wrap ?!

Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

wrap ?!

Post by Zanne »

[quote:530636de87]men jeg kan selvfølgeligt forsøge mig med trailer og bil [/quote:530636de87]

Må jeg komme og kigge, når du lige smider rundballen op på traileren.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

wrap ?!

Post by HeidiO »

[quote:7f68c00c0c]og vores traktor er ikke eksisterende Nahnah
[/quote:7f68c00c0c]

Hvordan kan i leve uden en traktor?

Jeg synes vores bliver brugt hele tiden, nu er Erik så også rigtig glad for de gamle traktorer, men alligevel.

De gør da alting lettere, og jeg tør slet ikke tænke på, hvad det ville koste, hvis vi ikke selv kunne pløje og lægge foldene om med nyt græs, men skulle betale maskinstationen for det.
Heidi
Kokjo

wrap ?!

Post by Kokjo »

Vi har brugt adskillige baller wrap inden de var færdig-ensileret, det gik uden problemer.

Vi bruger også 600 kg´s rundballer, men ryster det ikke op. Når de er på stald så bruger vi sådan en balle på 5-6 dage. Når de får den på marken om sommeren, så holder den 4-5 dage.

Jeg sætter ballen op på en palle (hurra for traktor) og skærer al plastic af på nær lige bunden den står på. Så ruller lagene selv af efterhånden og jeg bruger jævnt fra den hele vejen rundt. Der falder meget af hele tiden og dermed lufter det godt af sig selv.

Man skal være opmærksom på at stikkes ballen med spyd eller overfaldsgrab når man flytter den - så kan de NEMT blive varme indeni på grund af de stik den får langt ind i kernen af spyd eller tænder. Jeg anbefaler at man skiller ballen hvor den er stukket, så den ikke varmer. Det skal lige siges at der selvfølgelig er tale om baller der åbnes og bruges af !
Post Reply