Praleindlæg - fyldt med Parelli...

User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Praleindlæg - fyldt med Parelli...

Post by MinnaN »

:respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

Når jeg får min egen, vil jeg helt klart øve Parelli. Det der.. WOW!

Sorcha er simpelthen bare en rigtig hoppe at se på. Det skinner igennem at hun kan være hys og har været hys. Indtil du lærte at tale. :linski:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Praleindlæg - fyldt med Parelli...

Post by 99E »

Hys er ikke ordet...
Forleden fik jeg dræberblikket for at gå 10 cm for langt fremad da jeg ville skifte retning på cirklen. *Suk!*

Nå, men jeg sidder og kigger på en hel masse videoer, af folk der har bestået "de andre to dele" af Level 3 - og så må jeg vel bygge en round pen. En af dagene...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Praleindlæg - fyldt med Parelli...

Post by Lone Beck »

Så fik jeg også set den - det ser mægtig fint ud :mikkel:
Jeg er imponeret af hvor afslappet hun tager den store hoppende bold :katiekat:

Uanset om man er til parelli eller mclean eller noget tredje, er der næppe nogen tvivl om at træning fra jorden er en rigtig god idé... men hvordan får I dog taget jer sammen til at gøre SÅ meget ud af det? :minna:

Hvis du kommer med til træf hos Katrine, vil jeg rigtig gerne høre om nogle af øvelserne og målet med dem :-)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Praleindlæg - fyldt med Parelli...

Post by KatieKat »

Lone Beck wrote:Uanset om man er til parelli eller mclean eller noget tredje, er der næppe nogen tvivl om at træning fra jorden er en rigtig god idé... men hvordan får I dog taget jer sammen til at gøre SÅ meget ud af det?


Det er egentlig ikke så svært Lone, for det der jordarbejde er helt vildt sjovt at lave.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Re: Praleindlæg - fyldt med Parelli...

Post by aribeth »

Ninie... jeg håber du kommer den 22. så kan vi bruge Ruby og Basse som forsøgsheste :linski:

Der er da mulighed for at vise to forskelige horsenalities :hhansen:



Katrine
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Praleindlæg - fyldt med Parelli...

Post by MinnaN »

22 august??
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Praleindlæg - fyldt med Parelli...

Post by 99E »

aribeth wrote:Der er da mulighed for at vise to forskelige horsenalities :hhansen:

Ja, direkte modsætninger! :viben:

Som sagt: Jeg ved ikke lige endnu om jeg har overskud til at dukke op den 22. eller om jeg er helt smadret efter at have underholdt 2 heste og overlevet i ruinen alene det meste af en måned...
At tage ponyerne med bliver i hvert fald lidt svært... Er nødt til at tage Pieton med også, ellers slår han sig selv ihjel herhjemme - han flipper ret meget ud, hvis Sorcha forsvinder uden for synsvidde... Og der er bare ikke plads til begge ponZer i Lupoen... :viben: :rat:

Lone Beck wrote:Uanset om man er til parelli eller mclean eller noget tredje, er der næppe nogen tvivl om at træning fra jorden er en rigtig god idé... men hvordan får I dog taget jer sammen til at gøre SÅ meget ud af det

Hvordan får I ryttere egentlig taget jer sammen til at ride?
Det er da dødbesværligt, især hvis man er nødt til at putte sadel og hovedtøj på og alt det der? Manner!
Og især hvis det eneste man så gør er at trisse en tur i skoven - øj, det må godt nok være utroligt svært at tage sig sammen til!

Parelli har fire "Savvy"er.
Altså 4 "træningsområder.
Online - fra jorden i snor.
Liberty - fra jorden uden snor.
Freestyle - under rytter uden kontakt på tøjlen.
Finesse - under rytter MED kontakt på tøjlen.

Det er jo supernemt lige at putte en grime og snor på. Så Online er da totalt nemt at lege med!
Liberty ville være nemmere, hvis ikke det var fordi Sorcha føler sig forladt når man ikke holder hende i hoven med et stykke snor eller anden direkte kontakt.
Freestyle er ultranemt - især når man er nået dertil hvor en hurtig skridttur i skoven kan klares ved at man hopper op på hesten og skridter afsted - eventuelt med den stump snor, man havde i lommen (Savvy String - never leave home without it...) om halsen på ponyen.
Finesse er superbesværligt - man skal have et bid... Og en sadel, helst... Suuuk! Og allerhelst et nogenlunde plant sted at ride... Garrrggghh!

Men summa summarum: Online er klart det "hurtigste og nemmeste" at lege med.
Og Liberty så længe vi laver noget, hvor Sorcha får lov at blive inden for et par meters afstand, så hun ikke farer vild i den store, vide verden.
Og Freestyle - de gange, jeg husker at der ER 4 Savvys og at jeg skal huske dem alle 4 og at der forøvrigt er ved at være en måned siden jeg sidst red og hellere må komme i gang...

Lone Beck wrote:Hvis du kommer med til træf hos Katrine, vil jeg rigtig gerne høre om nogle af øvelserne og målet med dem

Hvaffor no'en af dem? Og hvorfor først hos Katrine og ikke her? :lea:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Praleindlæg - fyldt med Parelli...

Post by annetteB »

Som sagt: Jeg ved ikke lige endnu om jeg har overskud til at dukke op den 22. eller om jeg er helt smadret efter at have underholdt 2 heste og overlevet i ruinen alene det meste af en måned...


Hvis det går helt galt med overlevelsen, så giv et ring: så kommer vi forbi med en nødhjælpspakke, eller inviterer på aftensmad.
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Praleindlæg - fyldt med Parelli...

Post by Lone Beck »

Hvordan får I ryttere egentlig taget jer sammen til at ride?
Det er da dødbesværligt, især hvis man er nødt til at putte sadel og hovedtøj på og alt det der? Manner!
Og især hvis det eneste man så gør er at trisse en tur i skoven - øj, det må godt nok være utroligt svært at tage sig sammen til!


Ja, det er det også :roed: :lol:

Altså, jeg ville da rigtig gerne besøge jer og se jer træne (og måske få lidt hovplejetips? :anonym: ), men I bor jo helvedes langt væk, og der er så meget andet planlagt...Jeg kan ikke bare forlade mand og børn hele tiden - jeg føler mig som en led desertør :doed:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Praleindlæg - fyldt med Parelli...

Post by 99E »

annetteT wrote:Hvis det går helt galt med overlevelsen, så giv et ring: så kommer vi forbi med en nødhjælpspakke, eller inviterer på aftensmad.
:linski:

Tak for tilbuddet... :viben:

Lone Beck wrote:Altså, jeg ville da rigtig gerne besøge jer og se jer træne (og måske få lidt hovplejetips? ), men I bor jo helvedes langt væk, og der er så meget andet planlagt...Jeg kan ikke bare forlade mand og børn hele tiden - jeg føler mig som en led desertør

Vi bor da ret praktisk midt i Jylland?
Det kan da ikke være langt væk fra særligt meget? :lea:

Jeg har faktisk redet på min hest i dag.
Altså... Lidt.
*Er stolt*

Og så bare fordi jeg elsker billedet - er hun ikke smuk og dejlig:
Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply