Fede heste - jeg bli'r vanvittig

User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Fede heste - jeg bli'r vanvittig

Post by HeidiO »

Så er hønettene taget i brug :jeanie:

Det er godt nok god underholdning, de piller og piller og kigger ned hvor høet plejer at ligge, mens de ser lidende og fuld af undring på mig :lea: De finder vel før eller siden fidusen til at få mere ud af dem, men indtil nu ser det meget lovende ud.
Heidi
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Fede heste - jeg bli'r vanvittig

Post by Lena »

Du kan fortælle dem, hvis de bliver for dygtige så sender FruGusse et net i 3x3................ så kan de lære det..... *GG*
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Re: Fede heste - jeg bli'r vanvittig

Post by Jillow »

Jeg er også glad for de tilsatte urter. De er gode for min undertrykte hippie-side...
dem kan du selv tilsætte enten tørret eller friske.. Jeg er selv en hippie i den retning og bruger friske urter til min hest, kan jeg ikke hitte dem friske så køber jeg dem tørret..


Hvad er det, der får dig til at foretrække Suregrow frem for RC, Jillow?
af den grund Suregrowen er lavet til heste der er nøjsomme eller har tendens til forfangenhed. RC er for mig et foder som der slet ikke er taget højde for hver enkelt hest´s behov, da RC bruges lige fra plage foder til voksen foder og her mener jeg at RC er en dårligt heste foder.. Min hest er snart 14 år og hun skal ik have RC foder hun skal have foder der passer til hendes alder om jeg så må sige foruden jeg giver hende hendes daglige dosis af urter, som jeg selv har sammen sat.. Alt det er jo så kun min holdning og mening, da jeg ikke bryder mig om pille foder og slet ikke RC.
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Fede heste - jeg bli'r vanvittig

Post by 99E »

Joh, RC passer til "heste i alle aldersgrupper" på samme måde som TravoE og Surelimb gør... :linski:
Og blev Suregrow ikke i starten lanceret som et "unghestetilskudsfoder" pga. proteinindholdet?

Min hest på 19 (om nogle måneder) har til gengæld overhovedet ikke brug for "senior-foder".

Min undertrykte hippie-side er netop... Undertrykt.
Arj: Jeg synes det er riiiigeligt at jeg skal blande kanel og magnesium i hendes morgenfoder - jeg gider ikke tilsætte flere mærkelige ting fra endnu flere bøtter...
:traet:
...slet ikke hvis ikke der er en god grund til det.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Re: Fede heste - jeg bli'r vanvittig

Post by Jillow »

Matti får heller ikke "senoir-foder", og jeg giver heller ikke nogen urter jeg ikke ved hun på forhånd er dækket ind med.. Jeg giver det kun i det omfang jeg ved er nødvendigt.. RC er for kaniner :linski: Og jeg mener forsat at RC er et foder som jeg ikke kan stå indefor som heste menneske. vi er alle forskellige i vores opfattelse af hvad der er korrekt for vores dyr, og det kun godt og særdels sundt for de forskellige foder producenter der findes.. En ting er dog helt sikkert det ikke mig RC bliver rige på for jeg anbefalder det nemlig ikke til nogen.. :anonym:
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Fede heste - jeg bli'r vanvittig

Post by CXEC »

99E wrote:Céleste, hvis jeg skulle give et råd, så medmindre du generelt har problemer med at holde huld på hende - ville jeg altid hellere lade en hest gå lidt til den tynde end den tykke side.


Mener du det? ER der ikke noget om at de sætter muskler af fedt? Eller ved hjælp af fedt?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Fede heste - jeg bli'r vanvittig

Post by 99E »

Sætter muskler af fedt?
Hah! Så ville Sorcha ligne en bodybuilderhest.
Og jeg ville have meget fantastiske mavemuskler om lidt.

De sætter muskler hvis musklerne aktiveres og de nødvendige næringsstoffer er til stede.
Dvs. protein af god kvalitet.
Og vitaminer og mineraler efter behov.
Og så samlet set: Kalorier nok.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Fede heste - jeg bli'r vanvittig

Post by CXEC »

Jaja, hvad ved jeg? Jeg er jo ikke så klog ud i det med heste, vel? Tilgængæld har jeg §§§ på hjernen :viben: :viben: :atengstedt: :atengstedt:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply