Sikkerheds grimer

MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Sikkerheds grimer

Post by MetteboDeluxe »

Åh hvad.. Jeg fik ros tror jeg :respekt: :hhansen:
* Kendt for :mettebo: *

* G
PiaK

Sikkerheds grimer

Post by PiaK »

[quote:0c4a308ee1]Åh hvad.. Jeg fik ros tror jeg [/quote:0c4a308ee1]

Må afgjort have været en fejl :lea:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Sikkerheds grimer

Post by annetteB »

[quote:619ce163c4]Åh hvad.. Jeg fik ros tror jeg [/quote:619ce163c4]


Ja, det gjorde du da!! Det var da en skiiigo ide!
:atengstedt:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Sikkerheds grimer

Post by Godzilla »

Jeg så en måde nogle æselfolk havde løst problemet.

De havde erstattet de to ringe som nakkebåndet sidder i med et stykke snor, som knækker hvis æslet får baghoven i grimen. Æsler har meget små hove, og man kan ikke sætte grimen så stramt at de ikke kan få fussen ind i grimen hvis de klør sig i nakken f.eks.

Miner går uden grime.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Sikkerheds grimer

Post by Frieser9460 »

Her sidder jeg så og føler mig lidt smådum... jeg anede nemlig ikke, at der fandtes noget, der hed sikkerhedsgrimer! :roed: :roed: :roed:

Men bortset fra det vil jeg altså også vove den påstand, at hvis en hest kan få benet i grimen, så sidder grimen ikke, som den skal. :ehj:

Vores heste har aldrig grime på, når de er på fold eller står i stalden - den får de kun på, når de skal håndteres. Dog er Kaspian en undtagelse, fordi han kan være pokkers svær at indfange på folden (som regel kommer han glad hen til mig, men ind imellem farer der altså et eller andet i ham :-o), men jeg håber da på, at også han kan få lov til at slippe for grimen, når han er på fold, før eller siden. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Sikkerheds grimer

Post by annetteB »

[quote:5c75b6d18d]Men bortset fra det vil jeg altså også vove den påstand, at hvis en hest kan få benet i grimen, så sidder grimen ikke, som den skal. [/quote:5c75b6d18d]


Det er der vist ingen der vilo være uenig med dig i.
:linski:

Som ejer af en nu død hest, der hængte sig selv i grimen vil jeg bare pointere, at en grime ikke nødvendigvis bliver siddende korrekt bare fordi den lå korrekt da hesten kom ud.
:ide:

Og som tidl ejer af en hest der brækkede sin næsebrusk som 1½års under en grimeleg - og som nabo til en hesteejer der en morgen fandt sin 4års på folden:hjælpeløs, gennemsvedt og med et forvredet bagben efter den (formentlig i et forsøg på at klø sig bag øret) havde fået grenen af den ene bagsko til at hænge fast i den korrekt siddende grimes kæbestykke - hvorefter den havde trukket sig selv omkuld i forsøget på at komme løs og forvredet bagbenet i kampens hede, så vil jeg alligevel endnu en gang plædere for INGEN grimer subsidiært sikkerhedsgrimer, om de så skal være købte eller hjemmelavede vha et par nøgleringsringe er op til den enkelte hesteejer. Men at lulle sig selv i søvn med at "min hests grime sidder korrekt og derfor kan den ikke komme til skade" er direkte idiotisk.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Sikkerheds grimer

Post by Frieser9460 »

[quote:e26edec93e="atengstedt"] Men at lulle sig selv i søvn med at "min hests grime sidder korrekt og derfor kan den ikke komme til skade" er direkte idiotisk.[/quote:e26edec93e]

Helig enig! :respekt:

Faktisk mener jeg kun, man bør lade sine heste gå på marken med grime på, hvis de er under opsyn. :-) Af samme årsag har vi vores nabo, som er efterlønner, til at holde øje med vores uldtotter i løbet af dagen, fordi Kaspian indtil videre er nødt til at gå med grime. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Anders
Posts: 558
Joined: Thu 1. Jan 1970 02:00

Sikkerheds grimer

Post by Anders »

Da vi havde Jensen, var det ret "nemt". Det var ret svært at finde grimer i en god størrelse til ham, men vi fandt nogle lædergrimer der passede - som så bare var i en møghamrende billig kvalitet.
Det havde så det resultat, at han knækkede dem med jævne mellemrum. Det tynde læder de bestod af var ikke særlig holdbart.

Det er nok ikke ligefrem den bedste løsning, men det var hvad vi kunne finde og få fat i dengang.
- A
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Sikkerheds grimer

Post by KatieKat »

Det er en meget bedre løsning vi har nu. Ingen grimer på folden.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Sikkerheds grimer

Post by Lena »

Ingen grime er ikke en mulighed hvor UNIK står............. Derfor har jeg brugt de allerbilligste......... 3-4 for kr. 100,- men dem kan jeg ikke få mere i UNIK størrelse.......
Post Reply