Wellnessophold for hesten

User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Wellnessophold for hesten

Post by Ms Strangefield »

Jeg tror, at uanset om den er vant til stort ståhej eller ej, så vil det være bedre for den at blive hjemme, lege foldbums og hygge sig. Så kast penge efter et kirotjek og en massør i stedet.

Min ville lægge sig til at dø på stedet, hvis den blev sendt på "wellness"ophold.

Det er lige en tand for meget menneskeliggørelse til min smag. Men din tanke bagved er jo sød og god. :mikkel:
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Wellnessophold for hesten

Post by Tukær »

Svømning er en del af min træning af Bambi, jeg svømmer med hende hver 14. dag hos Hammerthor Poolcenter, og der nede er jeg kommet i over 10 år, men de forskellige heste jeg har haft gennem tiden :heidio:

Nu har jeg "kun" 60 km der ned, så jeg kører frem og tilbage, men har også haft dem på ferie der nede hvis der har været skader.

Dem kan jeg klart anbefale :askepot:

Hilsen
Annette
Pernille B
Posts: 247
Joined: Tue 4. Mar 2008 03:12

Wellnessophold for hesten

Post by Pernille B »

Jeg har været på nettet for at søge efter hestesvømme steder, og ærgeligt for mig og min hest, så ligger alle de bedst omtalte steder i det jyske...

Her på sjælland er der flere der tilbyder aquatræning som er skridtbånd i vand, men kun ganske få tilbyder reel svømning.

Har så fundet et sted i Ølsted i nordsjælland, hvor jeg vel har omkring 80 km til, så der vil jeg tage op og se på faciliteterne, for har måtte indse, at et helt wellnes ophold måske er mere for mit behov end for hans, og vil så istedet for tilbyde ham svømning x antal gange om måneden samt massage og ekstra love and care her hjemme :elsk:

tak for alle jeres indputs....
Pernille

Team CoDa ox
Distanceridning
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Wellnessophold for hesten

Post by Ms Strangefield »

Det eneste ved aquatræning, der bekymrer lille skeptiker mig, er hesten "holdning" under svømning. Den kan jo ikke undgå at tabe ryggen og løfte hovedet lige i vejret.

Det er ganske givet sundt for benene at kunne træne uden belastning. Men hvad gør det ved ryggen?
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
Camilla (Felur)
Posts: 36
Joined: Mon 25. Aug 2008 17:39

Wellnessophold for hesten

Post by Camilla (Felur) »

Stedet i Ølsted har jeg boet næsten op og ned ad og set en islænder komme i svømning. De har både vandskridtbåndet og en rundt svømmepøl. De virker vældigt søde og har tonsvis af tålmodighed!
Stedet er ikke så "fint", men det er pænt og ordentligt og forholdene lader til at være i orden.

Ms Strangefield, jeg kan godt følge dig, men mon det har så stor betydning, når hesten ikke har nogen belastning hverken på ryggen eller fra benene af? Hesten er jo også mere "vægtløs" under vand, så belastning af ryggen ville jeg ikke bekymre mig om.

Tænk på, når vi selv svømmer. Så har vi også hovedet "smidt bagover", men selv med en anspændt nakke og en dårlig/svag ryg, så kan du svømme, fordi der er ikke er nogen belastning fra dine ben og bækken og dine arme/skuldre bevæger sig i et langt mere ønskværdigt bevægelsesmønster.
Post Reply