Købers rettighed - køb fra stutteri

User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Købers rettighed - køb fra stutteri

Post by KatieKat »

Louise: Da det så værst ud med mit og Pos forhold var han også pludselig en ualmindelig varm og tændt hest. Faktisk dansede han i reglen rundt om mig for enden af rebet når jeg trak ham på fold. En tur på 25 meter tværs over en gårdsplads som han kan se fra folden og som han gik henover 2 gange hver eneste dag. Han blev forskrækket og bange for alt og han reagerede voldsomt. En hest på 1.70 er eddermanme stor når den danser sådan rundt. En enkelt gang stejlede han i forskrækkelse og ramte mig med en forhov i panden. Han var i det hele taget ikke sikker at være sammen med for mig. Og han var ligesådan overfor Anders, selvom han havde nemmere ved at tumle ham ved hjælp af sin størrelse alene. Der er fordele ved at være 2 meter.

Jeg gætter på at Gunni på ingen måde kan genkende denne beskrivelse af Po, for han var bestemt ikke sådan oppe ved hende. Det jeg forsøger at sige er at temperamentet godt kan ændre sig ret radikalt.

Jeg synes ikke at det er helt fair at sætte skylden over på sælger. Du siger de har solgt dig noget andet end du bad om, men er du helt sikker på det? Er du helt 100% sikker på at hesten også var på den måde hos sælger? Er du sikker på at de kunne have forudset alle de problemer du har med Altruida i dag?
De har solgt dig et levende væsen. Tilsyneladende har de også solgt dig et lidt følsomt væsen som bliver påvirket af omgivelserne og dig. Det lyder som en ond cirkel. Du bliver utryg ved hende fordi hun er varm og tændt og hun bliver varm og tændt fordi hun ikke forstår hvad du forventer af hende og fordi hun kan mærke at du er utryg. Det er helt sikkert en kedelig situation, men sagen er om det er sælgers skyld?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Re: Købers rettighed - køb fra stutteri

Post by Jillow »

Nej jeg kan ikke lide smukke-ped, og det ville jeg heller ikke kunne udenfor strigler, hun er begrebet i min verden for en blondine dum gås.. :hhansen: :hhansen: At man går så langt herinde for "at høre hvad sælger har at sige" er godt nok for lavt, Har strigler som gjort det før når andre har beskrevet deres "problem" NEJ gu har i ikke nikke nej... Det er klubben for indespiste personer og så udser man sig lige en til man kan nedgøre eller på anden måde svine til..
Sgu lige før man burde nominere Strigler til en pris, "So prisen" ville passe perfekt..
Jeg håber tråd starter stopper med at skrive i tråden for det jeg har læst indtil nu berettigere ikke smukke-ped til det hun har gjort.. Og jeg ved jeg ikke er ene om at mene det herinde, bare skide ærgeligt jeg er den eneste der tør skrive det... Alle ved hvor grove og direkte ondskabsfuld dette forum kan være!!.. :mur: :mur: I har sgu ikke det bedste net ry.

Jeg holder desuden ikke med hverken den ene eller den anden i denne her sag....og der er som regel altid mere end en side af sagen.

Måske skulle du, Louise have stoppet dine skriverier for lang tid siden,
bla bla bla smukke-ped du er for lav.. :katiekat: :katiekat:
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Re: Købers rettighed - køb fra stutteri

Post by gukuvi »

Jeg kan nu ikke se underholdningsværdien i det :tommelned:

Dog synes jeg nu heller ikke om ideen med at underrette sælger, synes det smager lidt af at "sætte lus i skindpelsen"og få lidt gang i den.

Jeg kunne forstå det en lille bitte smule, hvis man stod for selv at skulle anskaffe sig en Frieser fra stutteriet.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Re: Købers rettighed - køb fra stutteri

Post by Jillow »

Skrevet af kvinden? hvis eneste vigtige mission i livet var at få luket striger.dk......


Pragtfuld underholdning på en fredag....
Du har endnu ik fattet du har dummet dig gebommerligt vel... Godt være jeg mener strigler burde lukke og slukke og nu er min holdning blevet forstærket yderligere med dine dum smarte påfund.. Så den dumsmarte blondine = smukke-ped sørger for strigler lever fuldt ud op til sit ry.. :katiekat: :katiekat: og hvor er jeg dog for en gang skyld glad for at se andre end jeg skriver det i tråden..
Jeg kan nu ikke se underholdningsværdien i det

Dog synes jeg nu heller ikke om ideen med at underrette sælger, synes det smager lidt af at "sætte lus i skindpelsen"og få lidt gang i den.

Jeg kunne forstå det en lille bitte smule, hvis man stod for selv at skulle anskaffe sig en Frieser fra stutteriet.

Gunni.
:mikkel: :mikkel:
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Købers rettighed - køb fra stutteri

Post by annetteB »

Men vil dog lige spørge: Såfremt hesten ikke kan håndteres på rolig, fornuftig og "ikke voldelig" vis uden en masse kunstige hjælpemidler, som er designet til enten at begrænse hestens bevægelsesfrihed eller påføre den smerte, så er den altså sød og rolig, og så er det bare mig, der håndterer den forkert


Helt ærligt?? Mener du virkelig at ALLE andre måder at håndtere hesten på end netop Den Autoriserede HMS metode, som du (uden påfaldende succes) har anvendt på Altruida nødvendigvis må være ikke-rolige, ufornuftige, indeholde voldelige elementer og rumme kunstige hjælpemidler beregnet til at påføre hesten smerte eller begrænse dens bevægelsesfrihed??
:viben: :viben: :viben:

Dér KAN man søreme bare se, så! :mettebo: til Parellikulten, til mc.Lean, den gamle slyngel, Susan K og hendes smertepåførende økokiks, til Bent Branderup (vidste han gemte en voldspsykopat bag det der voksede overskæg!) og til westernrytterne ikke mindst - dyremishandlere alle til hobe, dét er hvad I/vi er!
:fy:

Og hvis der er andre jeg har glemt, så er de sikkert osse nogle slyngler der udelukkende spekulerer i at hæmme hestens bevægelsesfrihed og påføre den smerter med sindrigt konstruerede torturredskaber.
:fy:

Undskyld mig, Frieser - men ét eller andet sted sætter du VIRKELIG noget i relief for mig.
Gæt selv hvad.
:viben:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Købers rettighed - køb fra stutteri

Post by 99E »

HEY!
Parelli er ikke en kult. Det er en kultUR. Nåh.
Og de der orange kæppe er nemlig til at slå hesten med.
Eventuelt i hovedet - hvis det er dér, den er dum.
At du ved det.
Muahaha!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
PiaK

Re: Købers rettighed - køb fra stutteri

Post by PiaK »

Kan I to hjernevaskede nisser så opføre jer pænt :fy:

Frieser: Jeg tror du brænder dit lys i begge ender, men jeg håber det løser sig for dig og din hest, på den ene eller anden måde :-)
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Købers rettighed - køb fra stutteri

Post by annetteB »

kultUR


Får i kult-ure i Parellisekten - dét er faneme snyd!!
Jeg vil osse ha et kult-ur, så jeg kan se hvad klokken er slået!
:brok:


PiaK: Jeg troede det hed "at brænde sin ende på begge lys"
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Købers rettighed - køb fra stutteri

Post by KatieKat »

Selvfølgelig kan man da få parelli kult ure. De er faktisk ret flotte...
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Købers rettighed - køb fra stutteri

Post by 99E »

Nu har jeg lyst til at tænde stearinlys.
Guess what, jeg har også Parelli-kult-stearinlys.

(Men faktisk har jeg ikke noget kult-ur - og onde mennesker kunne mene jeg heller ikke har meget kultur... )
:skoer:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply