At køre, jeg kører, jeg har kørt...

User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

At køre, jeg kører, jeg har kørt...

Post by Amts »

Mon dette er det rigtige forum at oprette denne tråd i? Ellers må en superstrigle flytte det :-)

Jeg har mine to små minier gående herhjemme. Vældigt hyggeligt men engang imellem synes jeg også at det kunne være hyggeligt hvis de kom ud og oplevede noget. F.eks foran en vogn. Vi går da ture men det er begrænset hvor langt vi går så det er meget af det samme de ser.

Magnus er tilkørt - Viola er ikke, men det burde kunne lade sig gøre at få hende kørt til også uden de store problemer.

Men en vogn til de to små på kun 75 cm? Hvor pokker finder man sådan en? Og til overkommelige penge her i disse finanskrise tider? Og skal man vælge to-spand eller bare køre med dem en af gangen? Den anden kunne måske komme med som trækpony?

Nogle med mini erfaringer?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

At køre, jeg kører, jeg har kørt...

Post by 99E »

Man henvender sig vel til det nærmeste køreselskab?
De burde kunne hjælpe med at finde ud af hvor du kan skaffe den slags - eller miniatureforeningen?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

At køre, jeg kører, jeg har kørt...

Post by Amts »

Miniatureforeningen har jeg engang haft kontakt med. Lang historie men det er ikke positivt. Dem kontakter jeg ikke igen.

Jeg kunne selvfølgelig kontakte et køreselskab.... Dette var såmænd bare hvis nogen kendte nogen eller havde erfaring med de små :-)
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

At køre, jeg kører, jeg har kørt...

Post by MetteboDeluxe »

Snak med mig om ½ år så har jeg erfaring håber jeg. Hvis jeg altså får fat i en tilkørt pony til datteren :-)
Du skal vel have en form for shetlænder vogn? Hvilke vogne kan du godt li?
* Kendt for :mettebo: *

* G
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

At køre, jeg kører, jeg har kørt...

Post by Zanne »

Hvorfor finder du ikke en vogn, der duer som både en- og tospand. Det har datteren til sine små.

Tilkørslen er foretaget i Annettes berømte gulvspand, forstået på den måde, at de blot blev tilvænnet, og så kort efter, blev de kørt.

Det er altså ikke den helt store forkromede kunst, med ponyer i den størrelse.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

At køre, jeg kører, jeg har kørt...

Post by Amts »

[quote:a95482b88f="MetteboDeluxe"] Hvilke vogne kan du godt li?[/quote:a95482b88f]
Dem hvor der er plads til en madpakke og en termokande med varm cacao i vognen :heidio:

Og måske et blødt sæde til en gammel r*v? :lol:
User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

At køre, jeg kører, jeg har kørt...

Post by Amts »

[quote:8bc46620d1="Zanne"]Hvorfor finder du ikke en vogn, der duer som både en- og tospand. Det har datteren til sine små.[/quote:8bc46620d1]

Ja tak - finder du sådan en til mig? :jeanie:

Jeg er ikke bekymret for tilkørsel overhovedet. Mine minier er super seje og nemme så det er og bli´r ikke noget problem.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

At køre, jeg kører, jeg har kørt...

Post by Lena »

[quote:caf8b04e7e="Amts"][quote:caf8b04e7e="MetteboDeluxe"] Hvilke vogne kan du godt li?[/quote:caf8b04e7e]
Dem hvor der er plads til en madpakke og en termokande med varm cacao i vognen :heidio:

Og måske et blødt sæde til en gammel r*v? :lol:[/quote:caf8b04e7e]

Dét lyder dælme osse hygligt......... :elsk:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

At køre, jeg kører, jeg har kørt...

Post by annetteB »

[quote:2042f27d8d]Men en vogn til de to små på kun 75 cm?[/quote:2042f27d8d]

Jeg har en (grim) sulky til en meget kort og lav shetlandspony - mon ikke den kan bruges? Der er dobbeltsæde på, så en slank voksen og et normalt barn i teorien kan køre samtidig....eller én fed voksen.
Sulkyen fejler ikke noget der ikke kan kureres med en spand maling - giv et bud, hvis det har interesse.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Amts
Posts: 146
Joined: Sun 28. Sep 2008 19:02

At køre, jeg kører, jeg har kørt...

Post by Amts »

Ihhh må vi se et billede?

Skal jeg måle dyrene? Den ene (shetlænderen) er ret underligt bygget. Jeg har mistanke om dværgvækst uden at kunne bevise det men ikke desto mindre er han bygget i stor pony mål men er lille som en hund. Ja, han ser sær ud - men han er kær.

Jeg aner intet om pris. Hvad forventer du at få for den?
Post Reply