Wellnessophold for hesten

Pernille B
Posts: 247
Joined: Tue 4. Mar 2008 03:12

Wellnessophold for hesten

Post by Pernille B »

Jeg overvejer kraftigt, at sende min distancehest på et 3 ugers luksus wellness ophold med svømning, solarie, massage, skridtbånd og masser af god foldtid nu når stævnesæsonen er forbi, for ligeom at sige tak for at han har båret mig igennem så mange kilometer....

Har øje på et lækkert sted i Jylland men hører gerne andres erfaringer om steder...

Og er det noget som i andre også kunne finde på at gøre?
Pernille

Team CoDa ox
Distanceridning
aribeth

Wellnessophold for hesten

Post by aribeth »

Jeg har ingen erfaring med sådan noget, men jeg tænker også at det nok ikke virker lige så afstressende på en hest som på et menneske med sådan et ophold.
Hesten skal jo forholde sig til en masse nye indtryk, nye heste, mennesker, lugte, lyde, foder og så videre... det er stressmomenter for en hest.
Selve svømningen og massagen og så videre er bestemt rigtig godt for hestens krop, men jeg tror ikke din hest vil takke dig for en dejlig wellnessferie må jeg indrømme...


Katrine
Pernille B
Posts: 247
Joined: Tue 4. Mar 2008 03:12

Wellnessophold for hesten

Post by Pernille B »

Den vinkel havde jeg så ikke lige tænkt på og det kan du jo have meget ret i.

Det skal dog lige siges, at min hest er tidligere væddeløbshest, der har rejst en del rundt til væddeløb og derfor altid har været van til nye stalde, lugte og indtryk. Og nu hvor han fungerer som distancehest, er han også van til at komme meget ud til nye stalde til stævnerne og han falder altid hurtigt til og stresser ikke det mindste....

Men jeg vil bestemt tage dine tanker med i mine overvejelser omkring det at evt sende ham afsted.

Og jeg vil meget gerne høre fra andre, som har haft sendt deres hest afsted...
Pernille

Team CoDa ox
Distanceridning
Pernille B
Posts: 247
Joined: Tue 4. Mar 2008 03:12

Wellnessophold for hesten

Post by Pernille B »

Jamen jeg ville da også helst have at behandlingerne blev udført her hjemme i de vante omgivelser, men jeg har desværre ikke lige en heste svømmehal i baghaven og tror ikke jeg vil være så velkommen med min hest i Slagelse svømmehal..... :hhansen: :hhansen:
Pernille

Team CoDa ox
Distanceridning
Kokjo

Wellnessophold for hesten

Post by Kokjo »

Jeg tror hellere hesten vil være hjemme og slappe af med strigleri og kæl.

Men jeg kan godt følge din tankegang :-)
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Wellnessophold for hesten

Post by Stimata Doamna »

[quote:37ff5a4541]og tror ikke jeg vil være så velkommen med min hest i Slagelse svømmehal.....[/quote:37ff5a4541]

Er det så ikke dem, der er lidt sarte?? :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Wellnessophold for hesten

Post by Zanne »

Hvor vigtig ER den svømmehal. Ber hesten virkelig selv om at komme ud og svømme eller er det noget du mener, han vil slappe af med.

Jeg er sikker på, at samtlige af mine, ville rende så hurtigt de kunne, om jeg forsøgte at hive dem i en svømmehal.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Berit
Posts: 146
Joined: Sun 19. Feb 2006 14:54

Wellnessophold for hesten

Post by Berit »

som helt ung pige var jeg ofte med min gamle dyrlæge ude på sådan et center, mit indtryk er ikke de bliver stressede tværtom, de mennesker der omgåes dem omgåes dem med stor respekt for individet, hestene nyde at svømme , når de først har været i et par gange selv også den mest vandskrække hest , varmen fra solariet får dem til at blunde og er der så oven i købet en gang massage med i købet så er det lige ved at de slapper så meget af at de er ved at vælte.
der er selvfølgelig altid få undtagelser, men de høre til de få, jeg vil klart anbefale dig at gøre det eller ihvertfald prøve.
svømmetrænning gavner hele muskulaturen og skelettet akkurat som ved os mennesker.

hvis jeg havde råd så røg mine afsted, det har jeg ikke så jeg nøjes med havet engang imellem.

Vh
Mon de har tabt os bag en vogn fra USA
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Wellnessophold for hesten

Post by KatieKat »

Pernille, er du fra Slagelse? Må jeg ikke komme og besøge dig en dag og høre alt om distanceridning?

Med hensyn til welness ophold for hestem så lyder det på mig mere som noget du vil gøre for ham for at sige tak for turen end noget han har brug for. Jeg tror, ligesom Katrine, at heste har det bedre i vante omgivelser. Jeg tror det er mere afstressende. Hvis du gerne vil gøre noget for ham, så giv ham en masse foldtid derhjemme og bestil en massør til at komme hjem til dig og give ham en omgang massage.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Pernille B
Posts: 247
Joined: Tue 4. Mar 2008 03:12

Wellnessophold for hesten

Post by Pernille B »

Randi: Jo jeg tænkte også, at hvis han nu blev vasket godt under fusserne og i hoved og hale, så er han garanteret lige så ren som mange af de andre gæster i svømmehallen, så hvad piver de for :lea:

Zanne, jeg ved ikke hvor vigtig svømmehallen er, men jeg tænker bare på, at hvis det var mig der havde løbet så mange kilometer, så ville svømning være en genial måde at få løsnet op for alle musklerne på.. ;-)

Men ja, måske er det mest mit behov for at gøre noget ekstra godt for ham, end det er hans ;-)

KatieKat: Ja jeg bor i Øster Stillinge ca 7 km uden for Slagelse. Nede ved stillinge strand. Og du skal være hjertelig velkommen forbi en dag til en snak om distance og hvad der ellers kunne være ;-)
Pernille

Team CoDa ox
Distanceridning
Post Reply