Hjælp til køb af hesteklipper

User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Hjælp til køb af hesteklipper

Post by Lena »

Jeg er i en situation, hvor jeg er nødt til at klippe UNIKs hovskæg helt af........ og det skal holdes nede, måske resten af hans liv.......

Hans hovskæg er klippet af, så jeg skal bare holde det nede.

Jeg skal bruge en hesteklipper, som ikke er for stor og klodset, gerne uden ledning............... Jeg har fundet denne: http://webshop.hjoernely.dk/product.asp?product=984

Men er der nogen af Jer der har erfaringer med klippere. Hvad skal jeg være obs på?
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hjælp til køb af hesteklipper

Post by Lena »

Er der slet ikke nogen af Jer der har erfaringer at dele ud af?

:naese:
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Hjælp til køb af hesteklipper

Post by KatieKat »

Sorry. Mine heste får lov at beholde deres pels. :-)
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Hjælp til køb af hesteklipper

Post by Line_Calano »

Jeg vil klart anbefale dig at købe en rigtigt stærk klipper. gerne en kvægklipper. Det er noget stridt noget det hovskæg og det er ikke ret nemt at klippe det med de almindelige klippere.

Jeg klipper mine over hele kroppen med min store klipper, også i panden og på benene. de reagerer selvfølgelig de første par gange, men der lærer lyn hurtigt at det ikke er farligt og så er det nemt at klippe det også med den store klipper. Jeg har en Heiniger den er jeg rigtigt glad for, den bliver ikke overophedet eller klipper grimme striber.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Re: Hjælp til køb af hesteklipper

Post by Anita »

Jeg vil til hver en tid anbefale en stræk klipper gerne en til kvæg som der foreslås, bruger selv en Hauptner, der fås skær både til hest og ko, forskellen er at på kammene til hest er der generelt flere tænder på underkammen. Ja det kræver lidt øvelse at komme inde i alle krogene, men den får tilgengæld det hele med og motoren kan holde til belastningen.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hjælp til køb af hesteklipper

Post by Lena »

Hovskægget ér klippet af, jeg skal "bare" holde det nede............

Den klipper han blev klippet med var en stor, stærk klipper med et bredt skær, men den var for stor og uhandy til at kunne komme ind i "krogene"........

Jeg ville gerne have én uden ledning.............. den skal kun holde hovskæg nede........ Er det helt håbløst?
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hjælp til køb af hesteklipper

Post by HHansen »

Jeg er ikke uenig med de andre mht at det skal være en stærk klipper - men på den anden side når nu hovskægget ER væk, og du bare skal holde det nede, så er jobbet vel ikke så hårdt for klipperen hvis du klipper tit nok?
Og så kan jeg godt forstå du hellere vil have en trådløs der er mere handy.

Jeg ville nok godt turde købe den du linker til - igen fordi det kun er ben og det hele tiden er før pelsen bliver lang...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Hjælp til køb af hesteklipper

Post by Line_Calano »

selvom pelsen ikke er lang er den ofte noget grovere på benene og jeg ville derfor stadig være bekymret for om de små klippere kan holde.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
Rositarasmussen
Posts: 32
Joined: Sat 19. Jan 2008 09:16

Re: Hjælp til køb af hesteklipper

Post by Rositarasmussen »

De gange jeg har klippet heste har det største problem været at skæret blev for hurtigt sløv. men jeg syns det lyder som om det er et godt skær der er på den du linker til så den ville jeg nok investere i :askepot:
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hjælp til køb af hesteklipper

Post by Lena »

Så har jeg fået min nye klipper.

Der er to batterier med og jeg har bestilt et ekstra skær. Et nyt skær koster kr. 300,-, men når man sender et til forretningen, sender de et "nyt" retur for kr. 120,- og fanden stå i at stå med et sløvt skær, hvis man er godt i gang med at klippe.

Den virker robust og jeg glæder mig til at prøve den...........
Post Reply