heste og klaustrofobi

User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

heste og klaustrofobi

Post by annetteB »

det siges at somme heste får voldsomme angstanfald hvis de er i mangel på magnesium. Jeg mener at Illum på HN har erfaringer med den slags og kan give råd om dosering?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

heste og klaustrofobi

Post by 99E »

Jeg ville tale med en god foderkonsulent - før jeg begyndte at give tilskud. Snak med Eva Lydeking-Olsen (der ganske vist er kontroversiel) eller Keppie.

Af magnesiumtilskud har jeg tidligere (mod noget andet) brugt Solanums Epson Salt.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
imc

heste og klaustrofobi

Post by imc »

det kunne være min hest nikitta, du der beskrev..

det mønster du beskriver, passede 100% på nikitta.

den enen dag troede jeg hun var syndsyg, for sådan opførte hun sig, næste dag var hun som en gammel rideskolehest på 28 år.
det blev værer og værer med årene og det var kun min datter og mig der satte sig op i hendes sadel. alle andre turde ikke.
den måde du beskriver hestens afærd i stald og på fold, er 100% som niktta var.
Jeg købte baldrian dråber i matas, gav hesten det hverdag i dens vand. Købte magnesium og gav hesten det i foderet. Efter en måneds tid, var der sket en drastisk ændring i dens adfærd. På stald stressede den ikke mere, på fold var den begyndt at søge de andres selvskab og nu kunne hun køres med i trailer, uden hun gik amok.
Men under ridning, så hun stadigvæk spøgelser.
Kunne kun rides i ridehus eller naturen, ikke på vores udendørs bane, da hun der så farlige ting alle vejne.
nikitta havde flere gange haft kolik og spiserørs forstoppelse, dyrlægen mente der var grundet hendes stress og desværre, var tarmene tilsidst så ødelagte, at hun måtte aflives.

Hvis jeg igen fik sådan en hest i min besætning, ville jeg nok overveje meget grundigt, om en aflivning måske ville være den bedste løsning.
Det liv nikitta levede, var ikke en hest værdig. Hun havde altid stressen med sig, den kunne dulmes og dopes, men aldrig helt forsvinde.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

heste og klaustrofobi

Post by gukuvi »

Det hænger slet ikke sammen, hvad er det dog der sker når hun på den måde flipper ud? Så er det, at det er så trist, at hun kommer så langt væk fra, som Irland.

Det er jo kropumuligt at finde ud af om der derovre er lagt bunden til opførslen, om de skjulte noget da de solgte hende, for det er ikke noget der ligger til de linier.

Udover hendes skade med sit ben har hun jo ikke fejlet sådanne grimme ting som IMC beskriver.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

heste og klaustrofobi

Post by Lone Beck »

Du må holde os underrettet, June. Det er sgu spændende om du kan finde ud af, hvad der plager kræet - og ikke mindst om du kan behandle/træne hende ud af problemerne :-)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

heste og klaustrofobi

Post by Lone Beck »

Ja, man må jo tage alle muligheder i betragtning i så besynderligt et tilfælde :ide:

Det er fandeme mærkeligt at en hest, der er så vant til at køre i trailer pludselig flipper ud på den måde :ehh:

Det må være møgfrustrerende, og jeg håber virkelig du får held med en eller anden behandling :mikkel:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply