Kan DIN hest løfte ben?

Kan DIN hest løfte ben?

No way, Jos
33
61%
Enkelte fnug m
16
30%
n
3
6%
Den realm, hvor der i forvejen er flest Strigler
2
4%
 
Total votes: 54

Zenna
Posts: 38
Joined: Thu 20. Dec 2007 22:56

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by Zenna »

Sidst smede var der synes han at Señorita var dygtig.. Jeg synes nu engang imellem hun er lidt af en spade.. Mest når man står der og hun løfter og man begynder at rense hoven og smut så nupper hun benet.. :ehh:
AnjaPrice
Posts: 7
Joined: Sun 21. Jun 2009 06:51

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by AnjaPrice »

Min hest er sådan rimelig til at løfte ben, med plads til forbedring.
Til hans og mit forsvar så er han også kun fire år gammel og har været hingst til for ganske nylig. Men han bliver bedre og bedre for hver dag. Dette har smeden også givet mig ret i.
Han kan på nuværende tidspunkt selv løfte bagbenene når man prikker ham på det nederste af baglåret, dog "hænger" han stadig lidt for meget, men det kommer nok.

Mvh Anja
User avatar
Rositarasmussen
Posts: 32
Joined: Sat 19. Jan 2008 09:16

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by Rositarasmussen »

Ja alle 3 voksne muler løfter fint hove... + vi træner MEGET med den lille ny på nu 7 uger næsten hver dag for jeg gider bare ikke uopdragne føl.. så vi nusser meget og løfter hove :mikkel:
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by FruTusse »

Yep, og har altid kunnet få løftet og holdt alle 4 ben lige så længe jeg beder om det. :mikkel:
De smede jeg har haft har også altid været særdeles begejstrede for hende. :heidio:

Hun har fået en super opdragelse hos avleren, og har altid været nem i forbindelse med almen håndtering.
Flere af dem tak..... :mikkel: :respekt: :respekt:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
paloma24
Posts: 91
Joined: Wed 1. Jul 2009 20:11

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by paloma24 »

Jeg har stemt ja, men der er plads til forbedring.. Hun er jo kun knap et år :P

Når jeg renser hove på hende kan hun selv holde benet og er såååå dygtig.... Når smeden kommer skaber hun sig :ehj: Men heldigvis ikke mere end at hun kan rettes ind med en høj rømmen...
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Kan DIN hest løfte ben?

Post by Lena »

Og hos UNIK er der sket en forbedring.

Vi har øvet, at jeg kører hånden ned af benet og prikker enten med en finger eller hovrenseren på ballen, hvis han ikke har løftet benet inden da..... De fleste gange løfter han benet...... :elsk:
Post Reply