Urter/blomstermedicin

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Urter/blomstermedicin

Post by Lone Beck »

Moars zzzzzøde dreng har været en nervøs hest siden han var indblandet i en trafikulykke for to år siden.

Han er ikke stresset/varm/hysterisk eller på nogen måde vanskelig (kun overfor dyrlægen, men det bliver stille og roligt bedre). Han er bare generelt ængstelig, og jeg overvejer en gang i mellem at prøve at give ham urter eller blomstermedicin.

Er der nogen af jer andre, der har erfaringer med den slags?

Gode råd og anbefalinger modtages med kyshånd.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Urter/blomstermedicin

Post by aribeth »

Hmm ... hvordan skal jeg lige gribe det her an... Jeg er jo aldeles skeptisk så snart det lyder lidt langhåret og alternativt :linski: MEN jeg HAR selv benyttet mig af det alternative/blomstermedicin !!

For 1½ år siden havde jeg Tove Nielsen fra http://www.naturgaarden.dk/ til at "tale" med Stråbær... Stråbær havde oplevelsen med Hingsten der sprang på hende da hun var et år gammel siddende i kroppen og jeg var lidt gået i hårdknude med hende...

Jeg tror jo slet ikke på den her slags, MEN efter Tove "talte" med Stråbær og gav hende blomstermedicin, så HAR Stråbær ændret sig... til det bedre... HUn er mere rolig og afbalanceret og problemerne jeg havde med at hun farede sammen og vendte sig rundt og hele tiden lissom fokuserede på at der kom noget bag hende, det er helt forsvundet!

Om det er andre omstændigheder der blot er faldet sammen med "hokuspokusen" eller det ER Toves medicin og talerier med Bærret, kan jeg ikke sige...


Katrine
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Urter/blomstermedicin

Post by Lone Beck »

[quote:4993605291] Jeg er jo aldeles skeptisk så snart det lyder lidt langhåret og alternativt [/quote:4993605291]

Det er jeg også, men urter er jo ikke hokus pokus :ide:
Altså medicin bygger jo på gode gammeldaws heksekunster med urter :ide:

Hvilke urter fik bærret? Mod hvilken opførsel? (Hårdknude er sådan lidt uhåndgribeligt :lol: ).

Jeg har ingen problemer med Skipperen. Han er så sød som en hest overhovedet kan være, og generelt nem at håndtere. Men en kat, der springer ned fra loftet, gør ham forskrækket inde i boksen. Det er sådan nogle ting - altså han bliver let bange. Han reagerer ikke så voldsomt. Han er stadig håndterbar. Men den der ængstelse, der sidder i ham, kom først efter trafikulykken. Han har aldrig hørt til de modigste, men han var egentlig en rolig hest indtil ulykken.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Urter/blomstermedicin

Post by CXEC »

Blomstermedicin har jeg prøvet, men om det hjælp ved jeg faktisk ikke! Men jeg må indrømme at jeg ikke følte den store forskel!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Urter/blomstermedicin

Post by Lone Beck »

Celeste: Hvad har du prøvet at bruge? og for hvad?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
aribeth

Urter/blomstermedicin

Post by aribeth »

Stråbær fik blomstermedicinen mod hendes "bangehed" eller urolighed... hun var netop ængstelig over mange ting og var der en lyd bag ehnde reagerede hun meget på det...

Jeg prøver lige og se om jeg kan finde papirerne fra Tove, og ser om ikke der står hvad det var hun fik på dem :-)

Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Urter/blomstermedicin

Post by annetteB »

Bachs blomstermedicin har ofte en god effekt både på dyr og på mennesker. Rescue remedy gives som dråber op tungen ved akut angst eller bekymring...osse ved heste.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Urter/blomstermedicin

Post by udlandet »

Jeg må indrømme at jeg tror på det. Nej, jeg den store skeptiker har jo faktisk anvendt det. Spørg mig ikke hvad det hed, noget med M tror jeg. Første gang var til en meget nervøs hest, der var ved at skide sig selv ihjel. Og anden gang var sidste nytårsaften. Både hunden og hestene fik en "tur" det skulle gnides ind. Og hvad skete der: Hunden var ikke i kælderen fra 28 Dec og 4 dage frem. Hestene prøvede ikke noget der ville lade dem komme ud som pomfritter gennem tremmerne ved første raket. Så, ja det virker. Og jeg troede IKKE på det.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Urter/blomstermedicin

Post by Lone Beck »

Hvordan kan man ikke "tro" på urter? Den medicinske videnskab bygger da på det. Baldrian, som indgår i beroligende urteblandinger, er på dopinglisten...Men ok, man behøver selvfølgelig heller ikke tro på videnskaben :linski:

Men jeg egentlig er ikke så interesseret i at høre, om I tror på det, men mere hvilke erfaringer I måtte have gjort - i detaljer, tak!! :hhansen:

Der er sikkert situationer, hvor skidtet virker, og andre situationer, hvor skidtet IKKE virker.

(Hvis man behandler et betændt sår med kodimagnyl, udebliver effekten formentlig. Men man kan da ikke konkludere at kodimagnyl ikke virker :ide: ).

Det der rescue remedy er sikkert godt til nytårsaften og andre problematikker. Skipper kunne måske have glæde af det ved dyrlægebesøg. Men ellers har jeg nu ikke tænkt mig, at fare hen og give ham rescuedråber, hver gang han spjætter over en pludselig bevægelse fra en kat eller en høne.

Jeg forestiller mig noget, der kan dæmpe hans angst generelt. Mon ikke sådan en hest så vænner sig til at være rolig igen efter en tid?

Jeg synes jeg har to nemme muligheder:

Jeg kan prøve at bestille en portion urter fra Askhim. Det kan næppe skade at prøve dem i halvanden måned.

Men jeg ved også at vi har en dyreadfærdsterapeut heroppde, der kan kaldes ud med samt hendes kuffert med Bachs blomsterremedier.

Sidstnævnte løsning er naturligvis noget dyrere, men ikke mere end at jeg nok kommer over det :linski:

Mon ikke det svarer til din Tove, Katrine? Hvordan foregik "behandlingen" efter Toves besøg?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Urter/blomstermedicin

Post by Lone Beck »

June: I fjern fortid havde jeg Madigan opstaldet sammen med en sur hoppe, der stod og sparkede i boksvæggene konstant. Det var sindssygt irriterende.

Så begyndte ejeren af anden årsag, at give kræet biotin, og kort tid efter holdt den op med at sparke og blev sød og glad :-o

Jeg foreslår ikke at du giver din mokke biotin - jeg konstaterer blot at man sgu nogen gange bliver overrasket over årsag og sammenhæng :lol:

Jeg læste lige en liste over Bachs blomstermedicin. Ganske vist til mennesker, men det kan sikkert omskrives til dyr. De kan behandle alt fra bekymring og nervøsitet til intolerance :ehj:

Æhm. Nu er det sgu ligefør jeg mister troen :ehj:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply