Vokseværk hos plage

Post Reply
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Vokseværk hos plage

Post by HeidiO »

Berninna har her i den sidste tid været lidt småt gående, absolut ikke halt, men har slet ikke den gang som hun plejer.
Jeg synes heller ikke at hun er ligeså aktiv på folden som hun plejer - Flint prøver ellers ihærdigt at få hende med til sine løjer.

Hun virker også en anelse vranten sådan generelt, og gider ikke komme ud af sin boks, når de skal på fold.

Hun har ingen feber og spiser lige så gerne - og helst meget - som hun plejer.
De bliver fodret med Regulator Complete, lucerne, soyaskrå og roepiller.

Min tanke er om hun har vokseværk - er det noget man kan gøre noget ved, eller er det bare at lade tiden gå og se om ikke det går i sig selv?
Heidi
PiaK

Re: Vokseværk hos plage

Post by PiaK »

Hvis hun er lidt varm i leddene, koder osv, lyder det da som vokseværk.
Jeg synes bare det lyder underligt hvis hun ligefrem er så deprimeret over det, som du der beskriver :hva:

Måske savner hun (også) lys og forår :-)

Et tilskud af de rette vitaminer/mineraler, kunne måske hjælpe?
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Vokseværk hos plage

Post by Glory »

Jeg synes, at det lyder mistænkeligt meget som vokseværk.

Hvis du vil ha´ ro i sindet, var det evt. en ide, at få taget en blodprøve.

Hvis det er vokseværk, er der vist ikke så meget at gøre, andet end at vente - så skal hun nok blive sig selv igen.
Vores dyrlæge anbefalede hyben, da fede Dorit voksede allermest - det skulle styrke bindevævet - men hun voksede også fuldstændigt ude af kontrol, og det lyder det jo slet ikke til, at Berninna gør.

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Vokseværk hos plage

Post by HeidiO »

Nu har jeg været ude og pille lidt på damen. Ligefrem deprimeret vil jeg ikke kalde hende - bare sådan lidt tilbageholdende i forhold til hvad hun plejer.

Der er ingen varme koder eller knæ - men der er vækstzonerne også lukkede, så vidt jeg kan læse mig frem til.

Hun er ikke vokset helt fra hinanden, det er hidtil gået rimelig jævnt, dog synes jeg hun har nogle lidt besynderlige proportioner i øjeblikket.

Mht. foderet så har jeg haft det i foderprogram, og hun skulle være dækket ind over hele linien.

Glory - din er da også en årgang 2007, er det ikke?

Jeg tror jeg vil kigge lidt nærmere på hyben.
Heidi
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Vokseværk hos plage

Post by Glory »

Ja, hun er også fra 07 - og hun er også lidt besynderligt udseende i tiden, og fortsat noget høj bagtil.

Pølsen har også døjet meget med vokseværk sidste år - i stil med Berninna, sådan stiv i det, ikke halt, men bare stiv og "ikke som hun plejer".

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
Post Reply