Dermatofilose ??

User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Dermatofilose ??

Post by MinnaN »

Hvordan kan du være sikker på at det er fucidin, den skal ha? :ehh:
Nej, du er ikke et slet menneske, du er sød og rar og intelligent og et godt dyremenneske som har sine dyrs velfærd på sinde 100 procent. Du reagerer som alle andre ville gøre i samme situation, det er jeg ganske udmærket klar over.
Jeg er fagligt belastet og en fagnørd. :lol:

*hjertesuk*
Hvordan ved dyrlægen det eller tager han ikke podninger på den slags fordi han er enormt erfaren og derfor aldrig tager fejl, men skriver bare antibiotika ud, som vi andre spiser slik? *skrumf*
Eller tager han en podning, fordi han er seriøs (i mine øjne) og fagligt kompetent??

Jeg har et endnu større (nærmest gigantisk) problem med dyrlæger/læger der bare skriver antibiotika ud bare sådan [u:a976dbf9df][b:a976dbf9df]uden[/b:a976dbf9df][/u:a976dbf9df] at dr. dyr/dr. menneske tager podninger/vævsprøver til dyrkning og resistens, før antibiotika behandling går i gang. :britta: :mettebo:
De ved altså bedre qua deres uddannelse og diverse kurser!
Det gir et unødigt smittepres blandt dyr og mennesker!! :britta:
Darnmark er i forvejen presset rent antibiotika kontra resistens blandt baktusserne, fordi vi ligger som en indgangsport til resten af Skandinavien. :britta:
Enough fagnørderi, I keder jer. :lol:

Det sted hvor jeg rider er også slemme til selvmedicinering. Når Prins, for guderne skal vide hvilken gang, får øjenbetændelse om sommeren pga fluer, får jeg en omgang kloramfenikol til ham udleveret af ejer og et fluenet. ALTSÅ! Næste gang han har øjenbetændelse, så snupper jeg altså noget snask på en podepind med til D+R på arbejdet!
Jeg får FNIDDER og seriøst lange patter af den slags lemfældig omgang med antibiotika (og alskens medicin i håndkøb).
*hvordan dælen kommer Sonja ud hele tiden? Der må sgu være hul i hegnet* :viben:

Ih guder, stakkels dr. dyr, når jeg får hest... :viben: :viben: Ikke nok med at jeg lige pludselig kan anatomien på hesten bedre end han kan. Næeh, nu kommer jeg sgu også med min faglige viden... :viben: :viben:
Dr. menneske synes jeg er slem nok.. :viben:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Dermatofilose ??

Post by Zanne »

[quote:19f32cd42d]Hvordan ved dyrlægen det eller tager han ikke podninger på den slags fordi han er enormt erfaren og derfor aldrig tager fejl, men skriver bare antibiotika ud, som vi andre spiser slik? *skrumf*
Eller tager han en podning, fordi han er seriøs (i mine øjne) og fagligt kompetent??
[/quote:19f32cd42d]

Som sagt ved jeg ikke, hvad denne doktor dyr havde tænkt sig at gøre, men ovenstående er aldrig oplevet. Et kig i sådan en øredims plejer at være nok.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Dermatofilose ??

Post by JannieT »

Jeg forstår godt problematikken i henholdt til resistente bakterier, men det gælder vel også for, eksempelvis, mediscrub?

Mvh Jannie
Alt er relativt
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Dermatofilose ??

Post by JannieT »

Men klorhexidin er da både bakteriedræbende og bakteriehæmmende :ehh:

Mvh Jannie
Alt er relativt
Post Reply