Runde kontra firkantede små wrapballer

Post Reply
aribeth

Runde kontra firkantede små wrapballer

Post by aribeth »

Sidste år fik vi lavet to forskellige slags wrapballer.



de runde 60 kg's og firkantede 60-70 kgs.



De firkantede var noget mere hårdtpresset, og samtidig blev det græs rigtig rigtig tørt inden det blev wrappet, så det var faktisk indpakket hø.

Det var flot og grønt og duftede af sommer.


Men det er jo ikke meningen det skal være så tørt, og jeg tror faktisk vi var heldige med at det ikke gik i vasken.


Men nu står vi snart og skal have taget første slet i år og nu bliver jeg i tvivl.

Skal vi gå efter at få firkantede baller... som jo indeholder mere foder, men faktisk er samme størrelse som de runde.

Det var meget hårdtpresset, og skulle pilles fra hinanden for ikke at være klumper.

Eller skal vi gå efter de runde igen, som blev fine i konsistensen, men som indeholder mindre foder og derfor er lidt dyrere at lave....

og hvor vi har kasseret lidt flere fordi plasticen ikke har været nær så tæt som på de firkantede.



Har i nogle erfaringer med små wrapballer... er de runde eller de firkantede bedst? eller er det hip som hap?





Katrine
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Runde kontra firkantede små wrapballer

Post by Lena »

Det er da ærgerligt at skulle kassere wrappen på grund af for lidt plastik. Kan du ikke bede Wrappresseren om at give dem et par ekstra lag. Prisen må i sidste ende blive den samme......
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Re: Runde kontra firkantede små wrapballer

Post by Anita »

Vi har selv lavet de runde baller sidste sæson, på anbefaling fra "opfinderen" af wrappe maskinen pressede vi lidt flere "bar's tryk" i ballerne så de vejede det samme som firkantede, alle lag fik 9 lag folie ( svarer til 32 runder på wrapperen ).
Der har kun været et par enkelte som måtte sorteres, primært fordi fugle og kryb havde haft gnavet hul i ballerne.
Min anbefaling fortsæt med runde baller.
User avatar
Tristan
Posts: 273
Joined: Wed 22. Oct 2008 16:36

Re: Runde kontra firkantede små wrapballer

Post by Tristan »

Jeg har prøvet både de runde og de firkantede, og jeg kan bedst lide de runde.
Synes det var lækker wrap der ikke var pakket for voldsomt.
Jeg synes nogle af de firkantede kan være noget bøvlet af få fra hinanden og skilt ad, hvilket jeg vil gøre, for jeg har oplevet at der har ligget døde dyr i wrappen og det skal mine heste ikke have.
Post Reply