Tillid til nyt opstaldningssted væk!

fias
Posts: 4
Joined: Tue 10. Feb 2009 22:13

Tillid til nyt opstaldningssted væk!

Post by fias »

Jeg står i en meget uheldig situation. Jeg er netop for 2 uger siden blevet lykkelig ejer af en hest, der fuldt ud lever op til drømmehesten :elsk:

Jeg har valgt at få den opstaldet på et ridecenter med rigtig gode facilliteter og adgang til hjælp, hvilket er alfa og omega, da jeg er nybegynder. Dette har også vist sig at leve helt op til forventningerne, men jeg har dog tabt al tillid til forpagteren. Da jeg ankom med hesten var der ingen plads til mine ting eller sadel, hvilket var lidt af en skuffelse. Mht. foder så aftalte jeg med forpagteren, at jeg ønskede en glidende overgang til nyt foder, hvilket hun bestemt gerne ville hjælpe til med. Jeg fandt dog hurtigt og tilfældigt ud af, at hun indimellem fik andre til at fodre, men uden lige at have oplyst dem om, at min var inde i en overgangsperiode, hvilket så resulterede i måltider med hele portioner af nyt foder!! Jeg var temmelig sur og blandede så selv adskillige spande. Dette kunne jeg sagtens ha gjort fra starten af, men hun ville meget gerne klare det for mig. Derudover har jeg oplevet, at hun glemmer at fodre indimellem!! :ond:

En ting, som jeg valgte at "sluge" fra starten af, er foldtiden, som desværre kun består af få timer dagl. Min nye hest er vant til de forhold fra tidligere ejer, og det er bestemt kun derfor, at jeg traf beslutningen at opstalde den under de forhold. Jeg får dog mere og mere dårlig samvittighed for hver dag, der går. Jeg nyder faciliteterne og får redet næsten hver dag, men samtidig gør det ondt at se min hest så mange timer i en boks :ked: