Kan DIN hest løfte ben?

Kan DIN hest løfte ben?

No way, Jos
33
61%
Enkelte fnug m
16
30%
n
3
6%
Den realm, hvor der i forvejen er flest Strigler
2
4%
 
Total votes: 54

Kokjo

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by Kokjo »

Dorthe.... af jeres 3 ponyer var det altså kun Fanny der trak benene til sig. De 2 små stod da fint, så jeg kunne hvile deres fødder på mit lår.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by KatieKat »

Kokjo wrote:Dorthe.... af jeres 3 ponyer var det altså kun Fanny der trak benene til sig. De 2 små stod da fint, så jeg kunne hvile deres fødder på mit lår.

Du har fuldstændigt glemt de gange vi væltede Amaryllis (eller hun væltede sig selv af rent hysteri)? Det må være dejligt med så dårlig hukommelse. :linski:

Ms Strangefield wrote:Anders; At Granat er sød ved smeden er et mirakel. Han er både blevet skåret for tæt og sømstukket, og alligevel har han fuld tillid til ham der, eller hende der, med al værktøjet.

Det kunne måske hænge sammen med at ham med al værktøjet er Anders, som Granat EEEEEEEEEElsker.

Og så vil jeg også lige sige at man kan træne sin hest nok så meget og godt i at løfte ben og det kan stadig gå galt når det pludselig er en fremmed der gør det. Måske gør smeden det på en anden måde, måske har han en dårlig dag, måske har hesten. Der kan være mange ting i vejen. Man kunne fristes til at hviske en lille historie om en ellers meget velodragen lille hest der var på ferie her en sommer og som satte en baghov direkte i knæet på vores daværende smed..... :minna: :floejt: :ane:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by Mikkel »

Annette: Dine heste er bestemt ikke de værste, jeg har været ude for. Overhovedet. Jeg er ked af, hvis det kom til at lyde sådan. Og de er søde og lærenemme og forstår hurtigt, hvad man beder dem om.

Men det viser lidt om, hvor subjektivt et emne det er, og hvor stor forskellen er på, hvad man finder "godt nok", hvilket jeg tror, var en del af 99E's oprindelige mening med tråden.

Jeg satte selv kryds i "Plads til forbedring", fordi Pieton stadig lader sig distrahere og synes, at alt muligt andet er mere interessant end at stå og få ordnet fusser, og derfor går, når han synes, det bliver for kedeligt. Han hiver ikke benet til sig, han holder det fint oppe, han går bare med de andre tre...

Mange heste vil ikke stå stille og have en eller anden tilfældig spade til at hive i deres ben, hvilket jeg sagtens kan forstå. Så spørgsmålet er i virkeligheden ALT for bredt. :hhansen:

Det burde være: "Kan og vil din hest stå stille, afslappet og afbalanceret og holde alle fire hove op, en ad gangen, lige så længe den bliver bedt om det, mens der er en mere eller mindre fremmed person, der banker, filer og skærer i dens hov?" :mikkel:

Se DET er min definition på "kan løfte ben". Og så kan det jo godt være, at der er nogle krydser, der flytter sig lidt. :jeanie:
Image
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by Ms Strangefield »

Mikkel wrote:
Det burde være: "Kan og vil din hest stå stille, afslappet og afbalanceret og holde alle fire hove op, en ad gangen, lige så længe den bliver bedt om det, mens der er en mere eller mindre fremmed person, der banker, filer og skærer i dens hov?" :mikkel:

Se DET er min definition på "kan løfte ben". Og så kan det jo godt være, at der er nogle krydser, der flytter sig lidt. :jeanie:



Ikke mit... tihi... :minna: :engel: :lea: :linski:
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by Zanne »

Ja mit gør godt nok heller ikke - men jeg er vist også den eneste, der har prikket af i "det er den en spade til".

Jeg kan med sikkerhed sige, at de heller aldrig får lært det.

Iøvrigt synes jeg ikke, at det er et rimeligt krav, at hr. hvem-som-helst, skal kunne rode, rage og regere på et vilkårligt ben, lige så længe vedkommende nu måtte føle for det.

Mine heste er levende væsner, der reagerer på lidt af hvert. Og det skal de have lov at blive ved med.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
PiaK

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by PiaK »

HeidiO wrote: Det jeg mener, er heste som svinger lystigt med benene fordi lille pylrede pernille har læst i en bog om hms at den træningsmetode er heeelt fantastisk. Og smeden må jo så bare rette ind efter lille pylrede pernilles ideer og blive slået halvt til plukfisk, fordi hesten ikke må afrettes. Og nej, det er ikke et angreb på nogle som helst træningsmetoder, mere at træningen hos lille pylrede pernille bliver ret unuanceret, fordi hun behandler hesten som noget andet end det meget store dyr den er.


:katiekat:

De der "små pylrede Perniller" skaber også ofte kunder, desværre når de ofte selv at komme tilskade først :ked:
User avatar
Anders
Posts: 558
Joined: Thu 1. Jan 1970 02:00

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by Anders »

Kokjo wrote:af jeres 3 ponyer var det altså kun Fanny der trak benene til sig

Det skal så lige siges at Fanny er blevet mange kilometer bedre siden dengang.
Hun er forholdsvis lærenem, men der er nu stadig langt til perfekt. Men nu står hun da i det mindste næsten stille :atengstedt:
- A
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by Frieser9460 »

Alle vores 4 hypper er rigtig dygtige til at løfte ben og er de rene englebasser, når der er smed! :jeanie:

Dog kan de små finde på at "hoppe" lidt, hvis smeden kommer til at løfte deres ben for højt - jeg tror, det er fordi, det gør ondt. Med så små ponyer (hhv. 85 og 78 cm. i stang) kan det jo være svært at beskære i en højde, hvor det er behageligt for hestene, når man er en fuldvoksen mand... Men alt i alt klarer de det RIGTIG flot og får altid ros af smeden. :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by MinnaN »

Hvad med at lære dem at stå på en platform?? Det har de små ude på rideskolen lært. Smeden har dem i arbejdshøjde og han slipper for ondt i ryggen og de slipper for ondt i leddene.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by Frieser9460 »

MinnaN wrote:Hvad med at lære dem at stå på en platform?? Det har de små ude på rideskolen lært. Smeden har dem i arbejdshøjde og han slipper for ondt i ryggen og de slipper for ondt i leddene.


Det var da en GENIAL idé! :respekt: Det må jeg indrømme, at jeg ikke lige havde tænkt på... :roed:

Vi træner jo i forvejen "stå på paller" og den slags, så de burde nemt kunne oplæres i at stå på sådan en platform, når de skal beskæres. :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply