Gimli skalperet...

Kokjo

Gimli skalperet...

Post by Kokjo »

Jeg har skalperet Gimlis man. Han lider af evig rastafrits. Lortekrøller der hænger som sammenfiltrede pølser side om side. Ikke til at holde selv om jeg hælder showshine på eller fletter det. Han har også krøller i hovskægget.

Så nu har jeg klippet manen næsten af. Jeg håber det resterende vil rejse sig, så jeg kan finde ud af om han er øndig med stritman. Lige nu ser det skrækkeligt ud ! småpjusk.

Hvor længe skal man regne med at der går før hårene har rejst sig mest muligt (nogle fjord-ejere med erfaring ønskes)

Jeg tror jeg vil holde det helt kort i vinter ihvertfald, for jeg rider meget og han ruller sig i det rene blåler - så egentlig ligner det lange ler-perler når det er tørret ind = umuligt at få i anstændig stand.

Han har selvfølgelig stadig hans store flotte pandelok :elsk:
Kokjo

Gimli skalperet...

Post by Kokjo »

Plus han har man halvt ned af ryggen - og det hader jeg når han skal sadles... det ligger jo derinde under !
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Gimli skalperet...

Post by annetteB »

Hårene rejser sig IKKE. Du er nødt til at klippe manen helt ned til kammen og så lade den vokse ud som strit.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Gimli skalperet...

Post by HeidiO »

[quote:7c54e1e188="atengstedt"]Hårene rejser sig IKKE. Du er nødt til at klippe manen helt ned til kammen og så lade den vokse ud som strit.[/quote:7c54e1e188]


Enig!!

Ligger manen ned, så kommer den ikke op at stå, før den har været helt karseklippet ned til kammen.


Skal vi ikke se et billede af Gimli i kaktus udgave?
Heidi
aribeth

Gimli skalperet...

Post by aribeth »

Den skal klippes helt ned manen hvis du vil have strit!

BILLEDER SGU!! :linski:

Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Gimli skalperet...

Post by 99E »

Yepp, den skal karseklippes.

Og mht. dreadlocks - Mikkels Pieton laver dem også.
Cowboy Magic er eneste løsning: Cowboy Magikc Detangler & Shine en gang om ugen hvis den er slem - men i gode perioder kan det holde en del længere.
Lige nu tror jeg vi er oppe på en måneds tid uden nytilfrsel af CM - og med kun få dreads...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Kokjo

Gimli skalperet...

Post by Kokjo »

Cowboy magic er prøvet.... virker ikke i mere end 2 dage og selv om jeg KUN bruger det i manen og er omhyggelig - så er sadellejet glat som fanden, nok fordi manen ligger derpå efter det er sprayet OG tørret igen.

Hm så må jeg lige tage mod til mig før jeg fræser det helt af !! Æv
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Gimli skalperet...

Post by 99E »

Jamen det er ikke CM SPRAY - det er det der gel-agtige noget?
Detangler & Shine.
De plejede at have det på Western Import på Alhambra - men jeg ved ikke om det er lukket - det er vel det nærmeste man kommer "i nærheden" af dig, tror jeg.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Gimli skalperet...

Post by CXEC »

Billeder Christine!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Gimli skalperet...

Post by Stimata Doamna »

Jeg kan altså sagtens nøjes med at klippe Alfas ned til 5-7 cm - så er der dømt stritman. Prøv det først, du kan jo altid klippe mere af, hvis det ikke virker.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply