Dermatofilose ??

User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

[quote:50e708f97d]men nu ved jeg ikke hvornår du havde dermatofilosen, for hvis det er samme dyrlæge vi har brugt i forbindelse med det, så fortalte han også at det var ngoet de var blevet meget klogere på indenfor den sidste tid... [/quote:50e708f97d]

Det er mindst fem år siden.
Men da virkede det da fremragende - både på Cooper og på den hest der havde smittet ham. Så det er vel næppe holdt op med at virke bare fordi man har fundet en anden måde det kan bekæmpes på??
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Dermatofilose ??

Post by aribeth »

det er vel 1½ år siden Basse fik dermatofilosen...

og det KAN jo være et tilfælde at det har virket... lissom folk har haft gode resultater med Atamon og Muk!!? OG som der også siges så KAN VirconS virke... men det er bare ikke den bedste behandling og kan i værste tilfælde måske forværre problemet!

Men der er vist ingen der siger at i ikke må blive ved med at vaske i VirconS... :linski: det er tilsyneladende bare ikke det der anbefales af de dyrlæger der ved noget om det idag... :-)


Og så kan jeg altså stadig ikke forstå at det skull eklø... Basses blev testet i laboratorie og VAR dermatofilose... det kløede ikke og er da også det jeg kan læse... men det gjorde ondt!


Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

[quote:ab268a090a]Og så kan jeg altså stadig ikke forstå at det skulle klø[/quote:ab268a090a]

Hvis det sidder på steder hvor der risikerer at komme sved i det, så må det vel i sagens natur både klø og svide?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Dermatofilose ??

Post by aribeth »

Ja... men det er så noget andet der forsager at det klør... selve dermatofilosen klør ikke... så vidt jeg kunne se... men det gjorde ondt på Basse når totten med de betændte hårsække faldt af eller blev hevet af...


Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

[quote:e9c3450701]Ja... men det er så noget andet der forsager at det klør... selve dermatofilosen klør ikke... [/quote:e9c3450701]

Enig.
:-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Dermatofilose ??

Post by Camilla... »

[quote:837ec978a1]den hest der havde smittet ham[/quote:837ec978a1]

Er du helt sikker på det VAR dermatofilose Cooper havde. Så vidt jeg ved smitter dermatofilose ikke, så det lyder mere som om det var en svampeinfektion, som jo netop smitter... Og det forklarer jo ret nemt hvorfor Virkon S virkede så godt :ide:

Og så hyler jeg med i koret om at dermatofilose skal behandles med mediskrub og evt. antibiotika. Lidt på fod med at i vel heller ikke kunne finde på at behandle et betændt sår med Virkon S ?

Jeg har selv haft en hest med voldsom dermatofilose (og vi kunne sagtens være med på de billeder) og har man først set hvor meget betændelse der flyder ud af sådan noget, er man slet ikke i tvivl om at der skal antibiotika til.

Camilla
God d
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

Faktisk ved jeg ikke om de smittede hinanden. De havde det bare begge to på tilnærmelsesvis samme tid.
Jeg fik osse at vide, at det var dermatofilose.

Men hvis dermatofilose ikke smitter, hvordan søren opstår det så??
Det er jo da en infektion?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Dermatofilose ??

Post by JannieT »

[quote:57f16063d1="Diane"]vask i deincificerende shampoo (f.eks. medscrub)[/quote:57f16063d1]

Er Viacon S ikke desinficerende? Hvad er forskellen på Viacon S og mediscrub?

Mvh Jannie
Alt er relativt
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Dermatofilose ??

Post by MinnaN »

Okay, lige en ting på det rene: Infektion har man lige meget om det er svamp eller bakterier eller vira. Bakteriel infektion eller svampeinfektion eller viral infektion, det er en infektion!
Jep, jeg flueknepper. :lol:

Jeg kan ikke forstå at man hyler så meget op omkring Virkon S og dets eminente evne til dit og dat. Det er et rensemiddel der skal bruges til at desinficere steder. Ergo et rengøringsmiddel!
Det er fungucidt, viracidt, bakteriecidt og vi bruger det bare?? Sådan uden videre?
Nogen af jer der tænker på antibiotikapres og resistente bakterier? Blot et spørgsmål. Selvfølgelig siger pharmaxin at der ikke er bevist resistente bakterier overfor VirkonS. Naturellement, det er jo en forretning. Men med tanke på hvad det kan (udover næsten at gå på vandet), såeh..

Medicinske sæber indeholder små doser af antibiotika, klorhexidin og brintoverilte, som sammen med sæben gør at der bliver rent og dræber nogen former for vira, svampe og bakterier.
Virkon S er ikke en sæbe.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Dermatofilose ??

Post by Lone Beck »

HVad det end er, så har Jazz det også!!!

Han havde en lille plet på halsen, da han kom, men jeg gik bare ud fra at det var et gammelt bidsår. Havde jeg da bare set den her tråd :ked:

Nu har han flere pletter på halsen og han klør sig helt vildt. I nat kløede han halerode, så der nu er store, hudløse pletter på den :-o

What to do, June?
Jeg sprayede ham med aloe vera i aftes og smurte ham med kopattesalve nu her, da de kom ind. Men hvis det er dermatofilose, hjælper det sgu da ikke, bortset fra at det ser ud til at lindre lidt.

Jeg har ikke tid til at rende og vaske føl. Det kan man da heller ikke i den her kulde? :-o
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply