salgskontrakt

Post Reply
Shannie
Posts: 31
Joined: Mon 20. Oct 2008 10:06

salgskontrakt

Post by Shannie »

Hej strigler
Jeg har kontaragt til en mulig køber til min hest i Frankrig. Er der nogen af jer som har erfaring med at sælge hest til udlandet, som evt har en engelsksproget standartkontrakt liggende som de vil dele med mig????
Knus Shannie
Kokjo

salgskontrakt

Post by Kokjo »

Jeg har ikke nogen men det lyder spændende :-) En alm. salgskontrakt skal vel bare oversættes til engelsk, men når hesten skal ud af landet, så skal du have fat i fødevareregionen med henblik på eksport.

Hesten skal tjekkes af dyrlæge inden afrejse, og den erklæring må højst være 48 timer gammel. Sådan var det ihvertfald da jeg sendte en hest til Sverige.

Om der kræves noget med karantæne, vacciner eller lign. det ved jeg ikke, men det må fødevareregionen kunne hjælpe dig med.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

salgskontrakt

Post by CXEC »

Jeg tvivler stærkt på at kontrakten [i:c5e5815a3b]bare[/i:c5e5815a3b] kan oversættes til engelsk, blandt andet fordi der skal anvendes en anden købelov end den vi selv anvender til daglig, nemlig CISG. CISG er den internationale købelov og derfor skal det være en person med speciale der hjælper dig med at udfærdige den kontrakt. Samtidig ville det være en kæmpe hjælp hvis vedkomende havde lidt kendskab til heste rent generelt.

Jeg er desværre ikke i besiddelse af hverken kontrakt eller kendskabet til CISG der ville berettige mig til at hjælpe dig. Men vil anbefale at du henvender dig til en advokat med kendskab til det franske sprog og til CISG.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

salgskontrakt

Post by CXEC »

eller til fransk for den sags skyld - tilføjes der hvor jeg skrev det med engelsk...
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Shannie
Posts: 31
Joined: Mon 20. Oct 2008 10:06

salgskontrakt

Post by Shannie »

:atengstedt: Okay Fødevareregionen og Dr. dyr skal involveres....... Jeg har en jurist veninde med i kontrakten. Aftalen mellem køber og jeg er: Jeg sender en kontrakt, indeholdene alt incl. fejl og mangler, vi har snakket om pr. tlf. til dem i Frankrig, når den er underskrevet og modtage retur for de min bankopl. og så overfører de, de penge for hesten vi har aftalt plus penge til transporten til Frankrig. Når pengene er på kontoen sender jeg hesten, undersøgt af dr.dyr, afsted, med en af mig underskrever kontrakt og hestens papirer.
Lyder det ikke fornuftigt nok????
Shannie
Posts: 31
Joined: Mon 20. Oct 2008 10:06

salgskontrakt

Post by Shannie »

Takker June :respekt: Jeg skal nok være forsigtig og undersøge det hele før jeg sætter noget igang......
Knus Shannie
Shannie
Posts: 31
Joined: Mon 20. Oct 2008 10:06

salgskontrakt

Post by Shannie »

Det skal jeg nok June..... Men jeg håber på det bedste. Sofie som hun hedder brygte en uge, med en dansk/fransk ordbog for at oprette en profil på hestegalleri, så hun kunne skrive til mig. Vi har snakke telefon 2 gange for hendes regning...... Meeeen du har ret, men skal være på vagt....
Post Reply