Æblecider eddike

User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Æblecider eddike

Post by Glory »

Jeg har brugt det engang for længe siden, men kan ikke huske hvor meget de skal ha´.....

Er der nogen herinde der bruger det og kan fortælle mig, hvor meget der skal gives pr. hest pr. dag?

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Æblecider eddike

Post by Tigerbaby »

Næh, hvad skulle det være godt for?
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Æblecider eddike

Post by Nina »

1 - 2 deciliter pr. dag. (afhængig af størrelsen på hesten).

Æblecidereddike er et gammelt (og godt) husråd til heste med tendens til forfangenhed.

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Æblecider eddike

Post by Glory »

Tak Nina - jeg er dog begyndt med 2 spsk. dagligt (det læste jeg et eller andet sted, at nogen gjorde - så det skyndte jeg mig at hoppe på :hhansen: )

Det skulle efter sigende være godt for både dit og dat.

Vi fik anbefalet det af Tove Due mod hudproblemer, og det er også det jeg skal bruge det til nu - Pølse er nemlig lidt træls og tør i huden for tiden.

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
Snepony-Mulle
Posts: 1
Joined: Fri 8. Aug 2008 21:39

Æblecider eddike

Post by Snepony-Mulle »

Jeg har forsøgt mig med æblecidereddike til min hest. Det blev hun ikke mindre forfangen af! :ked:
....sagde Snepony (m/Mulle)
Maria&Pyrus
Posts: 57
Joined: Sun 8. Jun 2008 22:19

Æblecider eddike

Post by Maria&Pyrus »

En i stalden hvor min står har givet æblecidereddike, hun gav en et mål fra kapslen og det har virket med hendes hest der ved tidligere ejer var forfangen.. yderligere havde den en del fedt knuder på halsen og det har magnesium afhjulpet
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Æblecider eddike

Post by Nina »

Sne-pony ...

Du skal stadig være opmærksom på. hvad din hest får at æde! ....

Hvis du har en kronisk forfangen hest - så er den skrappe regel:

"INGEN GRÆS - FØR EFTER 1. OKTOBER!!!"

Men - jeg har "opdaget" et nærmest "vidundermiddel"!!!

Solanum laminator!!!
http://www.rheumacure.com/laminator.htm

Det er dyrt!!!!!!!!!!

Men det hjælper min ene hest til et nogenlunde normalt hesteliv! :askepot:

Jeg mærker dagligt på mankam og forøget puls i forbenene - da jeg i årevis har haft en hest med tendens til forfangenhed (han har Cushing) og er dermed også insulin-resistens.

Derfor er jeg "ekspert" i at se forfangenhedssymptomer - og - nej - det nytter ikke altid at mærke om forbenene er varme ...
(bare for at forebygge en bemærkning, som jeg engang fik på HN). *s*

Men for at vende tilbage til det "nye" produkt - så er jeg fra at have været næste enig med dyrlægen om en aflivning - til at jeg nu kan se, at han klarer den udmærket (så længe det varer - sygdommen tager jo til) - men nu traver han glad derudaf - og så længe han er glad - så er jeg også glad!

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Æblecider eddike

Post by Nina »

........Skal måske indskyde, at han er 17 år nu (har haft ham - fra han var 11 måneder) - og har været forfangen 7-8 gange nu - akut .. og et utal gange "snigende" .....

Men jeg har "holdt" ham - og pga. hurtig indsats - så har han klaret skærene indtil nu.

Det er noget genetisk betinget (en "fejl" på hypofysen) - men så længe han har det OK - så skal han være her. :-)

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Æblecider eddike

Post by Nina »

Her er han:
[img:6ce30e3852]http://i18.photobucket.com/albums/b122/NinaL_/DSC00352.jpg[/img:6ce30e3852]
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Æblecider eddike

Post by MinnaN »

Han ligner ikke en Cushing. :mikkel:
Hvor er alle krøllerne henne og fedtkammen?? Ih, hvor er han dejlig. Bortset fra det.. :lol:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply