Sand i boksen?

User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Sand i boksen?

Post by Lena »

Jeg ved at der er et par stykker herinde som bruger sand i boksen........


Gider I fortælle lidt om det........... Hvor meget skal der køres ind. Hvad er det for noget sand.......... Er sand bare sand?

Hvordan holder I bunden?

Får hestene slet ikke halm?

Ligger stråfoder og rådner nede i sandet - Eller er det nemt at rive ud?

Hvor tit skifter I sandet helt?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Sand i boksen?

Post by annetteB »

Her beskrives princippet.

[url]http://www.strigler.dk/forum/viewtopic.php?t=4363&postdays=0&postorder=asc&start=10[/url]
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Sand i boksen?

Post by Lone Beck »

Jeg bruger sand i nogle af boksene, men...hvor meget kører jeg ind??? Det ved jeg da ikke - en fandens masse læs :lol:

Jeg skifter sandet, når det er hårdt, men hvor tit er det lige :ehh: Altså, det ved jeg ikke - også fordi jeg ofte ikke har tid/energi til det :roed: . Så lægger jeg halm ovenpå, hvilket fungerer udmærket, indtil jeg FÅR tid/energi til at tømme boksen.

JEg kører det brugte og rimeligvis temmeligt forurenede sand ud på ridebanen. Jeg er ligeglad med om der er lidt halm i, for hestene får alligevel som regel deres halm/hø på ridebanen om vinteren, så der ligger altid noget halm.

Jeg gider ikke rive boksene af samme grund. Der ryger nok også en smule sand med på møddingen, men det kan vel næppe skade.

JEg har ikke brugt det længe og regelmæssigt nok til at komme med en vurdering af hvad det koster, men jeg tror det er rimeligt billigt. Og det er jo nemt at muge i en boks med nyt sand :mikkel:

Man bør uden tvivl køre et læs sand ud - og et par nye ind - 2-3 gange om ugen. Det er pissehårdt at tømme hele boksen og fylde den igen på én gang :traet:

...siger Lone, der skal have tømt to sandbokse i løbet af i dag og i morgen... :ehj:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Sand i boksen?

Post by Tigerbaby »

Kunne i ikke lige tage nogle billeder af en ny-sandet boks, og hvor den er blevet brugt lidt tid, og så hvor det er på tide at skifte bunden ud?

Jeg har aldrig oplevet nogen der brugte sand, så jeg er da lidt nysgerrig efter hvordan det ser ud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Sand i boksen?

Post by annetteB »

[quote:948fc7f561]Kunne i ikke lige tage nogle billeder af en ny-sandet boks, og hvor den er blevet brugt lidt tid, og så hvor det er på tide at skifte bunden ud? [/quote:948fc7f561]

En nysandet boks ligner en sandkasse: Fint rent sand.
(hvis man synes det gule sand ser for mørkt ud, så køber man bare strandsand istedet: det gør boksen lysere at se til)

Vi plejede at fjerne klatter (med en greb)og spildt stråfoder(med en rive) hver dag - det tog ca. 2 minutter pr boks.
Et par gange om ugen fjernede vi eventuelle våde pletter med skovl og trillebør og smed en ny trillebørfuld sand på.
På den måde bliver boksen ved med at se "ny" og fin ud.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Sand i boksen?

Post by Lone Beck »

Skipper har lige fået skiftet bunden i søndags, og har nu fået den "smarte" idé at grave det hele igennem i nattens løb, så pærerne er pulveriseret og mixet med sandet :mettebo:

Hvad F. gør man så? :ehh:

*hrmpffff* :-(
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Sand i boksen?

Post by annetteB »

[quote:b9c98562fd]Hvad F. gør man så?[/quote:b9c98562fd]

Skyder krikken, naturligvis! En død hest er en glad hest!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Sand i boksen?

Post by Lone Beck »

Nåh ja, så er den heller ikke så dyr i foder :ide: :lol: :gusse:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Sand i boksen?

Post by Godzilla »

Er det ikke noget tungt satan at slæbe rund med, sandet?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Sand i boksen?

Post by Lone Beck »

Jo :traet:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply