Farve på hest...

paloma24
Posts: 91
Joined: Wed 1. Jul 2009 20:11

Farve på hest...

Post by paloma24 »

Ja jeg er altså lidt i tvivl om hvorvidt den unge dame er alm brun eller måske sabino broget...

Hun har broget mule, bred gennemløbende blis, skøre aftegn på benene, er meget lys på maven og især mellem bagbenene, hun har fregner på mulen, er stikkelhåret især på ryggen, har enkelte brune hår i sin man og halen er 3 farvet (brun, sort og hvid) og stribede hove...

Så sådan lige umiddelbart synes jeg jo ikke hun bare er brun, men jeg kan jo tage fejl :P Mor var rød og stikkelhåret og far er brun, sabinobroget (har en stor lap på maven).

Halen
Image

Mulen, den er svær at tage billede af :P
Image

Fregne, der er to nu

Image


Benene
Image

Image

Et mere af mulen.
Image

Hvad tsynes i???
PiaK

Re: Farve på hest...

Post by PiaK »

Jeg er ikke klog på farver, men jeg synes hun ligner den farve jyderne også har? Især i halen.

Sød er hun uanset!

:heidio:
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Farve på hest...

Post by kamber »

Hva' er sabino-broget. Det har jeg aldrig hørt om før?

Men ja, som PiaK siger, ser det ud som om, at den er jydefarvet :hhansen:
Et in arcadia ego
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Farve på hest...

Post by Ms Strangefield »

Ifølge den gode gamle ridemærkebog :linski: så skal en brun hest have sort man. Ellers er det en affart af rød. Så brun er den ikke, hvis der både er brune og hvide hår i manen.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
paloma24
Posts: 91
Joined: Wed 1. Jul 2009 20:11

Re: Farve på hest...

Post by paloma24 »

Jamen hendes mor var jo også rød, så det kan da godt være hun bare er snyderød :D

Sabino er, hvis jeg har forstået det rigtigt, minimalbroget. Altså broget men kan godt være gemt :) Et af de tegn på at hesten er sabinobroget kan være at noget af underløben er lyserød...

Det kan da godt være Unique lavede ballade med en jyde, ved bare ikke lige hvor hun skulle finde sådan en henne :jeanie:
paloma24
Posts: 91
Joined: Wed 1. Jul 2009 20:11

Re: Farve på hest...

Post by paloma24 »

Der er brune hår i manen, men ikke hvide.. Det er i halen der er 3 farvet :P
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Farve på hest...

Post by Line_Calano »

Det er svært at sige. Og det eneste man kan gøre for at være sikker er at genteste. Vicky Mathiesen har en welshhingst som jeg ville have svoret var sabino, men gentest siger nej.
Image

som grundfarve er jeg temmelig sikker på at din er brun, men bare har hvide halefjer. hvordan de opstår ved jeg ikke, men jeg ved at de findes hos mange racer. også hos varmblodsracerne. jeg havde blandt andet en veninde hvis holstener havde det. der går i to'erpony i nordsjælland der hedder senta i samme farve.
det er lidt svært at se på dette billede
http://ridehesten.com/GFX/copyright.gif
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
paloma24
Posts: 91
Joined: Wed 1. Jul 2009 20:11

Re: Farve på hest...

Post by paloma24 »

Halefjer :P Min lille pipfugl :D

Jeg kan ikke se linket desværre :)
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Farve på hest...

Post by Line_Calano »

søg på ridehesten.com på senta celia
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
paloma24
Posts: 91
Joined: Wed 1. Jul 2009 20:11

Re: Farve på hest...

Post by paloma24 »

Kan godt se hans hale også er lidt grålig i det :)

Ja jeg ved godt en gentest er det eneste det kan give mig helt klar besked om hvad farve hun er. Men den lille hest har godt nok kostet mange penge allerede nu, så med mindre det bliver livsnødvendigt for hende at vide det så nyder jeg bare at hun er lidt speciel:D
Post Reply