Beauty som handicap hest

CJ

Beauty som handicap hest

Post by CJ »

uhh det her er svært at skrive, men har brug for lidt andres syn på sagen..

sagen er at jeg jo efter biluheldet slet ikek skulle kunne gå, men ved et eller andet mirakkel så har jeg kunne gå, ikke godt og ikke langt, men jeg kunen bruge mine ben.

Det er så slut nu, benene kan ikke mere efter 5 år og ryggen siger også stop, de knækker simpelthen sammen under mig og trapper er mig umuligt.

så nu er det jo så jeg blir stædig, jeg VIL ikek opgive min ridning og har det sådan at når andre med gang problemer kan sterte dressur og sidde i de små sadler kan jeg dælme også sidde i min western sadel, det er der bare 3 udfordringer ved:

hvordan jeg komemr op og ned
min hest , hvordan skal jeg ride hende
og ikke mindst hun skal vennes til kørestol *S*

op og ned har min søde træner lovet at kigge lidt på og se om han kunne finde en løsning, så er spændt på hvordan han lige vil fikse den, han er en ret dygtig handy man

at ride hende , ja først var jeg jo knust og mente jeg bare måtte opgive ridning, men jeg kunne ikek få mig selv til at sælge med alt det vi har været igennem, men jeg er heldig at jeg har en træner der godt kan lide udfordringer ( jeg syns så også jeg levere ham en del af dem *S*)
og vil lave min hesst specielt til mig, dvs at jeg kan ride hende uden brug af mine ben, da de jo ikek fungerer mere.
Det er jeg så meget spændt på hvordan vil komme til at gå, både fordi jeg skal til at lære at ride på en helt anden måde, nærmest fra bunden for mine ben fungerer bare ikke, og ikek mindst om hun kan omskoles på den måde som jeg har brug for, har hun sindet til det og kan jeg og hende finde en løsning sammen så det fungerer, selvom vi har en hammer dygtig træner så skal min hest og jeg jo kunen få det til at fungere.

og hun skal jo vennes til kørestolen, hihi det tror jeg nu ikek blir et problem da hun generelt er ret god til nye ting, havde det været sweetie havde hun bare troet det var en kløpind eller mad *Grin* men kan min hest lære kørestolen er ok, kan jeg vel også :ehj: :ehj:

men kryds fingre for os og vores nye projekt og send en varm tanke til min træner der har kastet sig over dette nye projekt at lave mig en joystic hest
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Beauty som handicap hest

Post by Anita »

Respekt....
Uden at kende hele din historie så er det hvad dit indlæg afføder.
Fightervilje og evnen til at se noget godt i noget skidt hvor er det bare nogle gode egenskaber.
Pøj pøj med projektet, med den energi og vilje du og din træner ligger for dagen er jeg ikke i tvivl om at det vil lykkes.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Beauty som handicap hest

Post by Stimata Doamna »

Uha, det er en svær erkendelse at komme til - og du har garanteret lidt godt og grundigt undervejs.

Du skal se, hun skal nok vænne sig til de nye forhold. Man kan faktisk byde en hest utroligt meget mere, end man tror, de kan være med til :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Beauty som handicap hest

Post by Lone Beck »

Sikke en kampgejst :mikkel: :mikkel: :mikkel:

Jeg ønsker dig og Beauty al mulig held og lykke med projekt handicapridning. Med den indstilling du lægger for dagen, kan det næsten kun gå godt :-)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lisbeth Sejberg

Beauty som handicap hest

Post by Lisbeth Sejberg »

Ja som Anita skriver RESPEKT for din kampgejst og vilje.
Jeg kan se, du bor i/i nærheden af Vejle, så er der jo både Klintholm Handicapridecenter tæt på Jelling og Tommysminde i Hvejsel, hvor du måske kunnne kigge på deres løsninger med "af og påstigning"
Hvis du slet ikke kan støtte på benene i kort tid, bliver der vel tale om en handicaplift af en slags ?
Det her pirrer min "problemløsnings"-fantasi, jeg er nemlig kun et par uger fra at være færdig som Social og Sundhedshjælper :-)

Jeg kan se nogle ting for mig, hvor man bruger en såkaldt mobillift.
Så skal du have en rampe, som liften står på og hvor du kan blive kørt op på i kørestolen. Rampen skal nok have en højde, så hestens ryg er i nogenlunde samme højde med kørestolens sæde. Så bliver det nok nemmest at håndtere.
Ellers er der jo muligheden for en "grav", hvor hesten trækkes ned i og du så liftes fra kørestol og over på hesten. Der skal så være noget stabilt underlag til mobilliften at stå på.

Er det hjemme hos dig selv, du skal have lavet en løsning ?

Mvh. Lisbeth
CJ

Beauty som handicap hest

Post by CJ »

hej alle

tak for jeres krydsede fingre :-) det varmer mere end i aner

anita der er nu ike meget at respektere, jeg tar sørme også mine ture, men har en dejlg mand der støter mig meget og trøster når jeg syns verden er uretfærdig.

randi ja jeg har jo fordelen hun er så ung ( 4 år) men hun har jo også lidt et specielt sind, meeeen stædige jeg opgir ikek udne kamp og slet ike når min træner mener der er håb.

lone uhh jeg håber sådan du har ret, selvom jeg godt kan møærke en knude i maven af nervøsitet.

lisbeth uhh ja det er jo lige det hvad der vil blive mest praktisk for mig. jeg har også tænkt noget i stil med en grav, men den kan jeg jo ikek lige tage med mig, derfor skal det gerne være noget så hvis jeg skulle være så heldig at kune ta til noget med min hest jeg stadig kan ride.
jeg bor i vejle og hestene er pt i klitmøller hos min træner.
men rene, min træner, er en ret smart mand som ser tingene fra en lidt anden vinkel og med masser af kreative ideer så jeg håber han finder på noget, for det vil jo bære noget der skal virke for både mig og hest.
jeg kan pt bruge det ene ben en lille smule ( højre) mens venstre knækekr sammen under mig, derfor kørestolen, da i biluheldet jeg fik skader på ryg og arme også kan jeg ikek ty til en krykke, det havde dog været meget meget nemmere og noget lettere for mig at acceptere.

june, jo sådan går det desværre pt, meen så længe der er håb for jeg stadig kan ride beauty så holder jeg min fane højt og takker for jeg har været heldig at ha nogen dejlige mennesker i mit liv som står på påinde for at finde løsniger istedet for at se begrændsninger. og når man er så tykhoved som mig, ja så vil jeg da ihvertfald prøve nogen gagne før jeg gir op. Beauty og sweetie har begge lært at når man står op er det fra stol, det læærte de da jeg begyndte at få probl med benene ikek ville hjælpe så jeg kunen svinge mig let og elegant i sadlen.

så jeg takker jer alle og håber da det blir en happy ending for både beauty og jeg, der kan snart ikek ske mere uheld i vores "liv" sammen, syns nok vi har taget vores del.
Lisbeth Sejberg

Beauty som handicap hest

Post by Lisbeth Sejberg »

Jeg spørger lige en af faglærerne en af dagene, om de har særligt kendskab til et firma, der laver nogle mobile løsninger til dit behov Christina.
Der er jo ingen grund til at i skal opfinde den dybe tallerken igen, hvis der findes noget allerede :-)
Mvh. Lisbeth
CJ

Beauty som handicap hest

Post by CJ »

hej lisbeth

åhh ja det ville være en kanon hjælp hvis der nu ER noget som kan hjælpe mig. tusind tak for du gider at undersøge det.

hov forresten jo jeg bor i vejle:-)
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Beauty som handicap hest

Post by 99E »

Silke Vallentin er lam fra livet og ned...
http://www.youtube.com/watch?v=-u0diNIq-Z0

Og det er Lauren Barwick også - hun hentede sig en medalje ved handicap OL i år:
http://www.youtube.com/watch?v=osIepONt994
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Beauty som handicap hest

Post by Lone Beck »

Ååååårh, hende Silke Vallentin, altså :respekt: :respekt: :respekt:

Og hvor er hendes frieser bare sød :elsk:

JEg må vist hellere se Lauren Barwick også :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply