Føl og højde

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Føl og højde

Post by Lone Beck »

Det kunne være sjovt, at lave noget mere udførligt statistik på afkoms højde.

Det eneste vi har er jo gennemsnitstal, og de siger i grunden ikke meget.

Det er jo ikke til meget gavn, hvis de "90 procent af udvokset højde, når afkommet er 1 år" dækker over alt fra 80 til 95 procent...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Føl og højde

Post by Tigerbaby »

Ja, det kunne faktisk være ret interessant at se om det holder stik, med de 90%.
aribeth

Føl og højde

Post by aribeth »

jeg har da en jeg kan måle om et halvt år... og igen når den er udvokset... men det er jo et langvarigt projekt...


Katrine
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Føl og højde

Post by 99E »

[quote:a50d6a5b24]he he vil det sige at du mener jeg kan få en hest der er 150 cm på forparten og 175 på bagparten ??
[/quote:a50d6a5b24]
Jah, sådan cirka!
Arj, men det jeg prøver at sige er: HVis der er quarter i skal du regne med, han KAN ende med at være højere bagtil.
Svigermors halve quarter lignede... Ja, noget interessant noget, der var vist også 10 cm forskel på for og bag i en periode. Han er endt med at være let overbygget.
(Hoppen ar halvt araber, kvart frieser, kvart fjordhest. Og ligner lidt Sorcha).
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
ostehaps
Posts: 74
Joined: Fri 29. Feb 2008 13:34

Føl og højde

Post by ostehaps »

Kanon Lone.

Med det skema, det kan så godt være jeg er pænt dum men( det er jeg stolt af for dumme mennesker har aldrig haft evnen til fx. at udvikle ting som A-bomben :viben: ) , er det med udgangspunkt i, at hesten bliver omkring 160 cm ?
SUCESS KOMMER F
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Føl og højde

Post by Lone Beck »

Øøøøh - hva' :hva:

Altså, hvis kræet skal ende på 160 cm, og vi går ud fra at den som 4,5 mdr. gammel har nået ca. 81 procent af udvokset højde, skal den lige nu være ca 130 cm. :ide:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
ostehaps
Posts: 74
Joined: Fri 29. Feb 2008 13:34

Føl og højde

Post by ostehaps »

He he, jeg må sgu have drukket af natpotten Lone, jeg havde lige glemt at der jo var tale om at jeg selv skulle bruge min teflon hjerne og regne procenterne ud :mur:
SUCESS KOMMER F
Post Reply