Plegicil - priser??

Post Reply
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Plegicil - priser??

Post by lonek »

Min hest skal klippes og får derfor plegicil, men jeg har ikke købt det i lang tid, så jeg vil bare høre om i kender prisen på det i dag. -Bare fordi jeg er lidt bange for at få et chok, når jeg står på apoteket... :atengstedt:
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

Plegicil - priser??

Post by shire »

Man kan ikke købe plegicil mere, det er blevet forbudt at forhandle i Dk. Dyrlæger må anvende det, men skal dokumentere hver dråbe der brugt.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Plegicil - priser??

Post by HHansen »

Har i prøvet at lave ørepropper til dyret af en stor vat-tot i en nylonstrømpe - denne stoppes godt i øret, med noget af strømpen hængende ud af øret (så er det let at hive den ud igen).

Som regel er det lyden de er bange for. Mange heste kan nøjes med ørepropper og behøver ikke bedøvelse.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Plegicil - priser??

Post by lonek »

Plegicil er ikke længere forbudt. Dyret skal bare være chippet og det er han i forvejen. -Men det var billigere end sidst jeg købte det. Og det er i hvert fald to år siden, hvis ikke tre... 200 ml koster 150,95kr.
User avatar
Ex Ponybuskonduktør
Posts: 61
Joined: Thu 6. Mar 2008 13:53

Plegicil - priser??

Post by Ex Ponybuskonduktør »

Plegicil er ikke forbudt, men det kan kun købes på recept
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Plegicil - priser??

Post by Frieser9460 »

[quote:cb1672c79b="David Brodin Larsen"]Plegicil er ikke forbudt, men det kan kun købes på recept[/quote:cb1672c79b]

Aha, så blev jeg endnu engang lidt klogere - dejligt! :hhansen:

Jeg havde nemlig også ladet mig fortælle, at Plegicil var forbudt i DK! :ehj:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Plegicil - priser??

Post by Glory »

Vi har jo søde lille Pølse, som ynder at gå til angreb på både smed og dyrlæge.
Vi snakkede for kort tid siden med vores dyrlæge, om at få noget plegicil til hende, så vores stakkels smed ikke skulle ende som lirekassemand.

Ifølge ham kan det lade sig gøre at få Plegisil, men der skal søges om det, og man kan kun få til en gang for hver søgning.

Han kan selvfølgelig tage fejl mig gode dyrlæge, men det plejer han absolut ikke at gøre.

Heldigvis har vi fået Pølsen nogenlunde under kontrol - Gud ske tak og lov for at vores smed er så listig, og villig til at eksperimentere med gode hestevenlige løsninger :askepot:

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Ex Ponybuskonduktør
Posts: 61
Joined: Thu 6. Mar 2008 13:53

Plegicil - priser??

Post by Ex Ponybuskonduktør »

Din dyredoktor er vist ikke helt opdateret... de fleste hestedyrlæger har det til udlevering i praksis, og ellers fås det på recept
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: Plegicil - priser??

Post by Glory »

Ej så må jeg ha´ fat i ørene på ham :linski:

Men nu er det jo heldigvis ikke nødvendigt med Plegicil mere, efter at Pølsen er blevet tæmmet med lidt list og snilde :askepot:

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
Post Reply