Et skarpere bid - tror jeg.

aribeth

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by aribeth »

[quote:e8ebb63a26]Ps. Onereinstop var vist det man udførte på sin pony, når stubmarken ikke var længere... [/quote:e8ebb63a26]

Nej var det ikke bare omflåning af pony så man kunne tage turen den anden vej :linski:

Katrine
Kokjo

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by Kokjo »

Nu har jeg læst lidt om mylerbid... Der er tilsyneladende mange islænderfolk der sværger til dem, da deres små fræsere slapper af på bidet, hvor imod de kan slæbe afsted med mange andre typer bid.

Der findes et hav af mylerbid og de er endda inddelt i kategorier for skarphed ! - Det er smart. Så er spørgsmålet bare om det kan fremdrives i str. shiremule.

Det er sjovt du siger det Ninie... Når jeg tænker nærmere efter, så er det hovedsaligt fra knæ og opefter jeg trykker en gang når jeg skal bremse. Mine schenkler aktiveres lidt, og ligger generelt roligt og tæt til hesten hele tiden, omend der selvfølgelig ikke spændes.
aribeth

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by aribeth »

mylerbid er rigtig goe!!!

jeg synes det er svært det der med at skulle bruge benene NÅR i vil stoppe hesten... hvorfor det? hvorfor ikke bare sæde og tøjle?
Jeg tror faktisk ikke rigtig jeg KAN nøjes med at klemme KUN med overschenklen... nu sidder jeg lige her og prøver det... eller så skal jeg i hvert fald dreje underschenklen underligt udad og vride i mit knæ...
Sagde westernrytteren...

Katrine

Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by annetteB »

[quote:8652819486]Hvis du nu trænede bakken KUN for tøjlen i et stykke tid, så tør jeg vædde fortæringen af mine gamle ridebukser på at den bliver bedre til at reagere. [/quote:8652819486]

Det vil jeg osse: og mine gamle ridebukser er endda nogle quiltede termosataner i str 46!
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Pilevadgaard
Posts: 464
Joined: Sun 18. Nov 2007 22:14

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by Pilevadgaard »

Kukjo, har han fået tjekket tænder?
..vores hestetandlæge siger, at det er når man "kikker efter andet bid" det eftest er tid til tandtjek...???

Ville nu gerne se ridebilleder af den smukke fyr .. Helt forgabt i ham.. (undskylder mange gange, hvis de er vist.. og jeg bare ikke har opdaget dem)
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by 99E »

Kokjo, hvis alt andet glipper, så kan Mylerbid specialbestilles i størrelse latterligt stor.
Jeg ved det - for jeg har undersøgt det.

Sorcha der bruger str. 14-ish normalt kan være i et 12,5 Mylerbid med dét mundstykke, vi nu bruger. Det har at gøre med udformningen af mundstykket mm.
Det Mylerbid, Parelli anbefaler kan som standard bestilles i 5 og 5,5 tommer - det er de førnævnte 14-ish cm og 12,5 cm.

Hvis Katrine giiider kan hun lige måle størrelsen på det Myler-stangbid, hun har lånt af mig. Hvis det er størt nok til at kunne prøves på Gimli må du gerne prøve det - du skal bare selv betale porto og den slags frem og tilbage til Jylland.

Hvis du vil ride på Myler synes jeg du skal gå enten direkte til stangbid - eller overveje et kombinationsbid med korte stænger, i stil med det "Cradle" de har designet til Parelli.

Jeg synes, du skal læse Mylers bog - for at forstå det der med "skarphed" - for nok er de inddelt i "levels" men det er ikke så simpelt at "Level 3 er skarpere end Level 1"-bid.
Vi har Mylers bog + DVD - samme tilbud som ved biddet gør sig gældende. Begge dele er på engelsk.

Hvis du ender med at skulle specialbestille et Myler vil jeg klart anbefale at snakke med nogen, du kender, der skal til USA - og få det timet så de kan have det med hjem. Mylerbid er røvdyre.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by CXEC »

Kokjo jeg vil lige komme ind fra sidelinien og foreslå et tre delt trense bid! Det er hvad jeg har lagt på Xenia, fordi hun virkede utilfreds med det to delte og det har virkelig været fedt at skifte. Jeg fandt et til 66 kroner i Sverige.Det kan altså anbefales.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Kokjo

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by Kokjo »

Tak for jeres svar....

Ulla - der har desværre ikke været billeder, men jeg håber snart jeg kan få hjælp til det :-)
Han blev kigget i munden da vi fik scannet nogle hopper i august, og der var alt helt fint - så uden at vide det 100% så TROR jeg ikke det er der vi skal sætte ind.

Jeg vil måle hans mund, for jeg kan egentlig ikke huske hans størrelse, og hovedet er vokset i løbet af det sidste år, men ikke så meget mulen synes jeg.

Jeg takker for dit tilbud Ninie, det er pænt af dig.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by KatieKat »

Skal du have bestilt et specielt mylerbid kan jeg godt tage det med hjem fra USA til januar.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Kokjo

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by Kokjo »

Tak Dorte - jeg finder ud af det snarest :-)
Post Reply