Strøelse Spåner eller Træpiller?

User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by CXEC »

De er vel godt pakket ind sådan nogle når de kommer på en palle? Eller - gys - skal man selv hente dem? Annette hvad koster en palle? Jeg lurer nemlig på om jeg må have dem udenfor halmladen. Må hellere spørge ejeren af gården.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Lone Beck »

Jeg har nu to heste på træpiller og regner med at lave en træpilleboks mere og lade de to sidste køre på sand/halm.

Jeg er ok tilfreds indtil nu, og håber jeg stadig er tilfreds om nogle måneder.

Ingen tvivl om at en træpillebund er lækker - er du da vild :-o

Det tager bare tre dage, så er pillerne pulveriseret og bunden er vel tre gange så tyk, som da man lagde pillerne ind.

Bunden hos Fie og Paddington er nu helt fast, men også mørk. Jeg har gravet det øverste lag af i dag og hældt 25 kilo rene træpiller ind, så nu ser det fint ud igen.

Min tilfredshed på længere sigt afhænger således udelukkende af, hvor meget det koster i det lange løb.

Jeg har altid sagt, at hvis jeg havde penge nok, ville mine heste stå på spåner. Men træpillerne er meget lækrere end spåner :mikkel:

Så hvis bare økonomien i det er acceptabel, overgiver jeg mig betingelsesløst til træpillerne :elsk:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by annetteB »

De er vel godt pakket ind sådan nogle når de kommer på en palle?

Poserne er stablet i lag og derefter er det hele wrappet i to lag plast.

Eller - gys - skal man selv hente dem?

Det er billigere selv at hente dem, hvis man har muligheden: leveringen koster jo ekstra.

Annette hvad koster en palle?

checker lige hos den lokale bygger imorgen
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Armani »

Det lyder godt alt det her :jeanie:

Jeg kommer jo så bare til at tænke på hvilke træpiller det er der er tale om, for der er jo ogs¨stor forskel på priserne inden for træpiller, ligesom så meget andet. :mikkel:

grunden er jo nok at min x kæreste FYRE med træpiller og køber altid en palle af gangen, vilket er Meget
billigere end feks træpriketter, men samme sted som han køber træpiller sælger de jo så også spåner til hestebokse og der er endnu billigere end træ pillerne, det er så her jeg ikke helt fårstår det, for
træpillerne er billigere end spånerne i LØS vægt, men ikke på paller. :ehh:

Hvilket mærke er det her er tale om til hestene, for tror da helt klart at xen gerne vil købe dem endnu billigere
hvis det er muligt :linski:

MVH mig
Jeg er altid fair,
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Lone Beck »

Mig bekendt er det ligegyldigt hvilke træpiller, man bruger, man skal bare holde sig fra dem, der er mørke - men dem har jeg aldrig set, så jeg køber bare, hvad jeg kan finde.

Hvad er priserne på hhv. spåner og træpiller dér hvor I køber dem? Jeg synes ellers spåner er blevet voldsomt dyre (hvis ikke lige man har mulighed for at bestillet 117 paller hjem på én gang) :ehj:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by CXEC »

Spånerne giver jeg 70 kr ballen/pakken hvad det nu end hedder, det synes jeg er pebret! Hvis jeg køber en palle til rundt regnet 1900 kr så kommer jeg ned på en pakke/sækpris på rundt regnet 30 kr!

Den lader jeg lige så for sig selv et øjeblik.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Armani »

Jeg mener at en palle træpiller er til 5-600,-
og en palle spåner koster 300,-

om det er god eller dårlig kvalli aner jeg ikke, og hvor mange poser/kg der er på hver palle ???
men syntes nu det er lidt en forskel anyway!!!!

De købes hos en foder stof forhandler!

MVH mig
Jeg er altid fair,
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by CXEC »

Nå, ingen træ piller til mig... desværre.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by Zanne »

Armani wrote:Jeg mener at en palle træpiller er til 5-600,-
og en palle spåner koster 300,-
MVH mig


Hvor søren ligger den foderstof :hva:
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Re: Strøelse Spåner eller Træpiller?

Post by gukuvi »

Jeg har købt mine hos den lokale tømmerhandel og gav 1995 for 950 kg. bragt til døren. Har nu kørt en måned med dem og jeg tror aldrig jeg jeg holder op igen, de er bare så nemme at have med at gøre. Ligeså stille og roligt er min gårdsplads ved at være fri for løsflyvende halm og min mødding vokser praktisk talt ikke.

Nu er jeg spændt på om kompostormene gider æde af den, for de har gnasket godt og grundigt i den gamle mødding. Hvis de synes om menuén, ja så har jeg nok slet ikke møg nok til mine marker. :heidio: :heidio:

VH Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Post Reply