skaldet stråle

User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: skaldet stråle

Post by Jasper »

Han får gå ture og han "humper" nok mere for at det skal se sørgeligt ud, da han elsker pyller For jeg er næsten så godt som sikker på han ikke har ondt i den forstand men øm ja.. der er ingen hævelser længere men han ømmer sig..

Du mener vel ikke helt seriøst, at han "spiller" - vel :-o
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: skaldet stråle

Post by MetteboDeluxe »

Min hest lærte at hoste på "kommando" og det tog altså ikke lang tid.
Hver eneste gang han hostede tog jeg jo ned i skridt og klappede staklen på halsen..
I starten hostede han rigtigt.. Det gjorde han ikke tilsidst :linski:

Cirkusheste kan jo også lære at halte på kommando. I øvrigt er der vel ingen tvivl om at nogen heste er mere pylrede med smerte end andre :-)

God bedring med ham :-)
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: skaldet stråle

Post by Jasper »

MetteboDeluxe wrote:Min hest lærte at hoste på "kommando" og det tog altså ikke lang tid.
Hver eneste gang han hostede tog jeg jo ned i skridt og klappede staklen på halsen..
I starten hostede han rigtigt.. Det gjorde han ikke tilsidst :linski:

Cirkusheste kan jo også lære at halte på kommando. I øvrigt er der vel ingen tvivl om at nogen heste er mere pylrede med smerte end andre :-)

God bedring med ham :-)


Jeg vil nu mene, at det er to vidt forskelle ting - det du taler om Mette, er en indlært øvelse :linski:

Det Jillow tror er en indlært øvels, skulle det så, være noget den har øvet over natten??
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: skaldet stråle

Post by MetteboDeluxe »

Jeg lavede dengang et indlæg (vist endda herinde) hvor jeg mente at min hest hostede for at opnå noget og ikke fordi han stadig havde noget med lungerne.. Jeg fik at vide at det kunne de ikke og jeg husker det som om folk troede jeg bare ville spare dyrlægeregningerne.
Det var først da en eller anden linkede til et indlæg, hvor Susan konkluderede det samme som mig at folk overgav sig :linski:

Jeg ved ikke om hesten i Jillows indlæg halter mere eller mindre end den "burde". Jeg konkluderer bare at de lynhurtigt opfanger ting :-)
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: skaldet stråle

Post by xtiny »

Stakkels krampe....

Og god bedring til den! :mikkel: :mikkel: :mikkel:
---
Off topic:
Jeg klippede engang negle på min hund, om kom for tæt på åren med negletangen, så det blødte, det gør det jo. Jeg fik så min nabo til at se på hunden (hun læste til dyrlæge), og hun lagde en let forbinding- hvorefter hunden blev helt trebenet og gik og "vinkede" med poten. Det så ret morsomt ud! :minna: For uden forbinding var hun ikke halt, og forbindingen var kun til blødningen stoppede.
---

Jeg tror også, man kan tillære et dyr at være mere sygt, ved at ynke det.
Allerede K. Lorentz har gjort den observation. (I "Hundeliv").

Men at hesten har ondt- tror jeg på! Det gør sku ondt med en splint under neglen/tømmerlus- eller en blå negl. Av av!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Re: skaldet stråle

Post by Jillow »

Jo.... jeg mener at han bevist halter når vi ser på ejeren og jeg..
Han ved udemærket godt jeg er en pyller røv og jeg ynker ham.. Han er øm i sin stråle bestemt, men halt niks han trækker på det hvad er naturligt da strålen er øm, og når han gir den lidt mere gas er det kun når vi ser på eller hvis jeg liiiiiiiiiige giver mig tid til en af de andre bla min egen. Dyr er kloge og han er ingen undtagelse.. Han elsker pyller han bliver helt salig af det,:minna: :minna: Han er godheden selv den kæmpekrikke, sjovt at se for når han er fit for fight så er han en super dressur hest, pt er han til ynk og pyller..
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: skaldet stråle

Post by Stimata Doamna »

Jillow wrote: ja og min skrive fejl det er vetflex og det koster en jetjager.. :doed:


OK, sådan noget. Jeg fik noget til Alfa for et par år siden, men har ingen anelse om, hvad det hedder. Dyrlægen var så venlig at glemme en rulle - jeg opgiver på forhånd at finde en jetjager til den pris :lol:

Fortsat god bedring med ham!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: skaldet stråle

Post by MinnaN »

UFF!! Strålen er noget af det værste at få skader i. Baktusser, besværligt at holde rent og så kan de jo ikke gå, de små pyllerheste.
Nogen heste er bare pyller med smerter og ææælsker opmærksomheden, fordi de som regel får tiltusket sig en godbid (og dermed lærer det).
Prinsen er ikke pyller hest, men stoisk og meget islænderagtig omkring smerter.

Prinsen havde en skade i hoven her sidste sommer. Hul til læderhuden pga en hovbyld som han fik pga en snotskovl af en voksen elev (der ved ALT om heste. NOT!) der kom hjem med en trebenet hest (siddende på ryggen, brokkende over at hesten ikke gad følge med de andre og den gik simpelthen for underligt). Han havde ikke tjekket hove og dermed ikke opdaget at Prinsen havde smidt sin ene bagsko. Det forventes at voksen elever selv ordner og tjekker deres heste inden de rider.
Prinsen var syg i tre måneder og i genoptræning i 3 måneder + det løse.
Bandage skift hver dag, to gange om dagen skulle fussen bades i klorhexidin sæbe og mediscrub samt smertestillende pulver i 14 dage, plus han var på antibiotika i en uge. Dertil kom at hans boks skulle holdes hysterisk tør og minimum af klatter. Sygefold og alt det der. ARGH!! Det var rent helvede!

Håber pyllerdengse får det bedre.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Re: skaldet stråle

Post by Jillow »

Desværre måtte bassen ha´dr. dyr ud.. og i guder jeg blev paf over hvor meget skade et skide snit i en stråle kan medføre, det kan jo medføre hestens død... rammer det slimsækken så er hesten så godt som død.. Vi fik en lang intro i den slags stråle skader og hold da maule hvor bassen er heldig altså... Ikke fordi jeg er uvidden om sådanne ting og alligevel så var der ting jeg slet ikke viste, men det ved jeg nu.

Jeg ringede efter dr dyr og han kom og skar rent og forbandt og gav hende en støvle på med antibiotika pulver og septisk rens i, som hun skulle gå med i 4 dage, og skiftes hver dag.


Derudover fik hun antibiotika som indsprøjtning.
det samme er sket her i morgen skal forbindingen af, og jeg har hentet en boots hos min trimmer for selv om han er pakket godt ind mv så går de i en løsdrift den er slet ikke våd men alligevel våd nok til hans bandage, så han går med boots nu.. er godt nok spændt på i morgen..

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
Post Reply