Dermatofilose ??

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Dermatofilose ??

Post by Lone Beck »

fint :-)

Mon det går an, at smøre de angrebne steder med et eller andet?
Han lader til at sætte stor pris på det, så det må lindre lidt.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Dermatofilose ??

Post by Zanne »

[quote:dee45a5f2f]Jeg kan ikke forstå at man hyler så meget op omkring Virkon S og dets eminente evne til dit og dat. Det er et rensemiddel der skal bruges til at desinficere steder. Ergo et rengøringsmiddel!
Det er fungucidt, viracidt, bakteriecidt og vi bruger det bare?? Sådan uden videre?
Nogen af jer der tænker på antibiotikapres og resistente bakterier? Blot et spørgsmål. Selvfølgelig siger pharmaxin at der ikke er bevist resistente bakterier overfor VirkonS. Naturellement, det er jo en forretning.[/quote:dee45a5f2f]

Tak Minna - det var godt nok en øjenåbner.

Jeg må nok tilstå, at så langt har jeg aldrig tænkt. Slag til mig :mettebo:
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Dermatofilose ??

Post by Lone Beck »

Du skal være velkommen, June :-)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

[quote:3052386b4b]Det er fungucidt, viracidt, bakteriecidt og vi bruger det bare?? Sådan uden videre? [/quote:3052386b4b]

Næ, ikke "sådan uden videre" jeg har brugt det når min dyrlæge tilrådede det - i alt 3 gange fordelt over de sidste 5 år.
Slemme mig!
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Dermatofilose ??

Post by MinnaN »

Anette; Ikke alle tænker lige langt, når de nu har Virkon S i skabet. "På med stadset, det skal nok virke." er parolen mange steder med Virkon S.
Medicinering er godt, selvmedicinering er endnu bedre. Hrmm..
*smider lige Røde Resistens Ronja på græs igen* :britta:

Virkon S virker på gramnegative og grampositive bakterier, javel ja. Det er godt nok noget giftigt stads så, hvis det virker på begge typer bakterier. Der er nogen stride arter imellem de to former for baktusser, skulle jeg hilse og sige. E. coli, den gule stafylokok S. aureus med sin lede bror MRSA, Salmonellaerne for nu lige at nævne nogen stykker vi kender. Idr, siger jeg bare. De snakker sammen de dersens baktusser og kan udveksle informationer. Ikke fedt. Hrmm.. Der gik lige fagnørderi i det, men i forstår sikkert godt problematikken, ikk?

Jeg mener stadig at man skal passe på med det dersens Virkon S, det er til at gøre rent med og jeg kan ikke læse mig frem til på deres hjemmeside at man kan bruge det til superficiel behandling af dyr. Jeg er sikkert stæreblind. :lol:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

[quote:616152b3aa]Medicinering er godt, selvmedicinering er endnu bedre.[/quote:616152b3aa]

pyha ja - dén parole er absolut ikke god!!
:-o

Mange ualmindeligt elendige eksempler på selvmedicinering popper op i hjernen på mig, men værst og tættest på lige pt. er vist et ret grelt tilfælde af "selvmedicinering af depression vha. påføring af alkoholisme" også kendt som den kemiske ækvivalent til at fjerne smerter i benet ved at stikke en spidset blyant i øjet.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Dermatofilose ??

Post by MinnaN »

Niks, men den fremgår ganske meget blandt hestemennesker, fordi dr dyr er hundedyr.
Atamon til muk eller biotex til sårrensning eller brun sæbe til hovbylder/vask af sår. :linski:

Dertil kommer at folk i et væk selvmedicinerer sig selv. Mod forstoppelse, mod diarre, mod depression, mod forkølelse, mod halsbetændelse, mod søvnbesvær, hovedpine etc.
Jeg kan blive lettere arrig over hvad folk kaster i deres kadaver uden at tænke sig om. *hypper lige Sonja ud på sin mark igen* :britta: Ups...
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
aribeth

Dermatofilose ??

Post by aribeth »

Jeg kunne ikke være mere enig med dig Minna :-)

Katrine
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Dermatofilose ??

Post by Zanne »

Selvmedicinering er bestemt ikke verdens fedeste hobby, men jeg kan altså meget nemt forfalde til det.

Det sker på en dag som idag, hvor vi står med en hund, der har brug for et skud ficidin i ørernen - eller rettere en kur. Hun har fået det før, men i mellemtiden var vi tillads os at skifte dr. dyr ud med doktor mega-dyr. Hvem havde gættet at en jysk dyrlæge ville være adskilligt dyrere end en sjællandsk.

Men ikke tale om, at vi kan få fucidin til hunden. Jo - hvis vi bestiller en tid, betaler en konsultation hvor han med statsgaranti nikker og siger Fucidin, for derefter at udskrive en recept, vi så efterfølgende kan ombytte til øredråber på apoteket, for en mindre formue.

Jeg er måske et slet menneske, men en billigere løsning ville helt sikkert være at foretrække.

Det var så et sidespring, eller måske en tankebobbel i forhold til selvmedicinering.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
aribeth

Dermatofilose ??

Post by aribeth »

er der ikke andre dyrlæger i jeres område Zanne??

Her hos os er der, *tæller hurtigt på fingrene* 6-7 dyrlæger indenfor en radius af 5-20 km ....
Der er STOR prisforskel og kvalitetsforskel... og det er ikke den dyreste der er den bedste....


Katrine
Post Reply