Når hesten går fra wrappen?

Post Reply
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Når hesten går fra wrappen?

Post by Lena »

UNIK er lidt mærkelig......... Han har ædt 4 små baller wrap. Det er lidt fint i strukturen........ Så tog vi hul på en række kæmpeballer som han har fået af gennem 8-10 uger........ lidt grovere og lidt mere vådt end det første.

Mens vi venter på næste ladning wrap får han igen af de små baller......... han har ædt 1½ balle........... og nægter nu kategorisk at æde mere...... Temmelig provoagtigt æder han hellere halmen i det hønet der er hængt ind til ham......... selv om der hænger et net med wrap og et net med hø..........

Wrappen fejler absolut INTET............ han har i 14 dage stået på en blanding af spåner og savsmuld. Derfor har han haft hø, halm og wrap i net. I net fordi 5 kg wrap forsvandt i løbet af 1½ time.......... og han var virkelig god til at fiske wrappen ud af 3x3 cm masker.

Har I oplevet noget lignende?
Kokjo

Re: Når hesten går fra wrappen?

Post by Kokjo »

Det lyder godt nok mystisk, især når du ellers har fortalt mig hvor madglad han er... Hvor længe har det stået på nu ?

Mine kan godt mukke lidt over forskelle i de store baller jeg bruger, men dagen efter æderde for fuld skrue igen. Når jeg skriver mukke, så mener jeg at de ikke æder fuld mængde, men de spiser dog stadig godt.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Når hesten går fra wrappen?

Post by Lena »

Siden tirsdag.......... Tirsdag aften gav jeg ham ca. 8 kg wrap i net........... det tog jeg ned i dag........ fyldt!

Nettene med hø og halm er tømt.......
Kokjo

Re: Når hesten går fra wrappen?

Post by Kokjo »

virkelig mystisk..... bare han ikke er ved at blive syg. Min eneste anden tanke er, om der mon er noget i vejen med ballen som kun han opfatter.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Når hesten går fra wrappen?

Post by Lena »

Der er ikke andre i stalden der opfatter det........... så?!

Han æder fint nok............ bare ikke af wrappen..........
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Når hesten går fra wrappen?

Post by 99E »

Vores er heller ikke begejstrede for den fine wrap, vi har fået hjem.
Sært.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Re: Når hesten går fra wrappen?

Post by aribeth »

jeg har noget hø som er RIGTIG lækkert grønt og meget fint i det... det gider INGEN af mine æde... eller stråbær og Jacqueline er ikke så kræsne, men det har ingen interesse hos fx. basse... (som ellers får lidt mad og i min verden burde kaste sig over hvadsomhelst)

Jeg tænker at det simpelthen ikke smager Unik det der wrap... og ¨når han har andre alternativer, så vælger han dem? Han er måske slet ikke sulten nok :linski:


Katrine
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Når hesten går fra wrappen?

Post by BeritH »

FruGusse wrote:Wrappen fejler absolut INTET............


Det er han tilsyneladende ikke enig med dig i. Hvis min går fra foderet, så viser historien, at der er et eller andet galt med det - uanset om jeg har opdaget det eller ej.

Så jeg tager det alvorligt og tilbyder noget andet, hvis han ikke vil spise.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Når hesten går fra wrappen?

Post by Stimata Doamna »

Alfa går nogle gange fra wrappen - som regel har hun lidt "løs" mave i den forbindelse, og vælger hun at "forlange" hø i stedet. Ikke diarré eller tynd mave, men ... ja, I ved sikkert, hvad jeg mener.

Men nu er Alfa jo også en ældre dame, der må tænke på sit omdømme...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Når hesten går fra wrappen?

Post by MinnaN »

Prinsen kan også godt gå fra sin wrap. Mestendedels når han også blir tilbudt hø.
Han er til hø og ikke til wrap. Gamle heste har tit underlige ideer. Men han får ikke hø mere pga hans hoste. Så han æder wrap ad libitum.
Men han er mest til hø.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply