Forkert fodring?

Post Reply
Micaela
Posts: 27
Joined: Tue 2. Dec 2008 14:52

Forkert fodring?

Post by Micaela »

Jeg er blevet så meget i tvivl, om min fodring er rigtig....

Jeg har skiftet foder, og foder nu med regulator complete udregnet efter skema og huld, og valset byg ca 1 kg, derud over er der hø på folden ad libitum, og wrap i boks ca 1, 5 kg.
Det drejer sig om en islænder på 21 år, og en islænder blanding på ca 15 mdr. men syntes bare ham på 21 taber sig...er jeg helt forkert på den???
HJÆLP....Ønskes fra nogen der har mere forstand på dette end jeg.
Micaela
Posts: 27
Joined: Tue 2. Dec 2008 14:52

Forkert fodring?

Post by Micaela »

Hov skulle måske lige fortælle, jeg har en Dartmoore, og en Shetlænder, der fodres med samme foder, dog andre mængder, men der er ingen problemer.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Forkert fodring?

Post by Zanne »

Det er ikke alle heste, der bare følger lærebøgerne. Du må fodre efter øjet, og har han brug for lidt mere, så må han have det.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Micaela
Posts: 27
Joined: Tue 2. Dec 2008 14:52

Forkert fodring?

Post by Micaela »

Ja, jeg ved det er den eneste vej , men turde næsten ikke fylde mere ind, da jeg lige har skiftet.
Micaela
Posts: 27
Joined: Tue 2. Dec 2008 14:52

Forkert fodring?

Post by Micaela »

Ja, tænderne er fine, de er næsten lige blevet tjekket. puha det foder er en jungel for mig
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Forkert fodring?

Post by Zanne »

Jeg ville give noget mere wrap eller hø. Mine har fri adgang til det, uden at være bumlle-tykke
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Micaela
Posts: 27
Joined: Tue 2. Dec 2008 14:52

Forkert fodring?

Post by Micaela »

Så prøver jeg at give fri adgang til wrap, og flytter de to små til anden fold, ellers triller de snart ned ad bakken.
PiaK

Forkert fodring?

Post by PiaK »

Held og lykke med det :-)

Det kan være svært det der med fodring, majsflager er også gode til huld, hvis det er :askepot:
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Forkert fodring?

Post by MetteboDeluxe »

Og olie :-)
* Kendt for :mettebo: *

* G
Maria&Pyrus
Posts: 57
Joined: Sun 8. Jun 2008 22:19

Forkert fodring?

Post by Maria&Pyrus »

Linamix er super til heste der har svært ved at holde huld, majs er også godt, bare husk de skal være i flager og varmebehandlede da optagelsen ellers ikke er god.

Min nøjsomme hest lever af roepiller, RC, lucerne og linamix samt wrap ad libitum.
Post Reply