ja så må jeg også thy til advokat

User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Frieser9460 »

Øøøøøøv, sikken en træls situation at være havnet i, Shire! :ked:

Jeg har desværre ingen gode råd at give ud af... men min dybeste medfølelse har du. Jeg er selv typen, der - ligesom du - vælger at se det bedste i andre mennesker som udgangspunkt, og det giver ind imellem nogle hårde drag over tuden, desværre. :ked:

Håber ikke, sagen kommer for retten... men hvis den gør, lyder det i mine ører, som om du har retten på din side.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Lone Beck »

Op med modet.

Hvis køber og hendes far har økonomiske problemer, og gerne vil sælge hesten, har de næppe lyst til at betale for hesten i flere år, mens de kører en retssag mod dig.

De prøver nok bare at skræmme dig.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Ja, hun vil ihvertifælde have mig til at gå 20.000 kr. ned i pris, fordi han skal, efter gammel ejers udregning (ikke dem jeg købte den af) være 6 år istedet for de 5 år jeg siger han er.
Har lige hentet attesten hos dyrlægen som hun lavede for mig i marts 2007 da hun tjekkede ham. Så nu er den afleveret den hos min advokat.
De prøver at ramme mig på en teknikalitet, at jeg har skrevet købskontrakt istedet for et eller andet med Rateafdrags.....(kan ikke huske det, det er også kun en advokat der forstår det)
Men min advokat er fortrøstningsfuld for alt det her skulle de have lavet indsigelser imod for ni mdr. siden.
Nu skal jeg bare have min sadel tilbage fra hende. Det kan jo godt gå hen og blive et helt lille drama det her....
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

ja så må jeg også thy til advokat

Post by KatieKat »

Det lyder mærkeligt. Hvorfor skulle hesten være 20.000,- mindre værd selv hvis den er 6 og ikke 5 år? Så meget forskel gør et år vel heller ikke.

Har du fået brevet?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

ja så må jeg også thy til advokat

Post by 99E »

Jamen en 6-års har jo på det nærmeste det ene ben i graven. OG den er jo heller ikke redet alderssvarende.
Klart en skodhest!

Ehm, hvor er det man åbentbart kan få en konkurrencehest til 20.000,- under markedsprisen?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Lisbeth Sejberg

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Lisbeth Sejberg »

Nu hvor det med konspirationsteorier er så meget fremme i disse dage, hvad er så den forrige ejers "interesse" i sagen ??
Det virker da mistænksomt, at hun er så behjælpelig, for hun må da så også have løjet over for dig om hestens alder ?? :ehh:
Mvh. Lisbeth
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Ja jeg har fået brevet, jeg skrev i mit sidste indlæg, at de prøver at gå i retten på en teknikalitet, og at de har en underskrift på at den gamle ejer skriver at den er 6 år nu. Men jeg har dyrlægens underskrift på at den er fem. Så nu må vi se hvad de siger til brevet, de modtager fra min advokat.
Det holder jeg lige tæt ind til mig, Indtil de har modtaget det.
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Det har hun vist også, jeg havde kontakt med dem jeg købte ham af, da jeg købte ham, var min sælger af den tro, at der kunne laves papirer på ham, men da de så kontaktede hende for at få det gjort, kunne hun pludselig ikke finde avleren.
Og der stod jeg så med en hest uden papirer, jeg købte ham nu alligevel, med nedslag i prisen, han var så sød og dejlig.
Det er så ubelejligt at begge parter ikke har kontrakten fra deres salg. Men jeg så den fra dem jeg købte den af, da jeg ville købe hesten.
De er lidt småtossede de mennesker der havde ham som føl, de kunne ikke fangne ham på marken, så de brugte lasso, det er derfor han nu er så bange for mænd eller træktove. Jeg havde også kontakt med dem, men dengang sagde konen, ikke noget om alder eller Lasso. Så da min køber kontaktede mig angående det de sagde om alderen, var det første jeg gjorde var at finde lægeærklæringen på alderen og maile den til køber. Hun accepterede det med det samme at det ikke var mig der løj.
Så hvorfor vi er her nu, ja det fatter jeg bare ikke.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

ja så må jeg også thy til advokat

Post by annetteB »

[quote:af5c8c9065]Det lyder mærkeligt. Hvorfor skulle hesten være 20.000,- mindre værd selv hvis den er 6 og ikke 5 år? Så meget forskel gør et år vel heller ikke. [/quote:af5c8c9065]

en seksårs der bevisligt kan springe LA-baner på købstidspunktet kan på ingen måde være mindre værd end en femårig der magter det samme - specielt ikke, når den ny ejer endnu ikke har redet mere end én LC på hesten? Hun kan jo dårligt klage over, at hestens alder er skyld i, at hun ikke er nået længere?
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Nej det er jeg godt klar over, men det er det krav, hun har givet mig. Vi har kontaktet flere af de mere prominente fagfolk, så de kan give et bud på, hvad en hest der er i den kaliber evt. skal koste som fem og seks årig. Flere af dem har set hesten til jydsk rideuge sidste år.
Post Reply