Strøelse Spåner eller Træpiller?

aribeth

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by aribeth »

berit... som skrevet bruger jeg staldren 1 gang om ugen under spånerne som kommer på på de steder hvor hestene tisser.... jeg muger dagligt lissom dig, men staldrenen 1 gang om ugen gør forhåbentlig at vi får begrænset med fluer til sommer.... vi havde desværre mange fluer i sommers på trods af daglig udmugning... underligt for forrige år havde vi stort set ingen....


Katrine
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by BeritH »

aribeth wrote:berit... som skrevet bruger jeg staldren 1 gang om ugen under spånerne som kommer på på de steder hvor hestene tisser.... jeg muger dagligt lissom dig, men staldrenen 1 gang om ugen gør forhåbentlig at vi får begrænset med fluer til sommer.... vi havde desværre mange fluer i sommers på trods af daglig udmugning... underligt for forrige år havde vi stort set ingen....


Katrine



Hmm........ øv jeg troede bare at man kunne slippe for staldren ved hyppig udmugning. Men det kan man så desværre nok ikke :brok:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Lena »

Jeg bruger det hver dag..........
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Lone Beck »

Jeg har sgu da aldrig brugt staldren...Kan det virkelig forhindre de satans fluer? :-o

Men man kan da ikke bare smide det ovenpå træpillerne? Jeg mener, man lægger jo ikke et dækkende lag træpiller en gang om ugen (Jeg gør i hvert fald ikke. Men den boksstørrelse, skulle jeg bruge omkring 100 kilo pr. boks)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Lena »

Jeg smider det da ovenpå spånerne............ Jeg bruger det til at nedsætte ammoniakstanken. Forhåbentlig vil det også hjælpe på flueplagen til sommer.

Jeg renser boksen for lort og meget vådt materiale......... strør Staldren ud og drysser et lag spåner over igen. Ifølge producenten skader det ikke huden idet det er ph-neutralt.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by CXEC »

Jeg bruger hydratkalk som Kokjo anbefaldede og det er effektivt. Til at starte med kom jeg det kun nederst, men nu da jeg har opbygget en GOD madras så drysser jeg en lille spand ud over efter de værste klatter/vådt er taget og inden jeg kommer et nyt lag spåner over.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Lena »

Hydratkalk?
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by CXEC »

Ja, det kan du købe på foderstoffen! Samme effekt som staldren og stalosan eller hvad det hedder....
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Stute
Posts: 29
Joined: Thu 20. Nov 2008 12:37

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Stute »

jeg har IKKE læst alle indlæg, det viste sig at der var ret mange*LOL*

Jeg er lige gået over til træpiller af flere grunde. For det første så kan den røde ikk stå på halm uden at hans hove tærres op - dernæst bruger vi ufattelig meget af det, og det er noget besværligt at mude i.

hvis træpillerne holdes rigtig holder de længe. Selv ved bokssvinet der som han virkelig er (af en kaliber uden lige). Han har nu tørre hove igen, endeligt.

Husk at vande dem med en 2-3 ltr vand inden du smider hesten ind med en forstøver el lig. ellers støver toppen af dem osse jo.

Her hjemme er det billigste vist 1600 kr eks fragt mkostninger for 940 kg mener jeg.

jeg køber heste træpiller i tyskland til 1300 kr pallen. Det koster så 300 kr pr palle at få dem her til byen (egtved), han kommer med palleløfter el truck så man kan få dem sat lige hvor man ønsker.
3 bokse udlejes i 6040 Egtved!
Post Reply