Søges ridelejr for voksne;)

Post Reply
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Søges ridelejr for voksne;)

Post by Benno »

Hej alle i strigler.

Jeg går og leder efter en ridelejr for voksne og jeg håbede at i måske kendte et sted.

Jeg ønsker
Prof undervisere ( helst berider, men intet krav)
Gode faciliteter
Mulighed for at bo på stedet eller tæt på
Ordenligt stald/foldforhold..

Helst på Sjælland( nordsjælland ville være helt perfekt) men igen intet krav

Jeg så vist i ridehesten hippologisk sidste år, et sted der lød helt super :jeanie:
Eneundervisning hver dag af berider
fordrag om alt muligt hver aften
Gode faciliteter
Opstaldning på stedet og lejlighed for rytteren
Men jeg har søgt og søgt men kan ikke finde noget på nettet, Ridehesten, magasinet hest og hest og rytter.

Så kender DU måske til at godt sted?
Mange tak
.Benno;)
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Søges ridelejr for voksne;)

Post by annetteB »

Susan Kærgård på Blueberryhill afholder hvert år en lejr for voksne og en for børn. Voksenlejren 2009 sluttede i fredags, der er ofte ret stort pres på tilmeldingen - mange af de, der får undervisning hos hende er jo selvklart vilde for at få en hel uge derude - så man skal være hurtigt ude.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Søges ridelejr for voksne;)

Post by Benno »

Ok=)
Mange tak for beskeden :hhansen:
Jeg kender ikke så meget til hende

Er hun berider?
Hvordan er hendes undervisnings metoder?

Hvor ligger stedet?

Faciliteter?

Så har jeg noget at undersøge til næste år=)
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Søges ridelejr for voksne;)

Post by annetteB »

Susab er tidligere toprytter på internationalt og nationalt plan. Hun er et tiltalende, humoristisk og pædagogisk menneske, med en enorm viden om hestes reaktioner og et vågent øje på fejlreaktioner hos såvel rytter som hest.

Pr definition er hun jo springrytter, men min datter som har redet dressur siden hun voksede fra sin shetlandspony har tiltrods herfor et enormt udbytte og stor glæde af undervisningen hos Susan.

Opstaldningsforholdene er topdollar i år og forplejningen ligeså - overnatningsforholdene er lidt mere primitive, men stadig ok - det er bare ikke et femstjernet hotel.

Undervisningen veksler mellem ridning og jordarbejde, teori og praksis. Der er i ugens løb foredrag/workshops med forskellige kapaciteter inden for relevante fagområder, fx en hestadfærdsforsker.

Blueberryill har en hjemmeside, hvor du kan læse lidt mere om stedet og undervisningen: www.blueberryhill.dk
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Søges ridelejr for voksne;)

Post by annetteB »

nåja - og Blueberryhill ligger i Jylland, få km uden for Kjellerup.
Mange af lejrdeltagerne kører fra sjælland, ved jeg.
Susan afholder af og til kurser på sjælland, så du har mulighed for som tilskuer at "se giraffen" ved et sådant arrangement eller sågar deltage med egen hest så du kan se om undervisningen er noget for dig, inden du melder dig til en hel uges lejr i 2010!
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Søges ridelejr for voksne;)

Post by CXEC »

Som tidligere elev af Susan kan jeg KUN anbefale en tur der over. Eller deltagelse i et kursus her på sjælland.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Søges ridelejr for voksne;)

Post by 99E »

...Og hvis man heller ikke ved hvor Kjellerup ligger - så er det på Hovedvej 52, hvor den krydses af vej 185 - så er der noget at kigge efter på vej-kortet.

Hvis man også er tur-rytter og det ikke er noget, Susan gør det i på lejrene, kan man derfra nemt køre til både Dollerup Bakker og et militært øvelsesområde, hvor der er superfedt at ride.

Little Mule, et westernsted ved Vesterhavet (Klitmøller, Nordjylland) har vist også noget ridelejr for voksne - men der er nok ikke det vilde dressurundervisning.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Søges ridelejr for voksne;)

Post by Benno »

Nej tak for alle de svar;D
Hun lyder spændende.

Jeg må vist lige ind og kigge på den hjemmeside:)
:jeanie:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Søges ridelejr for voksne;)

Post by annetteB »

Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Søges ridelejr for voksne;)

Post by Benno »

Ja det lyder spændende :jeanie:
Post Reply