Dermatofilose ??

aribeth

Dermatofilose ??

Post by aribeth »

Dermatofilose klør ikke...

Men det kunne da godt lyde som en eller anden svampeinfektion eller noget i den stil...


Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

det lyder som dermatofilose - det ser nøjagtigt sådan ud....men det klør ikke.
Så det kan være du osse skal endevende hende for lus?
:ide:

Dermatofilose kan oftest kureres med virkonS og en hårtørrer: vask de angrebne steder med VirkonS i brugsopløsning og tør stederne godt bagefter med håndklæder og hårtørrer.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

Det er en aftale - jeg er forresten klar nu.
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Dermatofilose ??

Post by 99E »

Virkon S er simpelthen fantastisk.
Intet mindre.
Farven styrer også.

Lus kan man se - de kryber rundt nede i pelsen.
Vi har prøvet to kure, der funker:
1) Frontline eller tilsvarende, en pakke pipetter til størrelse stor hund duppes i manen. JA, hele pakken. Alle lus er døde inden 24 timer.
2) Absorbine Ultrashield sprayes på under manen og i øvrigt gerne på resten af pelsen. Lusene dør meget hurtigt. Nok en dprlig ide hvis der er sår eller huller i huden.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Dermatofilose ??

Post by Diane »

Dermitofilose klør - basta. Ikke i udbrudsfasen, men i helingsfasen.

Virkom S er gif for dermitofilose - cirka ligeså nærende for Dermitofilose, som dræbende for ringorm.
Ringorm og dermitofilose har modstridende PH værdi, så behandler du for det ene, når det er det andet - så risikerer du en forværring.

Dermitofilose er hudbetændelse. Det er ret let at idenfificere, fordi hårsækkende har en lille dråbe betændelse på sig, når de falder af.
Ringorm er derimod en svampeinfektion.

Det aller første nummer af Equipage tager lige præsic dette op i deres sygdomsserie.

Og undskyld jeg lyder bedrevidende, men jeg har haft en hest der var meget hårdt angrebet af dermitofilose og jeg er min dyrlæge evig taknemmelig for at være så meget med i den nyeste viden, at hun diagnostiserede ham rigtigt fra starten...
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Dermatofilose ??

Post by Diane »

... stavebøf, der skulle stå:
Virkom S er GUF for dermitofilose
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
aribeth

Dermatofilose ??

Post by aribeth »

hmm det er nok rigtig nok at det klør i helingsfasen... det har jeg egentlig ikke tænkt på...

Jeg ved bare at man sådan kan hive hårene af og så sidder der sådan en klump betændelsesagtigt noget på...


Katrine
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Dermatofilose ??

Post by Diane »

Virkom S er no go hvis det er dermatofilose.

Virksom S er virksom mod svamp - altså ringorm.
Den behandling der virker på ringorm er nærende for dermatofilose - og vise versa.

Behandling af dermatofilose er penicil (i tilfælde så slemt som min havde) vask i deincificerende shampoo (f.eks. medscrub) og udtørring.

Jeg har desværre pakket mine equppage blade ned, men jeg fandt noget jeg havde skrevet som opslag dengang, som du lige kan få her.
Desuden er jeg lige ved at smide en serie billeder af Chico med dermitofilose på nettet.

Hvis du googler på "dermatophilus congolensis" vil du få nogle meget interessante engelske artikler om emnet. Som sædvanligt er de meget længere fremme derovre, end vi er her :-P

Citat fra det skriv jeg havde liggende:

”Den bakterie som udløser hudsygdommen dermatofilose er i mange bøger fejlagtigt beskrevet som en svamp, fordi den forveksles med hudsvampen dermatophyton. Eksperter har imidlertid fundet frem til, at dermatofilose skyldes bakterien dermatophilus congolensis. Det er vigtig viden, idet denne lidelse kræver en helt anden behandling end hudsvamp”

Dermatofilose er altså en infektionstilstand i huden, ringorm er en svampeinfektion. De to lidelser kræver vidt forskellig behandling, infektion skal behandles med antibiotika, svamp med fungicider (svampedræbende). Behandles tilstanden ikke korrekt, vil behandlingen være nyttesløs.
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
aribeth

Dermatofilose ??

Post by aribeth »

Dengang Basse havde dermatofilose fik han pennicilin behandling og jeg skulle vaske ham i Iobac-jod... Har det været rigtigt så?

For det hjalp da?


Katrine
aribeth

Dermatofilose ??

Post by aribeth »

[quote:7968620e79]”Den bakterie som udløser hudsygdommen dermatofilose er i mange bøger fejlagtigt beskrevet som en svamp, fordi den forveksles med hudsvampen dermatophyton. Eksperter har imidlertid fundet frem til, at dermatofilose skyldes bakterien dermatophilus congolensis. Det er vigtig viden, idet denne lidelse kræver en helt anden behandling end hudsvamp” [/quote:7968620e79]

Det var også noget i den stil min dyrlæge fortalte mig... at det ofte blev forvekslet med en hudsvamp og derfor var det så svært at få bugt med fordi mange fodrede det i stedet for...
Men jeg har slet ikke tænkt på at det var et problem for jeg gjorde bare som dyrlægen sagde og det hjalp...

Desuden har jeg oplevet at Struktur E er rigtig godt for dermatofilosen... ??!!! Om det bare er et tilfælde ved jeg sgu ikke...


Katrine
Post Reply