Vallak der bedækker....

Post Reply
Pernille B
Posts: 247
Joined: Tue 4. Mar 2008 03:12

Vallak der bedækker....

Post by Pernille B »

Jeg har det her spørgsmål og måske lyder det dumt, men jeg har bare aldrig oplevet det før eller hørt om det før...

Men denne her vallak på 7 år, der er blevet kastereret som 3 årig, opfører sig lige pludselig som en hingst.

Hopper og vallaker gik på opstaldningsstedet adskilt og han har egentlig altid været ligeglad med andre end hans legekammerater, men for ikke så længe siden, havde han en periode hvor han vogtede over hegnet ind til hans damer og faktisk overfaldt en anden vallak der kom for tæt på hegnet.

Det gik over igen lige så hurtigt som det havde startet og der blev ikke lagt mere i det.

Hesten er nu flyttet til en stald, hvor der ud over en masse drenge, er en enkelt hoppe. Det er sådan en harmonisk flok, så alle 9 heste går samlet på fold.

Hoppen, kaldet tøjten :ehj: , er så kommet i brunst og synes at denne her vallak så er meget lækker, så hun stiller sig op direkte foran ham og nærmest beder ham hoppe på. Og det gør han så... Og han gør det faktisk så godt, at han virkelig bedækker hende og rent faktisk får udløsning ...

Så mit spørgsmål er så, kan en vallak der er kastereret for år siden pludselig godt få det her hingstepræg eller ska han undersøges for at se om noget skulle være "glemt" i ham??

Jeg har før oplevet vallaker der gerne vil bedække, men aldig nogen af dem der rent faktisk har gennemført det OG fået udløsning.....
Pernille

Team CoDa ox
Distanceridning
Pernille B
Posts: 247
Joined: Tue 4. Mar 2008 03:12

Vallak der bedækker....

Post by Pernille B »

Ped, det var jeg nemlig heller ikke....

Jeg mener, havde man bare cuttet sædstrengene ville jeg måske nok være lidt små bekymret, men nu er hele sædfabrikken jo skåret af for flere år siden, så det med udløsningen undrer også mig...

Det er min den ene vallak Copy som det drejer sig om. Og havde det været en af pigerne fra rideklubben der fortalte at hun havde set han havde fået udløsning, havde jeg måske nok betvivlet det. Men han er lånt ud til min distancemakker som er tidligere hingsteejer, så hun er van til at se hingste der bedækker og hun er absolut ikke i tvivl.

Hun beskriver ham endda som en rigtig mand, der i øjeblikket efter er helt færdig, men så straks er klar igen når han lige har ædt eller drukket lidt... :skaal:
Pernille

Team CoDa ox
Distanceridning
PiaK

Vallak der bedækker....

Post by PiaK »

Det lyder da mystisk at han kan have sprøjtet noget som helst ud, når sperm og sædvæske udstyret er fjernet?

Kan du ikke høre en dyrlæge om det overhovedet er muligt?

Ps. Hvor har du haft ham opstaldet?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Vallak der bedækker....

Post by annetteB »

[quote:bdf7af12aa]Det lyder da mystisk at han kan have sprøjtet noget som helst ud, når sperm og sædvæske udstyret er fjernet? [/quote:bdf7af12aa]

Det ER muligt. Det meste af væsken som sæden ligger og svømmer i produceres ikke i testiklerne, men i en kirtel ved blærehalsen.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
PiaK

Vallak der bedækker....

Post by PiaK »

ohoo..tak, det var rart at vide :askepot:
Kokjo

Vallak der bedækker....

Post by Kokjo »

Enig med Atengstedt... om væsken.... Hvad i skal gøre aner jeg ikke, andet end lade ham gå kun med vallakker.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Vallak der bedækker....

Post by annetteB »

[quote:1591c4bca5]ohoo..tak, det var rart at vide [/quote:1591c4bca5]

Det er osse derfor steriliserede mænd's vedhæng ikke bare hvæser og puster ved udløsning, selv om adgangsvejen fra testikler til pik er skåret over!
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
PiaK

Vallak der bedækker....

Post by PiaK »

ja, ok, tænkte bare, man fjerner jo det hele hos krikken. Det gør man man vel nødigt hos mænd, medmindre de vil synge i høje toner.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Vallak der bedækker....

Post by annetteB »

[quote:01eecf0178]Det gør man man vel nødigt hos mænd, medmindre de vil synge i høje toner. [/quote:01eecf0178]

Næ, jeg tror osse det er begrænset hvor mange mænd der kastreres herhjemme!
:-o
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pernille B
Posts: 247
Joined: Tue 4. Mar 2008 03:12

Vallak der bedækker....

Post by Pernille B »

PiaK: Her i Slagelse har han været opstaldet herhjemme hos os selv i øster stillinge og jeg har kun drenge...

Men da jeg valgte at låne ham ud, stod han først 2 måneder ved Sorø i en privat stald, og nu er bettina der har lånt ham, så flyttet til Græsted og har taget Copy med. Der står han på en privat pension...
Pernille

Team CoDa ox
Distanceridning
Post Reply