ja så må jeg også thy til advokat

Charlie
Posts: 108
Joined: Tue 18. Nov 2008 11:20

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Charlie »

[quote:cd4d380e8f="atengstedt"]Det lyder som om du har gjort hvad du kunne for at sikre både køber og dig selv - lige bortset fra dét med afbetalingen: det er så skidesvært at plukke en skaldet, og det er ofte den situation man ender i, når en afbetalingssag går i vasken.
Jeg håber sagen løser sig for dig.
:-)[/quote:cd4d380e8f]

Hvad er forskellen på en hestehandel på afbetaling, og en nyere BMV, handlet mellem 2 private mennesker?

Det er helt alm. at man kræver det solgte kaskoforsikret.
Kasko betyder skrog, og så er det vel underordnet om det er et bil- eller hesteskrog.
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Buusser »

Havde egentlig for laaang tid siden besluttet mig for ikke at respondere på dine indfald Charlie, men så alligevel:

Du sammenligner et levende væsen (hest) med en brugt bil. Det er tilstrækkelig forklaring til mig på, hvorfor du så dumt og blindt har forsvaret det der foregik på hesteplejehjemmet. Du rammer lige præcis i sagens kerne: Manglende respekt for det levende. :traet: Tak for den oplysning, så faldt den sidste ti-øre i mit billede af dig. :ide:

Du er en sølle stakkel. Kan vi gøre noget for at hjælpe dig?
Lisbeth Sejberg

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Lisbeth Sejberg »

[quote:e8a07ee0a6]Du er en sølle stakkel. Kan vi gøre noget for at hjælpe dig? [/quote:e8a07ee0a6]

Jeg har overvejet at donere et par aflagte briller til ham, så han kan se verden lidt tydeligere :lol: ....... men på den anden side hvad hjælper det, at man ser, hvis man alligevel ikke SER/forstår :mur:
Mvh. Lisbeth
Charlie
Posts: 108
Joined: Tue 18. Nov 2008 11:20

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Charlie »

[quote:538bd47e4d="Buusser"]Havde egentlig for laaang tid siden besluttet mig for ikke at respondere på dine indfald Charlie, men så alligevel:

Du sammenligner et levende væsen (hest) med en brugt bil. Det er tilstrækkelig forklaring til mig på, hvorfor du så dumt og blindt har forsvaret det der foregik på hesteplejehjemmet. Du rammer lige præcis i sagens kerne: Manglende respekt for det levende. :traet: Tak for den oplysning, så faldt den sidste ti-øre i mit billede af dig. :ide:

Du er en sølle stakkel. [b:538bd47e4d]Kan vi gøre noget for at hjælpe dig?[/b:538bd47e4d] [/quote:538bd47e4d]

Nej tak. Jeg og resten af samfundet er bedst tjent med at undvære din form for hjælp!
Ih guder; Hvor er du meget lidt morsom.
Jura har intet med følelser at gøre, og det er her, du og dine venner går galt hele tiden!

Når du så gør dig til talsmand for egne hjemmestrikkede spilleregler, så skal det gå rivende galt, som vi så i HP sagen!
Det viser blot hvor enøjet du og dine medløbere ser!

Hvis det er at være en sølle stakkel, at adskille tingene i juridisk forstand, så er det fint med mig.
Men hvad stiller du op?
Der er ikke mange, der kan hjælpe dig, med den syge indstilling til realiteterne.

Og for god ordens skyld, vil jeg ikke ævle med dig på det plan!
Kom igen, når du har fundet et klarere syn på købeloven, og dine følelser!

Der er ikke den eneste forskel på en gammel bil, 700 g rørt hestefars og 700 kg levende hest solgt på afbetaling mellem to alm. mennesker.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

ja så må jeg også thy til advokat

Post by annetteB »

[quote:337ad293aa]Kom igen, når du har fundet et klarere syn på købeloven[/quote:337ad293aa]

Man fristes jo til at sige i lige måde, charlieboy!
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
PiaK

ja så må jeg også thy til advokat

Post by PiaK »

Charlie:
[quote:66c6bacbd2]Og for god ordens skyld, vil jeg ikke ævle med dig på det plan! [/quote:66c6bacbd2]

Jeg tvivler oprigtigt også på det er muligt for Buuser at komme ned på det plan, hvor du kan være med.

Faktisk oplever det er et tilbagevendene problem herinde, at vi kan forstå dig på det plan, du nu befinder dig på...
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Kan vi ikke bare blive enige om det er et salg, der begge er private personer. Det er lavet en kontrak med afbetalingsordning og alt efter hvad man nu har skrevet i kontrakten er gældende.
Derud over kan jeg så sige at selv om køber har skrevet under på hun mister sine alle betalte penge, hvis hun ikke overholder kontrakten, ikke er gældende, for loven siger at man ikke må udøve noget sådan. Uden at det er skrevet på en meget specifikt måde. Så der har jeg åbenbart blevet rådet forkert af en smart i en fart hjemmeadvokat. Hvor jeg burde have fået mig en betalt advokat istedet, så det var nedskrevet rigtigt. Så ordlyden på kontrakten betyder åbenbart betyde hvad der er lovligt og hvad der ikke er......
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

ja så må jeg også thy til advokat

Post by CXEC »

[quote:669d309acd]Kom igen, når du har fundet et klarere syn på købeloven, og dine følelser! [/quote:669d309acd]

I lige måde Charlie!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Buusser »

Nej du behøver ikke at ævle med mig - jeg er helst fri. Jeg så bare en fin sammenhæng imellem den måde din veninde har forvaltet hestes ve og vel og så din sidestilling med bil og hest. Det er helt fantastisk når man engang imellem kan se en sammenhæng, især når folk kommer til utilsigtet at indrømme hvordan de anskuer forhold.

Og du må da tro lige hvad du vil omkring mig og mine venner herinde. Jeg har fulgt dine indlæg og undret mig og jeg har set hvordan du svarer folk f.eks. din nedladende og uempatiske (nå nej det forstår du nok ikke) facon overfor Shire. Dit forsvar overfor hesteplejehjemmet taler for sig selv og jeg tænker bare: Gad vide om det simpelthen bare er niveauet i den omgangskreds? Findes der ikke bare en enkelt, der er i stand til at formulere sig forståeligt?

Mine følelser har det fint, tak. :heidio: Jeg har nemlig været så konsekvent selv at aflive mine dyr, da de blev syge, fordi jeg ikke stoler tilstrækkeligt på folk jeg ikke kender. Og det er jeg vel nok glad for i dag. Men jeg føler med dem, der står i samme situation som Pegasussie. Det må være modbydeligt at finde ud af at andre slår plat på ens kære dyr. Det må også være modbydeligt at finde ud af at der er mennesker der tror, at aftaler ikke gælder for dem blot fordi de er indtagende og manipulerende.

Men der er da meget at være glad for: Jeg har f.eks. ikke dumsmarte venner, der fører sig frem på et site, hvor de egentlig ikke har noget at byde på. Og heller ikke nogen der udtaler sig om jura, hvorefter deres uvidenhed bliver helt klart for alle.

Der er skam forskel på en hest og en bil - der er forskellig præcedens for de to typer "vare" og juridisk er en hest beskyttet af dyreværnsloven. At du så har venner, der ikke ved det er jo en helt anden historie.

Og Shire: Jeg er godt nok ked af at din sag har taget den drejning, det er sgi synd for dig. :traet: og jeg spammer ikke din tråd mere. Charlie må lege med sig selv.
Oh, lød det ikke lidt kinky? :viben:
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

I er alle velkomne til at "Spamme" min tråd, for jeg syntes også det er mærkeligt at Charlie overhovedet skriver herinde, er han da virkelig så venneløs, at han bruger sin tid på en site, hvor der ikke er nogen der respekterer ham. Der er ikke noget som helst af hans usaglig materiale, han må syntes han bidrager med der har noget relevans i den virkelige verden...Hans mere eller mindre uheldige skriverier, som kun er beregnet på at provokere. Men svaret ligger måske lige der, for et hvert andet forum, ville have udlukket ham, fra at være på. Han ville simpelthen blive bannet for give urigtige råd og en provokerende opførsel ud over det sædvanlige.
Det er sgu da tankevækkende at en mand sidder hver dag og skriver her, velvidende om at størstedelen af dem herinde syntes han er en nar. Er han lidt til SM. :anders:
Post Reply