ja så må jeg også thy til advokat

Post Reply
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Jeg har for snart ni mdr. siden solgt min dejlige pinto vallak på afdrag pga. jeg har fået en autoimmun sygdom der gør jeg kun kan hyggeride en gang imellem.
Alt har forløbet som det skulle indtil for en mdr siden.
Så ringer pigens far og spørger om de må sælge heste, da jeg bliver presset af pigens meget ubehagelige far, går jeg modvilligt med til dette, pigen vil så ikke sælge alligevel, men hellere låne ham ud. Jeg siger det må hun gerne hvis det er en hun kender og kan stå inde for. Men hun lige skal give mig besked for det er jo reelt mig der ejer hesten og skal skrive under på lejekontrakten.
(det skal indskydes her jeg aldrig ville låne min hest ud, men da jeg har lovet, blevet presset til af pigens far, at hjælpe hende ud af kattepinen (hun har ingen penge da hun ikke kan arbejde nok til, hun kan betale alle hendes lån rundt omkring)
Lige pludselig er min hest til leje på både Hestenettet og hestegalleriet, jeg får at vide nogen fra hestegalleriet, at pigen er ved at låne hesten ud til en i Hadsten. Jeg ringer selvfølgelig op og siger, at det vil jeg ikke være med til, og det bliver betragtet som kontraktbrud hvis hun lejer den ud uden min underskrift.
Dagen efter bliver jeg så ringet op af denne modbydelige far igen der truer med advokat, jeg har nemlig nu solgt dem en hest der mindst er 1½-2 år ældre end jeg har skevet i kontrakten og jeg tilmed lyver om alt. Der er nemlig en tidligere ejer, der vist nok kan huske, at den ihvertfald er mere end fem.
Så han vil have nedslag i prisen på mindst 25000 kr halvdelen af købsprisen. ellers skal jeg tage hesten tilbage.
Her sagde det så stop for mig, da jeg nemt kan bevise hestens alder, jeg har nemlig fået fortaget et alderstjek på ham da han var 4 år, da han skulle til stævne i Tyskland.
Derfor beder jeg dem kontakte min advokat.
Vi hører intet fra dem, men da jeg skal tjekke om hendes måndlige indbetaling er kommet ind, ja så er der ingen penge på kontoen.
Da jeg har garderet mig imod det her i kontrakten, må jeg jo så hente hesten, jeg skriver sms, ringer og sender en mail. I mailen står der de skal betale inden fredag kl. 12
Jeg bliver så ringet op af faren, at jeg skal kontakte deres advokat og at de ikke vil betale afdraget, jeg ringer selvfølgelig til advokaten, men han sidder i møde, så jeg må ringe igen. Da jeg så har ringet en seks - syv gange, får jeg sekretæren til at ligge besked, at han skal ringe snaret da vi vil hente hesten og er klar til at køre hjemmefra. Ingen ringer tilbage.
Så ringer min kæreste til faderen og siger, vi henter hesten når han er kommet fra arbejde.
Mærkeligt nok kan han sagtens få fat få fat i advokaten, og inden der er gået til minutter ringer advokaten, til min kæreste vel at mene, han siger at de betaler raten inden fredag og der vil komme et brev om hvordan de betaler det sidste.
Det er jeg ikke tilfreds med og ringer igen til advokaten, men han er tilfældigvis ikke at træffe pga af møder.
Ja altså så kan jeg kun ringe til min egen advokat.....
Men men men, min egen advokat siger, at det er først nu balladen starter, for de prøver på at trække tiden ud, for finde et eller andet som kan bevise at jeg ikke har solgt hesten i god tro, de kan gøre kontrakten ugyldig med.
Så alle parader er oppe og jeg siger bare kom an...Om jeg så skal bruge alle de penge, jeg har fået for hesten til advokat så gør jeg det...
Heldigvis siger min advokat at min sag står meget stærk og tvivler på at pigen kan få fri procs til at køre sagen.
Hva ville gøre, hvis dette skete for jer.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

ja så må jeg også thy til advokat

Post by annetteB »

[quote:cde0b10b40]Hva ville gøre, hvis dette skete for jer. [/quote:cde0b10b40]

Det ville aldrig være sket for mig. Jeg vil hellere dø af grin end sælge en hest på afdrag - og ISÆR da give tilladelse til, at hesten videresælges inden jeg har fået min betaling for hesten.
:tommelned:

Jeg undres gang på gang på gang over hvor dårlige folk er til at sikre sig selv i en handel.
:hva:

Nuvel - dette er jo en yderst ringe trøst for dig, Shire men du skal vide at jeg føler med dig, det må være træls at være endt i den kattepine. Men noget brugbart råd kan jeg vist ikke komme på?
:ked:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Jeg vil bare lige fortælle at det faktisk er en meget anekendt advokat der har lavet udkast til kontrakten. Det er derfor køberen prøver at få den ugyldiggjort for ellers har pigen mistet 40000 kr for ikke betale det her afdrag.
Uanset om jeg havde solgt hesten kontant eller afdrag så tror jeg at hun ville komme og prøve at få mig til at tage hesten tilbage. Kontrakten er holdbar, men jeg skal stadigvæk give hende en chance for at betale før jeg henter hesten, hvilket jeg har gjort, men vores retsystem er så snildt sat sammen, at hvis hun lægger en sag mod mig med feks hestens alder, selv om jeg har beviser på at alderen er korrekt, ja så behøver hun ikke betale før den sag er ude af verden.
Havde jeg solgt hesten kontant havde hun nok også kommet og prøvet på at få penge ud af mig, for det er jo stort set umuligt at sælge hest for tiden.
Nej hun har ikke været reel fra start og sådan nogen findes der desværre mange af.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

ja så må jeg også thy til advokat

Post by annetteB »

[quote:0a383005a2]Nej hun har ikke været reel fra start og sådan nogen findes der desværre mange af. [/quote:0a383005a2]

Så meget desto mere grund til ikke at sælge på afbetaling.
OG sikre sig imod uønsket returnering.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Stimata Doamna »

Øv, det er ikke nogen rar situation.

Jeg håber, at du vil fortælle vidt og bredt om det. For at oplyse andre, så de ikke går i den samme fælde (eller hvad vi nu skal kalde det).
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Ja jeg ved godt at i er nogle hårde nitter herinde, men jeg er opdraget til at se det bedste i folk, indtil det modsatte er bevist. Det har da påført mig nogle klaps hen af vejen, men også samtidig lært at passe på mig selv.
Jeg ved godt, at det da er det bedste at sælge hesten kontant, men da jeg faktisk næsten har levet på hospitalet hele 2007, så står der altså en konkurrencehest, der skal holdes vedlige med ridning, pasning og stævner.
Man kan ikke se ud over alle de udgifter man ikke selv kan ride mere og her hvor jeg bor, kan man næsten ikke betale sig fra opstaldning. Det år har jeg brugt over 3000 kr pr. mdr i ridning af hesten det er uden opstaldning osv. Da jeg kun fik dagpenge, var jeg på falittens rand og havde faktis ikke andet valg end at komme af med ham.
Så kommer kynikeren frem, jamen så lad hesten blive hyggehest..Det prøvede jeg også på, men hesten gik i sorg, han skal i hænder hver dag. Han ændrede sind, blev bange for folk og ville ikke fanges på marken.
Så det duede bare ikke.... Det er en hest har været hos proffesionel berider og efter et år hjemme, kom han så til proffessionel rytter som skulle springe ham i lb la baner, hvilket jeg ikke tør. Han har være til mange stævner i danmark og tyskland, alle stævner har han fået en placering mellem de tre bedste.
Ja så kunne jeg give ham væk. Men helt ærligt så er det heller ikke en løsning, der ka bruges til noget. Jeg er jo ikke mangemillionær.
Låne ham ud ville jeg ikke, for han har et sart sind og kan meget nemt ødelægges. Skal tages på en bestemt måde, hvilket ikke er nemt at finde hos folk der låner en hest.
Så jeg valgte den løsning der på daværende tidspunkt stod foran mig.
Set i bakspejlet skulle jeg nok have lånt ham ud alligevel, men man kan altid være bagklog.
bubski
Posts: 8
Joined: Wed 5. Nov 2008 11:25

ja så må jeg også thy til advokat

Post by bubski »

Puhaa.. Jeg havde nok gjort det samme.. som du.. De skal bare ikke tage &%¤&/ på dig.. så op med paraderne!! Jeg kan godt sætte mig ind i din situation mht til din sygdom osv.. men jeg ville nu nok have fundet en sød låner hvis jeg var dig.. en som kunne vedligeholde ham og hjælpe med salg evt?
Du skal ikke lade dem tale dig til at gå ned i pris eller lave en anden afdrags ordning... den mulighed missede de da de prøvede at tage måsen på dig.. !!

Hold på din kontrakt og ... se at finde nogle andre til at varetage din skat.. hvis de prøver at narre dig.. hvad kan de så ikke finde på at gøre ved ham.. :-(

Held og Lykke!!
:-) .. sagde Bubski..
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Lone Beck »

Du behøver sgu ikke forsvare dig selv på den måde. Du var på røven og havde i realiteten intet andet valg :mikkel:

Udlån er mindst ligeså risikabelt som salg på afbetaling, og at forære en dyr konkurrencehest væk er vanvid, når man er syg og på dagpenge.

Du var bare uheldig. Du kunne lige så godt have været heldig.

Jeg krydser fingre for at sagen løser sig for dig :-)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Zanne »

Jeg kan sagtens få øje på, at du står i en rigtig møgsituation, udløst af nogle dumme omstændigheder. Hvad vi andre måske/måske ikke ville have gjort, om vi stod i samme situation, kan du nok ikke bruge til meget.

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt der står i kontrakten, at hesten SKAL forblive i deres varetægt, så længe en eventuel sag løber. Det kan jo tage årevis, og så er dine penge temmelig sikkert forduftet. Og at stå både uden hest og uden betaling, det må være den helt umulige situation, så er det trods alt bedre, at få ham hentet.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Nej han skal blive hos dem, ellers må jeg hente ham uden foranstaltninger, jeg har også ejerbeviset på ham.
Jeg har tænkt meget over det og det virker som om pigen, er i klemme og at det er mere hendes far, der prøver at få penge ud af mig, for at redde skindet på næsen. Der er jo ingen salg i heste nu og hun har kun redet ld lc på klubplan i de ni mdr. hun har haft ham og det fremmer jo ikke ligefrem prisen på hesten. Da jeg solgte ham var han klar til lb-la på distriksplan.
Jeg har været for god af mig, men kun på grund af hesten, jeg har ikke haft så meget nærhed og kontakt med hest før ham. Jeg ved hesten har det godt hos pigen, han ser ihvertifælde godt nok ud på billederne og da jeg så dem til stævne.
Lige nu sidder jeg bare og venter på posten, så jeg kan se hvad der står i det brev fra deres advokat.
Post Reply