ja så må jeg også thy til advokat

User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

ja så må jeg også thy til advokat

Post by annetteB »

[quote:5ceecbee42]Nej det er jeg godt klar over, men det er det krav, hun har givet mig.[/quote:5ceecbee42]

Jeg mener faktisk ikke hun har en skid at have dét krav i. Var det mig, ville jeg bare afslå det uden videre.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Det er desværre bare ikke så nemt når der først er advokater indblandet i det, de sidder der og overgår hinan,den med en masse juridiske termer, du skulle næsten se brevet, de kører jo på, få kontrakten gjort ugyldig.
Så de kan røve mig en masse penge. Det er om kontrakten er ugyldig fordi jeg har skrevet købskontrakt foroven og ikke rateafdragskontrakt (sådan noget ligende).
Jeg er dybt forundret men sådan fungerer retsystemet altså for det to ordlyde falder åbenbart under to forskellige love hvor der er regler for hvad man må skrive i kontrakten.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

ja så må jeg også thy til advokat

Post by annetteB »

[quote:30330642c0] du skulle næsten se brevet, [/quote:30330642c0]

dét vil jeg da gerne...hvis du har lyst at lade "udenforstående" se det!
(har trods min manglende juridiske uddannelse dog en del erfaring med skrankepaveri og juristeri)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

ja så må jeg også thy til advokat

Post by CXEC »

Shire vil du ikke være sød at forklare mig dette udsagn?

Noget med måden som retssystemet er bygget op "så behøver hun ikke betale før den sag er ude af verden" ? Hun skal da mig bekendt, som det mindste, afholde eget advokat salær og den slags er IKKE billigt.

Men hold nu endelig fast i hvad DIN advokat siger!!! Må jeg spørge HVEM det er?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

ja så må jeg også thy til advokat

Post by annetteB »

[quote:96401a2b52]"så behøver hun ikke betale før den sag er ude af verden" ? Hun skal da mig bekendt, som det mindste, afholde eget advokat salær og den slags er IKKE billigt. [/quote:96401a2b52]

Men ikke før sagen er omme...
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Det var ment som hun ikke behøves betale de sidste rate på hesten før retsagen er færdig. Og ja man betaler først advokaten når sagen er slut. Nogle vil have i rater, men pigen søger fri proces.
Det er en fra ret og råd i Silkeborg
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

ja så må jeg også thy til advokat

Post by CXEC »

Okay tak for din forklaring. Fri proces er vidst ikke helt let at opnå? Er det en heste kyndig advokat du har på sagen?

Vær forberedt på at dommere nu til dags ikke ved så meget om heste sager, førhen gjorde man brug af sagkyndige ved afgørelsen af sager om bla. heste. Af uforklarlige årsager gøres dette ikke mere.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Jeg har en udenforstående hestekyndig på, hun er en af dem der var med til at arrangere worldcup i Odense. Min advokat er alm. advokat, men har styr på sagerne :celeste:
Jeg har allerede fået det brev, min advokat har skrevet til købers advokat.
Så nu er der jo kun og vente og se hvad der sker.
Jeg håber hun føler det er slag til egen røv, at hun vil prøve at rende fra at betale for hesten. :mettebo:
J
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

ja så må jeg også thy til advokat

Post by CXEC »

Jamen hvad folk ikke prøver på er utroligt. Men det er godt at høre at du har en hestekyndig med. Men som sagt ved dommerne desværre ikke så meget om heste at det kan give nogle underlige afgørelser. Desværre. Krydser fingre for at din advokat får givet vedkommende tørt på.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by udlandet »

Held og lykke med sagen. Jeg håber virkelig ikke at man kan få fri process i en sådan sag.
Post Reply