Bomløs Trekker Master

Kokjo

Bomløs Trekker Master

Post by Kokjo »

Så kom min nye sadel.

Bomløs Trekker Master 18" og i bred model til min tøndeformede dreng.
Indbygget stopgjord og læderkvaliteten virker rigtig god.

Jeg skal prøve den senere idag, det glæder jeg mig til.

[img:d4919db8ad]http://i189.photobucket.com/albums/z160/kokjo/IMG_0658.jpg[/img:d4919db8ad]

[img:d4919db8ad]http://i189.photobucket.com/albums/z160/kokjo/IMG_0657.jpg[/img:d4919db8ad]

Den falder lidt til imellem de røde streger, den er "puffet" fordi den er helt ny.

Den skal aldrig omstoppes da den indeholder en form for neopren som kaldes memory-foam - den genfinder sin form efter brug.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Bomløs Trekker Master

Post by KatieKat »

Den er fin. Tag billeder af Gimsen med den.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Bomløs Trekker Master

Post by Frieser9460 »

Kokjo, du må lige fortælle lidt om, hvordan den er at ride i - jeg har nemlig overvejet sådan en sadel til Altruida, men ved ikke rigtigt, om jeg "tør" gå bomløs endnu! :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Kokjo

Bomløs Trekker Master

Post by Kokjo »

Det skal jeg nok Louise :-)
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Bomløs Trekker Master

Post by Frieser9460 »

[quote:d65781605a="Kokjo"]Det skal jeg nok Louise :-)[/quote:d65781605a]

Det lyder dejligt - så vil jeg vente spændt! :heidio:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Kokjo

Bomløs Trekker Master

Post by Kokjo »

Nu har jeg fået min første ridetur i sadlen.

Den ligger godt og fast på ham, selvom han er formet som en 200 l. tønde. Den var fin at stige op i fra en kun lille skammel.

Det er nøjagtigt som at ride i en bomsadel, den holder formen, "giver sig" ikke under letridning, og jeg er en rigtig tung rytter.
Den har talje, men er selvfølgelig stadig bred, fordi det er en ekstremt bred størrelse.
Sædet låser slet ikke mig fast, og jeg har været vant til sadler uden ret meget støtte.

Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds, og hesten virkede glad og villig.

Billeder kommer en dag hvor jeg skal ride i dagslys ;-)
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Bomløs Trekker Master

Post by Frieser9460 »

Tusind tak for "anmeldelsen". :heidio:

Det lyder jo, som om det godt kunne være en sadel, som var værd at investere i... Jeg har nemlig også en af de der "tøndeheste", som er svær at finde en god sadel til, og min ambition med tiden er at blive både bomls og bidløs... men nu skal hesten selvfølgelig allerførst tilrides, og det er en udfordring i sig selv, fordi hesten er opmærksom, og jeg er en kylling! :lol:

Tror, jeg vil starte med en billig (evt. brugt) tilridningssadel og så "forkæle" mig selv med en Trekker Master, når jeg (forhåbentligt) har fået Altruida forandret til en sød og "vakker" lille ridehest. :hhansen:

Synes i øvrigt, at din Trekker Master ser utrolig blød ud... er den det? Eller er det bare synsbedrag? :ehj:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Bomløs Trekker Master

Post by Godzilla »

Tillykke med den. Den ser lækker ud.

Glæder mig til at høre mere om den.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Kokjo

Bomløs Trekker Master

Post by Kokjo »

Den er blød, men ikke sofaagtig som de traditionelle bomløse...

Hvis du virkelig gerne vil have sådan en trekker, så burde du købe nu hvor de er så billige... :atengstedt:

De billige traditionelle bomløse er meget som en ponypude at sidde i, og det vil nok ikke hjælpe dig i tilridningen, hvis du i forvejen bliver lidt nervøs, så finder du ihvertfald ingen støtte og fasthed, hvis hun skulle blive urolig.
Hvis du mener at du vil have en billig brugt bomsadel til tilridning, så skal den jo alligevel passe ordentligt, ellers synes hun nok nemt at det er ubehageligt.
Jeg tror jeg ville tilride med den sadel som jeg ønskede at bruge fremover, det vil hun nok også være tryg ved.
Kokjo

Bomløs Trekker Master

Post by Kokjo »

Det er bare en pisse lækker sadel jeg har fået mig !!!

Jeg skridtede 5 km tur idag og den ligger dèr bare ! Min store rumpe passer skide godt i den, og hesten skridtede SÅ godt og løsgjort !! Han var så fint rettet lige ud, strakte sig langt frem og dybt ned, og bad om mere tøjle.
Der er rigtig fin kontakt til hesten igennem sædet og jeg synes den var rigtig behagelig at sidde i. Igen var den rigtig god at stige op i, og jeg er jo rigtig tung.

Den kan virkelig godt anbefales den sadel ! Kom og prøv en tur
Post Reply