sikkerhedsvest?

Venlig hilsen
Nina
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Sikkerhedsveste

Post by 99E »

Den ser da en tand mere fiks ud end de almindelige.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Re: Sikkerhedsveste

Post by aribeth »

den ser faktisk meget smart ud... men den er da sindssyg dyr?


Katrine
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Sikkerhedsveste

Post by MinnaN »

Jeg har ledt efter en hvor der er plads til mine "kasser" og deller. Pt har jeg ikke fundet nogen der kan sidde ordentligt på mig uden jeg skal af med en formue.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Sikkerhedsveste

Post by Lena »

Smart og dyrt..........
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Sikkerhedsveste

Post by kamber »

Sjovt, du lige skulle skrive det indlæg. Sådan én har jeg nemlig også haft kig på, men den er lige lovlig hamber i pris. Jeg håber, at den falder lidt i pris.

Det spændende er også, hvordan det føles, når man får brug for den. Altså når den bliver fyldt med luft? Har du fået det demonstreret, Nina? Jeg har set nogle videoer om det, og det så meget tilforladeligt ud.

Men vil der ikke altid være den der lille usikkerhed om, hvorvidt gaspatronen nu også lige virker, når man får brug for det. Den tanke har jeg haft, men det er absolut den smarteste og mest bekvemt udseende vest på markedet.

Er der nogen, der har erfaringer med de sikkerhedsveste, der er delt op i felter (Rider's Company, f.eks.)?
Et in arcadia ego
aribeth

Re: Sikkerhedsveste

Post by aribeth »

der er ingen tvivl om at JEG ville glemme at slå den der snor fra når jeg hoppede ned... og jeg tror hurtigt jeg kunne købe mig fattige i luftpatroner så....


Katrine
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Sikkerhedsveste

Post by Nina »

der er ingen tvivl om at JEG ville glemme at slå den der snor fra når jeg hoppede ned... og jeg tror hurtigt jeg kunne købe mig fattige i luftpatroner så....


Samme problem kunne jeg også sagtens forestille mig - så jeg spurgte selvfølgelig også ind på risikoen.

Men jeg fik demonstreret, at der skal et kraftigt træk til - før patronen iværksættes.

At man stiger ned af en hest, udløser ikke patronen. :mikkel:
(Ellers ville jeg nok også kunne præstere et vist antal af "michelin-lignende" oppustninger - men der skal altså et vis træk til ....) :mikkel:

Samme jakker/veste bruges jo også indenfor MC-verdenen - og da jeg bor tæt på Gilleleje Havn og ser en masse MC-folk - der bare lige skal "lufte" maskinen og bllive beundret lidt - så kunne det da være skideskægt, hvis de ret så nonchelan - forlader biken - og dernæst bliver pustet op. :viben:

Men sår'n er det ikke.

Forøvrigt er vesten ikke så dyr endda - man skal bare købe den det rigtige sted. :-)

Noas Ark i Vordingborg har den til knapt 2700. :-)

Venlig hilsen
Nina
User avatar
HelleK
Posts: 266
Joined: Sun 9. Aug 2009 14:35

Re: Sikkerhedsveste

Post by HelleK »

Jeg er en af dem, som stort set altid ifører mig en "svedekasse", når jeg springer....I første omgang var det på gemalen's krav...Ellers truede han med at stoppe sit sponsorat :ehh:

Men jeg må indrømme at efter en tilvænningsperiode, så er den blevet en integreret del af springgrejet...man KAN se mig tage et enkelt hop eller 2 uden, hjemme på banen. men så er det sjælden særligt højt eller udfordrende. Jeg føler mig ganske enkelt mest sikker med den på.

jeg kan faktisk ikke huske, hvad den hedder, men mener jeg købte den i Horze i sin tid....måske :linski: Den vejer ikke ret meget og kan snøres ind i siden efter ens figur.
Og som sagt...så er jeg egt ret glad for den.

Og ja..jeg burde iføre mig den på vej, i skov osv også..men der er vel måde med galskaben.....Trods alt :linski:
Det er det du øver dig mest på, du bliver bedst til
********
You can't buy happiness, but you can buy horses...and that's pretty damn close
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Sikkerhedsveste

Post by Ms Strangefield »

:viben: :viben: Fantastisk reklame!!! Det er helt klart nødvendigt at man køber en skidedyr sikkerhedsvest, men at investere i en ridehjelm er åbenbart overflødigt... :viben: :viben:


Ingen veste til mig.. måske når jeg bliver gammel.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
Post Reply