Urter/blomstermedicin

aribeth

Urter/blomstermedicin

Post by aribeth »

joh blomstermedicin virker garanteret ... det er det der taleri jeg var skeptisk overfor :linski:

Det svarer sikkert ganske meget til det du nævner Lone... Jeg kan huske at Tove, efter hun havde "talt" med Stråbær og fjernet nogle dårlige energier eller hvad hun nu gjorde, så skulle stråbær have dette her blomstermedicin i foderet i en periode efter... jeg leder stadig efter papiret jeg fik hvorpå der stod hvad det var...

Hvad er det der Bachs?!?!


Katrine
aribeth

Urter/blomstermedicin

Post by aribeth »

I øvrigt kender jeg en del heste der har været ved Tove... ( som også træner hestene i noget fantastisk longearbejde!!) og alle har gode oplevelser og erfaringer med hende...


Hun er da også deroppe af fra hvor du bor!

Katrine
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Urter/blomstermedicin

Post by HHansen »

Da Blackie kom ned på efterskolen med Sara sidste år, var hun ret stresset og urolig. Da begyndte vi at give hende de beroligende urter fra Askhim.. Dem med baldrian - og det HAVDE en positiv effekt på hende. Hun stressede ikke i stalden og på folden.
Og hun ville gerne æde dem.

Så det har min anbefaling.
Før det prøvede vi noget pulver fra noget Rainbowherbs eller lignende.. Det virkede vist også men hesten ville ikke æde det, det skulle så blandes op i vand og sprøjtes ind i munden på hende.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Urter/blomstermedicin

Post by Ms Strangefield »

Du kan også prøve at give ham en kur af B-vitamin og Magnesium og se om det hjælper. Han kan jo være i underskud?


June: Har du prøvet at lukke af, så den ikke kan se nabo-hesten? Sådan at den får "fred" for de andre, men stadig kan se dem fra forsiden af boksen?

Jeg har også en der losser store huller i væggen, men det kan kureres 100% med et tæppe der dækker af mellem ham og naboen?
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Urter/blomstermedicin

Post by Lone Beck »

[quote:b16b0800fc]Du kan også prøve at give ham en kur af B-vitamin og Magnesium og se om det hjælper. Han kan jo være i underskud?[/quote:b16b0800fc]

Han er kernesund - han er ikke i underskud med andet end "livsmod" :hhansen:

Der er slet ingen tvivl om at hans nervøsitet hænger sammen med trafikulykken for to år siden (jeg fik udbetalt erstatning for ham af samme grund).

Jeg prøver Askhims urter i første omgang.

Tak for jeres input :mikkel:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Urter/blomstermedicin

Post by CXEC »

Det var det der Bachs blomster medicin Annette nævner og det skulle være for at få dullen til at falde lidt ned. Men jeg gav hende det ikke direkte på tungen! Kan faktisk ikke helt huske hvordan, men vidst i vand med ned i foderet? Tror jeg.

Havde nok ikke den forventede effekt fordi jeg tildelte det forkert!?!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Urter/blomstermedicin

Post by Stimata Doamna »

Jeg kender derimod to heste, der har reageret comme il faut på Bachs. Den ene blev meget nervøs (og uregerlig), når smeden kom, men det ændrede sig med Bachs.

Jeg kan naturligvis ikke huske, hvilken blomstermedicin det helt præcist var...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Urter/blomstermedicin

Post by Lone Beck »

I bund og grund er urter og blomstermedicin vel samme bolledej, og det har rimeligvis en virkning, hvis man vælger det rigtige (nåja, det kan selvfølgelig også have en virkning, hvis man vælger det forkerte :hhansen: ).

Jeg har ikke fået bestilt hverken det ene eller det andet endnu. Der går da sikkert flere år, før jeg får snøvlet mig sammen til det.... :ehj:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Urter/blomstermedicin

Post by Stimata Doamna »

Det er tanken, der tæller, ved du nok :lol:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply