Hestehove er bygget af sejhed!

Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Hestehove er bygget af sejhed!

Post by 99E »

Jeg har læst om en case, hvor Jaime Jackson (det er ham barfodspersonen) havde en særligt slem forfangenhedspatient, hvor hele hovkapslen endte med at falde af.
Normalt ville man naturligvis aflive sådan en hest - men Jackson ville egentlig gerne se om hoven kunne gro tilbage - der var jo stadig hovproducerende væv, ingen skader på hovbenet etc, så måske?

Han beskriver i sin bog hvordan han opstaldede sådan en hest, hvordan den i starten kun kunne ligge ned etc, men allerede efter få dage kunne begynde at hoppe omkring.
Det var ikke en helt nem opgave - men den endte med at gro en flot ny (ikke-forfangen) hov.

Jeg har alligevel spekuleret på hvordan det mon ser ud - der var nemlig ikke rigtig nogen billeder i bogen.
Men her er en anden sag, hvor hesten ved et uheld fik revet hovkapslen af - med billeder.
Nogle af dem er ikke de lækreste - men det er lidt sejt alligevel.

http://www.helpsavedelilah.org/delilahs_story.html
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Hestehove er bygget af sejhed!

Post by aribeth »

Pretty impressive!!!! Og historien er jo ikke ovre endnu... det må blive en af de sider der skal tjekkes løbende!

Ret interessant eksperiment er der trods alt blevet ud af sådan en forfærdelig ulykke!


Katrine
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Hestehove er bygget af sejhed!

Post by Line_Calano »

Var det ikke det Moonlight DVH også fik lavet på en eller anden måde? jeg er i tvivl, men jeg mener han fik revet hovkapslen af og man gjorde et forsøg på at redde ham. om det var derfor han blev aflivet kan jeg ikke huske.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Hestehove er bygget af sejhed!

Post by Frieser9460 »

Det lyder spændende... men jeg kunne altså ikke holde til at se billederne! :roed:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Hestehove er bygget af sejhed!

Post by MinnaN »

Imponerende!! :respekt:
Men faldt min ikke eksisterende hest's hov af, ville jeg nok vælge at aflive.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply