Et skarpere bid - tror jeg.

User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by 99E »

Jeg vil altså lige tilføje:
Sorcha HA-DER Pietons Mylermundstykke - og ellllllsker sit eget.
Så netop fordi Mylerne kommer i så mange forskellige varianter er det godt at kende noget til biddene.

Pessoabid er fpr så vidt smarte nok - jeg vil bare opponere imod konceptet med (to)delt mundstykke på et bid med hævestangseffekt. Det "ser mildere ud", men det er efter min mening et uheldigt bid.
Det giver en masse uro og enten modsatrettede eller i hvert ald ikke samstemmende signaler.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Kokjo

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by Kokjo »

Jeg synes et pessoabid er grimt og ser meget voldsomt ud med alle de ringe. Voldsomt stort mener jeg.

Så vidt jeg kan se på mylerbid så er de begrænset-bevægelige i de led de har - Har jeg ret i det Ninie ?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by 99E »

Ja, mylerbid kan "rotere" - det er lidt svært at forklare, men ikke knække sammen.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Kokjo

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by Kokjo »

Jeg forstår godt hvad du mener med rotere :atengstedt:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by Lone Beck »

Pessoabiddet fås også som udelt. Jeg synes nu ikke det er så hårdt, men det afhænger selvfølgelig af hvor hårdt man trækker i det :lol:

I hvert fald forstår jeg godt at du gerne vil have lidt kraftigere virkemidler at ty til, når du rider rundt på en 3 års shirehingst. Der går jo lige lidt tid fra den er et ungt brushoved til den er flink og letridelig :ide:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Kokjo

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by Kokjo »

Mulemål er 15 cm når jeg kun liiige rører de lidt udstikkende læber han har.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by annetteB »

[quote:1938264837]Mulemål er 15 cm når jeg kun liiige rører de lidt udstikkende læber han har. [/quote:1938264837]

Ørj, sikke en sød lille mule den STORE hest må have??
Cooper bruger str. 16,5 cm i bid!
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Kokjo

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by Kokjo »

Jep.

Han har et stort hoved med kæmpe kæber osv - men mulen er lille og meget fast i kødet. Stramme læber og lidt rynken - he he
Kokjo

Et skarpere bid - tror jeg.

Post by Kokjo »

Enden på bidjagten endte med et KK Ultra.... Mange islænderfolk sværger efterhånden til det, men jeg har ikke prøvet det endnu. Jeg venter til jeg får min nye bomløse sadel.
Post Reply