wrap ?!

aribeth

wrap ?!

Post by aribeth »

Hvor store er ballerne? og hvor hurtigt bruger du dem? og hvor vådt er wrappen?

Mine små baller på 50 kg ca, de holder sig nemt åbne 5 dage i det her vejr, men det er også godt tørt wrap... og jeg bruger det på 5 dage så ejg ved heller ikke om det ville kunne holde længere...

Jo tørre det er jo bedre holder det sig ... og jo sundere og bedre er det for hestene....


Katrine


Katrine
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

wrap ?!

Post by Ms Strangefield »

Vi gør det at vi ryster hele ballen op, med det samme vi åbner den. SÅ er der ingen problemer i at åbne dem nu.

Men jeg mener at det først må bruges 4 uger efter det er wrappet. Hvorfor kan jeg ikke huske
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
aribeth

wrap ?!

Post by aribeth »

ja en måned efter har jeg også altid lært...det er jo fordi at ensileringsprocessen skal overståes først... jo tørre wrap jo mindre ensilerings/eller gæringsproces... desuden må wrap aldrig blive for tørt inden man wrapper det... men det må heller ikke være for vådt.


Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

wrap ?!

Post by KatieKat »

Vi bruger også de store baller og vi ryster dem også op.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

wrap ?!

Post by Zanne »

Vi har kun rundballer med wrap - og her er det den nemme løsning.

Hele ballen bliver serveret på een gang, men "toppen" skåret af, ude på folden. Så er der dømt fri adgang, og der er ikke een hest i folden, der ikke kan administrere det.

De første par baller ryger hurtigere, end jeg kan nå at stave til Ib, men sidenhen, ja der tager de efter behov. Det er meget meget nemmere, at fodre med wrap på den måde.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

wrap ?!

Post by annetteB »

[quote:866c8873cb]Hele ballen bliver serveret på een gang, men "toppen" skåret af, ude på folden. Så er der dømt fri adgang, og der er ikke een hest i folden, der ikke kan administrere det.

De første par baller ryger hurtigere, end jeg kan nå at stave til Ib, men sidenhen, ja der tager de efter behov. Det er meget meget nemmere, at fodre med wrap på den måde. [/quote:866c8873cb]

Sådan gør jeg osse....selvom Cooper bliver lidt fed af det i ny og næ. Måske det vil gå over, hvis jeg rent faktisk begyndte at ride¨på ham igen?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

wrap ?!

Post by Zanne »

[quote:70d86af3df]Sådan gør jeg osse....selvom Cooper bliver lidt fed af det i ny og næ. Måske det vil gå over, hvis jeg rent faktisk begyndte at ride¨på ham igen?

[/quote:70d86af3df]

Her er der ingen der bliver redet, og måske nogle bumler lidt mere end andre, men sådan har vi mennesker det jo oss. :viben:

[quote:70d86af3df]De kan ikke enes om rangorden når det kommer til mad[/quote:70d86af3df]

Hvis der ikke er nogen af dem der har sko på, så ville jeg altså blæse hat på det. Alle dyr er nødt til at lære deres plads at kende, og det går nu engang bedst, om vi mennesker blander os udenom. Her kan 8 enes om een enkelt balle. Der er jo ingen der kan holde øje med ballen 24/7 og til sidst skal de nok finde deres pladser.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

wrap ?!

Post by annetteB »

[quote:55afcb4199]Hvis der ikke er nogen af dem der har sko på, så ville jeg altså blæse hat på det. Alle dyr er nødt til at lære deres plads at kende, og det går nu engang bedst, om vi mennesker blander os udenom. Her kan 8 enes om een enkelt balle. Der er jo ingen der kan holde øje med ballen 24/7 og til sidst skal de nok finde deres pladser. [/quote:55afcb4199]

Jeg plejer osse kun at have én balle wrap fremme af gangen - de der ikke KAN enes spiser istedet på skift. Er der mere end én balle på folden, så sover de i den ene.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

wrap ?!

Post by annetteB »

[quote:2bec431bcb]hvordan får i den ud på folden ??[/quote:2bec431bcb]

Kører den derud med traktoren.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

wrap ?!

Post by Zanne »

Det samme her
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Post Reply