chikane eller???

aribeth

Re: chikane eller???

Post by aribeth »

Det er dælme svært for os at mene om det er chikane eller ej når du, i dine forrige indlæg, udelader en vigtig information om at du er blevet truet ...


Katrine
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Re: chikane eller???

Post by Buusser »

Jeg vil også gerne se et foto af din hest... :-) og så iøvrigt gerne høre HELE historien ....
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: chikane eller???

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Hvis du er så træt af lugten i bageriet, som du lyder til at være - hvorfor flytter du så ikke hesten et andet sted hen?

Det lyder til at du synes der er flere dårlige oplevelser end gode oplevelser - og så er det da ærligt talt ikke ret meget ved at have hest der..
/SL
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: chikane eller???

Post by Lone Beck »

Hvis du har fået trusler om ulovligheder, har du forhåbentlig vist dem til staldejer? evt. politiet?

Det lyder absurd. Hvis forholdene er, som du beskriver, ville jeg lede med lys og lygte efter anden opstaldning til min hest.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: chikane eller???

Post by Jasper »

:prik: :prik:

Tænk jeg syntes som en tråd, man ellers normal ville kunne læse på en anden side, nemlig HN.

Og som Ped, gad jeg godt at høre den anden version af denne historie, for den lyder lidt for utrolig. Faktisk syntes jeg historien minder ret meget som dem, man kan læse på en anden side, nemlig HN................men der plejer 2. part altid at dukke op, og fortælle deres version.

Og den lyder altid meget anderledes :ehh: :minna:
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: chikane eller???

Post by Frieser9460 »

Altså, hvordan historien ser ud fra den anden parts side, ved jeg jo intet om... og får det sandsynligvis heller ikke at vide. Havde nogle af de andre været her på sitet, havde vi sandsynligvis hørt fra dem... :linski:

Men, men, men... hvis du bliver truet, er det selvfølgelig IKKE ok. :nej:

Det, jeg ikke forstår, er, hvorfor i alverden du ikke bare vælger at se dig om efter et andet sted til din hest??? Havde jeg fået en behandling som den, du beskriver, havde stedet ikke kunnet se min r*v for bare skosåler. :-o

Det er naturligvis OK at være frustreret, men efter min mening var det da bedre at gøre noget ved problemet, frem for blot at sidde her og fortælle om, hvor skrækkeligt det er... er det ikke? :ehh:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

Re: chikane eller???

Post by Armani »

Tro mig jeg har forsøgt at finde et andet sted men de steder der er plads er for langt væk :tommelned:

Det korte af det lange er at da jeg fik hende lignede hun noget der var løgn, mat pels ingen muskler og undervægtig,
fik så fat i noget ordentligt foder istedet for det hun havde fået før og hun begyndte at ta på og blive fin at se på, men det var her lige da jeg havde fået hende at det hele med de 2 tøser og deres fyre startede, ALT hvad jeg gjorde var forkert, selv det foder hun fik duede ikke ( selvom det var dr dyr der anbefalede den foderplan)
efter deres mening var jeg direkte dyremishandler osv, til at starte med lod jeg der også gå ind og så ud, for ved jeg gjorde det rigtigt og det sagde dyrlægerne også at jeg gjorde, men da de begyndte at blande alle mulige ind i det og fortalte dem alt muligt som ikke passede, så selv folk jeg kendet spurgte mig hvad der skete, syntes jeg så det blev en kende for meget,
så tog en snak med de 2 og deres fyre, men de ville slet ikke udtale sig og kom med alle mulige dårlige forklaringer på
deres begrundelser, noget der slet ikke var noget at komme efter... lige meget tænkte jeg, de holdt da heldigvis op med at true mig da jeg fortalte at jeg havde fået papirene de havde skrevet og sagt at politiet nok ville se anderledes på det, men viste det godt nok ikk til politiet, fortalte det hele til staldejer som også står for møder, men hun ville slet ikke høre på mig,
( den ene af tøserne er hendes niece og den anden hendes svigerdatter)
lige meget der gik så noget tid hvor der intet skete, pigen fortsatte m at ta på, hun blev tilredet og så blev hun jaget ud af folden af en af de andres heste (det er hvad der kan ske, det en anden historie, men fik afvide at (af de samme tøser)

hun bare var sprunget igennem hegnet og havde revet sig på en af pælene ( på Inderlåret helt oppe i lysken?)
3 mdr efter for jeg så afvide af en anden staldppige som hyppen står ved siden af at min søde hyp har hængt og dinglet PÅ pælen og blev nød til at sparke sig fri, at hun var 4 sek fra at blive kørt ned og at de 2 tøser slet ikke var dem der fangede hestene.
jeg blev selvf sur for hyppen havde haltet siden og jeg havde troet det var pga såret, hun dur nu desværre ikke til ridehest forde hun er erklæret kronisk halt, ok det er hvad der kan ske, men ku de så ikke ha sagt det den dag det var sket.
her sidder jeg så og spekulere over, for nu er de ikke i stalden længre da den enes hest blev solgt og den anden så ikk gad være derude alene, men alligevel forstår jeg ikke at de andre som de fik med på hele smøren så alligevel syndtes det er så synd for min hest at den bliver passet og at den er halt/ben trækker som jeg kalder det forde hun ikke direkte halter eller har smerter, hun halter kun hvis hun bliver bet om at lave noget vilket hun ikke gør længere, netop grundet det, vi gåår nogle ture og hygger, jeg har overvejet at ifole hende, men de andre syntes det er syn når hun er halt?
de syntes også det er dyremishandling at hun ikke bliver brugt og at hun bare går på folden og hygger, at det foder jeg gir er forkert, jeg har spurgt dem om hvorfor de syntes det er så synd, når man så fortæller sin egen mening så vil de alligevel ikk udtale sig, heller ikke hvis man siger at de da godt må komme med nogen foreslag så, det der kun en i stalden der gør og hende og jeg kommer helt fint ud af det med hinanden, men de andre køre stadig i den der rille som de 2 tøser efterld.

vil meget gerne lægge nogen bille ind af hende har nogen fra da jeg lige havde fået hende og fra før hun blev skadet, har ikke fået taget nogle helt nye, men hun ligner stadig sig selv fra før hun blev skadet hun er faktisk lidt tykkere nu.
men skal lige ha lagt dem ind på pcen først.

og ja jeg føler de er efter mig har forsøgt at lytte men der er intet i det de siger som der er noget hold i efter dr dyrs mening og jeg bruger de samme dyrlæger som de der brokker sig, så forstår ikke lige hva deres mening med det hele er.
det kan godt være det er mig der er negativ men kan altså ikke se hvad det hele skal gøre godt for?

MVH mig
Jeg er altid fair,
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

Re: chikane eller???

Post by Armani »

Ped: ved ikke hva du mener?, men ja jeg ku også godt tænke mig at høre hele deres egen forklaring på problemet, men den har jeg aldrig fået og får det nok aldrig, men fik da alt deres lort smidt i hovedet :tommelned:

MVH mig
Jeg er altid fair,
soyadi
Posts: 33
Joined: Thu 10. Sep 2009 10:46

Re: chikane eller???

Post by soyadi »

Jeg var nok brændt totalt af på de 2 tøser!

og så havde de andre kloge-åger fået at vide at der er en grund til at¨DYRLÆGEUDDANNELSEN tager så pokkers lang tid.
og at dr. dyr nok alligevel ved bedre end dem.

men nu bliver jeg så også kaldt heksen, så jeg er ikke bange for at åbne munden.
:loneb:

og nu kan piger være ret hårde ved hinanden, især på rideskoler og større opstaldningssteder, har skam selv prøvet det på egen krop.
da jeg havde et styks mager superspringer.
også derfor jeg tit siger at hestefolk er de værste mennesker der findes, hvad angår omgangstonen.
Post Reply