urin i pelsen...

aribeth

urin i pelsen...

Post by aribeth »

Argh! Basse har det med at ville ligge lige oveni der hvor han også tisser...det resulterer altså i at han får en urinplet på maven, og nu hvor vinterpelsen er begyndt at blive lang så tørrer den der plet på maven ind! Jeg plejer at børste den væk sådan så hårene i hvert fald ikke er så sammenfiltrede som de bliver, men nu har jeg jo så den her bækkenløsning og ærlig talt er det ikke skide sundt for mig at stå foroverbøjet og strigle hårdt i en indtørret urinplet der fylder langt ind udner Basses mave...

Synes I jeg kan vaske ham under maven i stedet for? nu er det jo koldere?
Og vil det gøre det nemmere i det hele taget? (min situation taget i betragtning)

Eller er det ligemeget at han har sådan en urinplet... jeg tænker at det da ikke er ¨så skidegodt for huden at der er undtørret urin op af den... Basses tis er sådan noget fedtet stads som virkelig sætter sig i hans pels...

Og hvorfor KAN han ikek bare ligge sig 30 cm længere inde i boksen end lige der hvor han tisser?


Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

urin i pelsen...

Post by 99E »

Kan du smide mere halm i boksen så han ikke bliver så våd?

Ellers vil jeg da bare spule ham en gang om dagen med varmt vand fra en slange, det kan ikke tage mange sekunder!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

urin i pelsen...

Post by aribeth »

jeg vælter haml ind til ham... især endda lige der hvor han tisser... men han tisser vel tre gange eller noget i løbet af den tid han står inde og det er LIGE der han også ligger maven! det er faktisk ret irriterende eftersom hans tissø nok fylder en halv m2 i alt... og han ahr sådan set 9m2 han kunne smide sig på ellers ;-)

Jeg tror desværre ikke spulningen er nok... det sidder fandeme godt fast og er sådan noget snasket noget... så der skal nok skrubbes lidt i det også...


Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

urin i pelsen...

Post by 99E »

Det lyder da sært at hans tis er så snasket? Er han helt rask?
Kan du strø ham med fx tørv, hjælper det?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

urin i pelsen...

Post by HeidiO »

Vores ligger også i tissøen, uanset hvor meget halm de får.
Flint og Berninna tror vist at deres mission her i livet, er at æde alt der bare minder om et gult strå.

Og for at det ikke skal være løgn, så er Berninna et badedyr med sin vandkop, hun søber vand over det hele, og har ingen problemer med at få næseborene under vand. Koppen er ikke en af dem med tunge, men sådan en lodret fidus, som skulle mindske vandpjaskeriet.


Jeg børster så godt jeg kan, men helt godt er det ikke.

Er jeg den eneste, der ikke har varmt vand i stalden?
Synes det er lidt koldt til at skylde for meget under koldt vand nu.
Heidi
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

urin i pelsen...

Post by 99E »

Vi har heller ikke varmt vand i stalden - men man kan skrue sådan en gardena-klikdims på badeværelseshanen (der hvor bruseslangen sidder), hive slangen ud af vinduet og VUPTI.

Det kræver godtnok at jeg gider trække min hest de 10 minutter hjem...

Men Katrine har hestene hjemme, så det ER måske en mulighed for hende.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

urin i pelsen...

Post by aribeth »

Jojo han er helt rask... jeg tror grunden til det er så snasket er fordi jeg oplever det sådan fordi det sådan "kager" sig i pelsen fordi den er så lang... (pelsen altså)

Jeg har heller ikek varmt vand i stalden... men jg kan da tage en spand vand og en klud med ud...

Jeg tænker faktisk om jeg skulle vaske ham helt ren på maven og så inprægnere ham med noget nanocover :linski: Eller måske bare show shine kan gøre det?


Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

urin i pelsen...

Post by 99E »

Jeg har tidligere med rimeligt god effekt brugt - madolie!
Sorcha har i perioder haft diarre (uden påviselig årsag).
I disse perioder indsmurte jeg hale + bagben i madolie - det gjorde det nemmere at holde rent. Så kunne jeg nøjes med at vase 1 gang om ugen.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Kokjo

urin i pelsen...

Post by Kokjo »

Det er møgsvært at få striglet nogenlunde når det har været vådt og er tørret ind igen nogle gange... tænke tænke..... Du kunne også vælge at lade ham klippe lige der under vommen. Eller hvis det går dig meget på - så prøv med savsmuld under halmen. Spåner suger slet ikke som savsmuld, så det skal være det helt fine, eller træpiller der knuses til smuld når de går på det.

Det tror jeg at jeg ville prøve.
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

urin i pelsen...

Post by Ms Strangefield »

Show shine er din ven..

Når normalt er jeg ikke til show shine i pelsen. Kun til haler. Men i sådan et tilfælde her kan det være ret praktisk(og mindre fedtet en olie).

Super Shine fra Blue Hors koster kun 108 kr for en liter. Pelsen bliver ultraglat af det, og det bliver lettere smudsafvisende.

Og ellers varmt vand med helt almindelige sæbespåner en gang dagligt.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
Post Reply