Beauty som handicap hest

CJ

Beauty som handicap hest

Post by CJ »

hej ninie

tak for videoerne, hvor er de dejlige at se, har gemt dem til en rejenvejrs dag så hvis jeg syns det hele er dumt når vi går igang, så har jeg noget der kan holde mig igang inspirations mæssigt :-)
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Beauty som handicap hest

Post by Buusser »

Jeg har stor respekt for en kvinde som dig, der ikke fokuserer på begrænsninger men bare vil ride.. :askepot: Jeg har fundet ud af, at når man møder modgang, så er det vigtigt at lave noget man holder meget af som en slags modvægt, så det er nok klogt at blive ved med ridningen.

På vores ridecenter har vi rigtig meget handicapridning. Vi har en løsning, hvor der er en rampe bag ved barrieren hvor kørestolsbrugeren kører op. Oppe over rampen er monteret en lift, der går en bærende bjælke ud over hesten. Rytteren placeres i en sele og løftes over på hesten fra rampen. Jeg vil mene at det kræver hjælp af en ekstra person selvom ens hest er 100% skikkelig.

Det er måske en dyr løsning for dig derhjemme. Hvis du ønsker det vil jeg gerne se om jeg kan skaffe et foto af det og evt. leverandører.
Lisbeth Sejberg

Beauty som handicap hest

Post by Lisbeth Sejberg »

Hvis jeg har forstået dig rigtigt Christina, så er det en "tag med rundt i landet"-løsning, du ønsker dig ?
For de faste løsninger som Buusser også nævner, som ligner det, man installerer i boligen, dem er du jo klar over findes ?

Men jeg har drømt løsningen i nat, det kræver bare, at du har en lille lastbil eller en rasende solid trailer, så den bjælke der bærer liften, er monteret i loftet af lastbilen/traileren.
Bjælken skal kunne trækkes ud af bilen/traileren, så den arbejder med både dig og hesten placeret på fast grund ved siden af bilen/traileren.

Har du ellers været i kontakt med ergoterapeuter ang. hjælpemidler ?
Det er da et projekt, der lyder lidt mere fagligt udfordrende end at finde den rette rollator til gamle Fru. Hansen (ikke at forklejne betydningen af det, det er dæleme en god opfindelse)
Mvh. Lisbeth
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Beauty som handicap hest

Post by 99E »

Jeg har addskillige videoer med Lauren på DVD - et eller andet sted.
Hun er ret cool, også i virkeligheden. Mødte hende sidste år i USA.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Beauty som handicap hest

Post by CXEC »

Fingers crossed!

Og så tillader jeg mig at sætte dette ind:

Ugens citat:

Happy talk, keep talkin' happy talk,
Talk about things you'd like to do.
You got to have a dream,
If you don't have a dream,
How you gonna have a dream come true?
(Oscar Hammerstein)

Hold det for øje at du BARE VIL ride igen, så kommer du til det.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply