Transport af Sif, hvordan?

User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Transport af Sif, hvordan?

Post by Godzilla »

Jeg flytter op til Nina og Jes her den 1. august.

Hvordan transporterer jeg Sif? Hvad gør man med de små bitte føl? Hun er jo ikke mere end ca 70 cm høj, og kan nok ikke bindes fast i en trailer på alm. vis?

Er der nogen her som har erfaring med det?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Transport af Sif, hvordan?

Post by annetteB »

Eneste lignende erfaring er fra læsning af en shetlænder - der jo heller ikke kunne bindes fast, fordi han bare kunne gå under frontbommen/dreje rundt om sig selv i traileren osv.

Vi endte med IKKE at binde ham, men istedet lave et "indelukke" i traileren af halmballer.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Transport af Sif, hvordan?

Post by Stimata Doamna »

Jeg kørte engang med Alfa og føl - Alfa i venstre side af traileren, følle i højre med halmballer foran, så hun ikke kunne gå under bommen. Hun stod i øvrigt fint hele turen fra Skive til Odense, man skulle tro, at hun var garvet trailerkører...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Transport af Sif, hvordan?

Post by Lone Beck »

Jeg ville aldrig binde et føl i en trailer. Jeg ville bare lade hende stå ved siden af moræslet. Så skal hun nok stå pænt.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Transport af Sif, hvordan?

Post by Godzilla »

[quote:38832b94fe]Jeg ville bare lade hende stå ved siden af moræslet.[/quote:38832b94fe]

Jamen hvad nu hvis moræslet falder oveni babyæslet? Eller jokker på hende?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Transport af Sif, hvordan?

Post by Tukær »

[quote:cc373c6625]Jamen hvad nu hvis moræslet falder oveni babyæslet? Eller jokker på hende?[/quote:cc373c6625]

Det skal du nu ikke være så bange for, selvfølgelig kan det ske, men skal vi til at tænke på alt det der kan ske, skal vi hvis lade være at kører med vores dyr :linski:

Når jeg har kørt med hopper og føl, har det været ude skilderum, til føllerne har været store nok til at stå bundet, med snoren over for bommen.

Det eneste man altid skal huske er et eller andet der sører for at front døren i traileren okke kan springe op. Og så har min dejligemand lavet en bagbom til min trailer der går hele vejen over :elsk:
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Transport af Sif, hvordan?

Post by Godzilla »

[quote:0d73d6fd7d]men skal vi til at tænke på alt det der kan ske, skal vi hvis lade være at kører med vores dyr[/quote:0d73d6fd7d]

Jamen jeg vil IKKE køre med mine dyr. Jeg HADER når de skal køres. Og jeg vil især ikke køre med Sif når hun er så lille. :mur:

Nå, men, jeg tror at jeg ringer til en transportmand og hører om han kan køre dem. Han må jo vide hvordan vi bedst gør det.

Ellers må jeg køre dem ad 2 x i lejet trailer, og så lader jeg Sif gå med Fruen og bider negle imens. (eller snyder og kører selv med i traileren). :ehj:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Transport af Sif, hvordan?

Post by KatieKat »

Put hende ind på bagsædet af volvoen.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Transport af Sif, hvordan?

Post by Tukær »

Jeg har aldrig haft problemer med at kører med hopper og føl, og jeg har kørt med mange i tidens løb.

For efterhånden nogle år siden kørte jeg med 2 fjorhopper og deres 2 føl, der var fyldt op i vores alm. 2 heste's trailer :heidio:

Ricka har været med i traileren siden hun var 14 dage, har ikke tal på hvor mange gange jeg kørte med hende sidste år.
Og da hun var omkring 4½ måndet stod hun selv bundet i hendes ejen side, det er rart at lære dem det fra starten af :askepot:

Og i år har jeg kørt med Katrine's bær og Ruby 3 gange, til Klitmøller, og det er en kører tur på godt 2 timer med trailer.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Transport af Sif, hvordan?

Post by Godzilla »

Konklusionen er at man lader følle gå løs rundt i traileren sammen med mor.

So be it. (måske kører jeg med i traileren selvom man ikke må).
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply